  • 11. Data: 2012-02-12 12:13:25
    Temat: Re: zadanie
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 2/12/2012 10:56 AM, f...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:
    > zdaje mi sie ze nie nalezy tu hashowac (nie znam sie zreszta na
    > hashowaniu)

    Bez hashowania będzie ciężko - musiałbyś porównywać pliki metodą każdy z
    każdym, a tak tworzysz tablicę hashów i na koniec porównujesz tylko dla
    pewności te, dla których hashe są takie same.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 12. Data: 2012-02-12 12:20:36
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-12 11:43, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Na dzień dobry bez czytania pliku jest przecież dostępna długość.
    >
    > I teraz tak: mając długość pliku, można opracować algorytm biorący
    > ileśtam bajtów (powiedzmy maksymalnie 512) z określonej pozycji w środku
    > pliku i robić hash z nich.
    >
    > Dodatkowy bonus jest taki, że można zapisać długość w tablicy i
    > porównywać ją przed binarnym porównaniem całych plików.

    Podsumowując.

    Do każdego pliku dowiązujemy krotkę:

    { długość, hash paru losowych fragmentów(, hash większego fragmentu),
    hash całosći, (inny hash całosći) }

    Sortujemy leksykograficznie po tych krotkach*), obliczając kolejne
    wartości krotki leniwie.

    :-)

    *)być może w przypadku równości krotek porównujemy pliki.

    pzdr
    bartekltg

  • 13. Data: 2012-02-13 07:09:45
    Od: s <f...@f...com>

    Program dupless, pc magazine, c win api, source.

  • 14. Data: 2012-02-13 14:00:32
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup

    >ktos umialby napisac prostego toola, program
    >ktory dla podanego katalogu i podanego rozszerzenia plikow
    >wyszukalby pliki ktore maja binarne duplikaty i duplikaty
    >te przerenamowal np na koncu dodajac ciag np ".duplicate"

    Swego czasu był opublikowany program (tekst źródłowy w C, okienka MS w
    czystym API) o dźwięcznej nazwie "dupless".

    Algorytm był do wyboru: albo porównywanie nazw plików, albo długości (i ew.
    zawartości, daty). Program był "prościutki", ale nie pozwalał sam w sobie na
    masowe rename czy delete itp. - choć można wyeksportować listę duplikatów. Z
    lenistwa polecam gawk do przetworzenia takiej listy - i sprawa rozwiązana.

    W sensie teoretycznym: co oznacza, że dwa pliki są jednakowe? Mają taką samą
    zawartość? Ale muszą mieć różne nazwy (tzn. przynajmniej inna ścieżka)...
    inaczej nie mówilibyśmy o dwóch plikach. Ale pliki o tej samej zawartości
    mogą mieć znaczenie (dla systemu, dla kogoś), np. ktoś może wstawiać do
    katalogów plik "audit_ok.txt" o długości zero bajtów... Z drugiej strony dwa
    pliki, np. file1.c i file2.c mogą mieć różną zawartość w sensie np. CRLF vs.
    LF - ale i tak będzie to "ten sam" kod źródłowy (czyli co? różne czy takie
    same?)

    W sensie praktycznym - wystarczy sprawdzać długość pliku (pliki o różnych
    długościach są różne, te mające 0 bajtów są wszystkie jednakowe), potem
    jeżeli długości są takie same to sprawdzać pierwsze n bajtów (tanie, nie
    zajmuje wiele czasu), potem liczyć sumę kontrolną (CRC, MD5 do wyboru, pliki
    z różnym MD5 są różne i rzadko kiedy, bardzo rzadko, będzie potrzebne
    dokładniejsze sprawdzenie, a MD5 ma koszt liniowy)... jeżeli to zawiedzie
    sprawdzać bajt po bajcie zgodność (przy m bajtach i k plikach koszt m*k,
    ewentualnie można od końca czy jakoś losowo).

    slawek

  • 15. Data: 2012-02-13 17:29:14
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 12.02.2012 10:56, f...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
    > zdaje mi sie ze nie nalezy tu hashowac (nie znam sie zreszta na
    > hashowaniu)
    zdaje mi się, że (należy/nie należy) X (nie znam się na X)
    Mam dziwne wrażenie, że każdy post na blog^R^Rgrupie opatrujesz czymś takim.

    > kwestia jest tu inna: co sie wiaze z jakimi kosztami,
    Sprawdź zamiast bredzić.

    Michoo