    From: Trefniś <t...@m...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: zajetosc CPU - tylko 25%, wiec o co chodzi?
    Date: Thu, 16 Nov 2017 05:11:20 +0100

    W dniu .11.2017 o 02:35 Marek S <p...@s...com> pisze:

    > Zaciekawił mnie ten wątek, choć rozwiązania nie znam. Ale chciałem
    > podzielić się moimi obserwacjami. To zjawisko nie jest związane, albo
    > jest mniej związane z laptopem czy rodzajem CPU. Jedno, co ustaliłem, to
    > jeśli soft w swoim przetwarzaniu danych ciągnie sporo na operacjach IO
    > (napędy optyczne, HDD, sieć), to moc obliczeniowa znika w tajemny,
    > niemonitorowany sposób. Dokładnie taki efekt powstaje, jak opisujesz. Z
    > racji tego, że zajmowałem się renderowaniem lub grafiką 2D pracując na
    > dużych plikach lub jeszcze gorzej, i to znacznie gorzej - mnóstwem
> [...]

    Skorzystam z okazji podbicia tematu...
    Wprawdzie podrzuciłem tu już jakieś oprogramowanie do analizy zachowania
    komputera pod kątem "dychawki", ale bez zrozumienia wątkotwórcy.

    Mimo to podzielę się kolejnym linkiem - IMHO bardzo ciekawym i przydatnym
    (choć bez analizy zajętości rdzeni procesora):

    Moo0 System monitor:
    http://www.moo0.com/?top=http://www.moo0.com/softwar
    e/SystemMonitor/

    Fajny program rezydentny i portable, który analizuje ok. 40 różnych
    parametrów pracy systemu.
    Na samym szczycie okna programu tzw. butelka - od zwężającej się szyjki.
    Kiedy system się krztusi, "butelka" podświetla się czerwono i dynamicznie
    pokazuje parametr, który jest za spowolnienie odpowiedzialny w tym
    momencie. Piętro niżej - nazwa procesu, który to powoduje.

    Na przykład, kiedy system zaczyna się "dusić", owa butelka podświetla się
    na czerwono, wskazuje np. CPU i proces, który jest za to odpowiedzialny.
    Nie trzeba mozolnie analizować tych 40 parametrów - od razu wiemy, że
    spowolnienie następuje, znamy przyczynę i odpowiedzialny za to proces.
    Wszystko to w jednym miejscu na ekranie.

    Pozostałe parametry również są pokazywane na bieżąco, a ten krytyczny
    także jako owa "butelka" na czerwono.
    Polecam!

    --
    Trefniś