  • 31. Data: 2014-11-15 13:37:51
    Temat: Re: zakup czegos standardowego
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Pajonk wrote:
    > Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    7.0.0.1...

    > Gry to jedno, ale internet też się rozwija - nowoczestne strony w HTML5
    > gdzie w tle idzie wideo na fullscreen obładowane animacjami potrafią
    > zabić bez problemu core 2 duo, nie mówiąc o tym że za rogiem czychają
    > np. filmy w 4k na youtube, które dla c2d też są już zbyt wymagające.

    Zeby oglądać youtube 4K trzeba mieć najpierw monitor, który ma te 4K.
    Pałowanie się na zakup supermocnego procesora i kupę RAMu, żeby oglądać
    youtube 4K na monitorze 1366×768 nie ma sensu.

    > więcej na i5. Co do RAMu - do kompa internetowego wystarczy nawet 4, a
    > 6GB to już jest pewien zapas - nawet otwierając 30 zakładek przeglądarki
    > i pare programów przy 6gb nie powinno wyskoczyć out of memory :)

    30 zakładek nigdy nie miałem potrzeby trzymać na raz otwartych, bo po
    co, ale 15-20 miewam i nie wyskakuje "out of memory" na stareńkim
    latopie z 2 GB RAM.

    Nie róbmy atmosfery, że do przeglądania internetu potrzeba 8 GB, a
    lepiej 16 GB, bo jak nie to dramat.

  • 32. Data: 2014-11-15 14:11:34
    Od: "Pajonk" <p...@o...pl>

  • 33. Data: 2014-11-15 14:42:21
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    m4rkiz wrote:
    > "nn" <...@...kk> wrote in message
    >
    > http://www.purepc.pl/zestawy_komputerowe/jaki_komput
    er_kupic_zestawy_komputerowe_na_listopad_2014

    Pierwszych 10 zestawów w tym artykule posiada zwykłe przedpotopowe dyski
    HDD. Nawet zestaw nr 11 w cenie 2600 + obudowa. Ten zestaw autor
    scharakteryzował

    "Sprzęt nadaje się do praktycznie wszystkich zadań, a proponowana karta
    graficzna poradzi sobie z nowymi grami w wysokich detalach."

    Wystarczyło by mu dać SSHD, który kosztuje prawie tyle samo, co HDD i
    tzw. "user experience", czyli ogólne wrażenie z użytkowania takiego
    komputera w codziennych czynnościach by było 3 razy lepsze.
    Ale autor tego zestawienia chyba zapomniał, że istnieje coś jeszcze poza
    staromodnym, niezbyt szybkim, tanim i pojemnym HDD i nowoczesnym,
    szybkim i małym i drogim SSD.

  • 34. Data: 2014-11-15 15:17:17
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Hmm, u mnie obecnie 500MB zajmuje opera (a akurat powyłaczałem duzo
    > zakładek, które normalnie sa włączone więc pewnie normalnei wiecej), 200mb
    > zajmuje teamviewer, 200hamster...
    > To tylko 2 programy...

    Ja to widzę 3 programy. W tym Opera jest znana z wyjątkowej pazerności
    na zasoby. Wyrzuć tą Operę, zainstaluj SeaMonkey, otwórz te same strony
    w zakładkach i sprawdź ile weźmie RAMu. Obstawiam, że 1/4 tego.

    Tak, czy inaczej masz włączone naraz trzy kobyły i zajęte 0,9 GB RAM.
    Więc 4 GB RAM powinno dać radę do przeglądania internetu :-)

  • 35. Data: 2014-11-15 16:15:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Ja to widzę 3 programy.

    :)
    Ach, bo jeden dopisałem :)

    > W tym Opera jest znana z wyjątkowej pazerności
    > na zasoby. Wyrzuć tą Operę, zainstaluj SeaMonkey, otwórz te same
    > strony w zakładkach i sprawdź ile weźmie RAMu. Obstawiam, że 1/4 tego.

    A SeaMonkey ma obsługę gestami?

    > Tak, czy inaczej masz włączone naraz trzy kobyły i zajęte 0,9 GB RAM.
    > Więc 4 GB RAM powinno dać radę do przeglądania internetu :-)

    Hamster to kobyła?
    Musze sprawdzić jak otworze pare plików excela dodatkowo itp.

    No i ja nie gram - nie wiem jak gry sie zachowują w ramie.

  • 36. Data: 2014-11-15 17:26:10
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "R.e.m.e.K" <p...@w...pl> wrote in message
    > Obudowy mozna ...nie miec, ale z zasilaczem to bladzisz.

    nie mowie o tym ze uzytkownikowi sie to oplaca, tylko o tym ze jest to
    element traktowany najbardziej po macoszemu - obudowe az widac, zasilacz
    tylko slychac ;)

    --
    http://db.org.pl/

  • 37. Data: 2014-11-15 23:12:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:

    > Hamster to kobyła?
    > Musze sprawdzić jak otworze pare plików excela dodatkowo itp.
    >
    > No i ja nie gram - nie wiem jak gry sie zachowują w ramie.

    Jak z grami, to nie mam pojęcia, bo nie mam żadnej gry poza saperem i
    szachami.

    Ale z ciekawości pootwierałem co się da:
    1. Edytor tekstu z kilkudziesięciostronicowym plikiem,
    2. Photoshop Elements i w nim kilkanaście TIFFów po 140 MB każdy,
    3. Lightroom z 26 000 zaimportowanych zdjęć w NEFach,
    4. Program do edycji wideo Pro 64 bit z ok. 30 minutowym projektem FullHD,
    5. Seamonkey 10 zakładek, specjalnie pootwierałem jakieś przeładowane
    portale typu wp, onet.
    6. OpenOffice Calc z arkuszem na 4 tys. wierszy,
    7. VLC Media Player z filmem w HD.
    8. i parę okien IfanView ze zdjęciami po 100 MB każde.

    Udało mi się dobić do 3.9 GB zajętości RAMu.
    Ale to jest sytuacja sztucznie stworzona, żeby zapełnić RAM. W realu nie
    używam tylu otwartych rzeczy na raz, bo bym się pogubił.