  • 1. Data: 2012-11-07 13:00:11
    Temat: Re: zasilanie płyt głównych
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "bili" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:509a41c8$0$1296$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jak obecnie wygląda sprawa zasilania płyt głównych?
    > Czy nadal płyty wymagają do zasilania stu napięć?
    > Czy może już wystarczy jedynie 12V?

    Chyba tylko nie wymagają -12V. Generalnie we wtyczkach ATX nie ma tam nawet
    przewodu od niego. Nie wiem jak by się zachowały gdyby im odebrać +3.3V czy
    +5V. Pewnie część płyt by protestowała bo niektóre w biosie podają odczyty
    dla tych napięć.

  • 2. Data: 2012-11-07 13:25:20
    Temat: zasilanie płyt głównych
    Od: "bili" <b...@w...pl>

  • 3. Data: 2012-11-07 17:24:51
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-11-07 13:25, bili pisze:
    > Jak obecnie wygląda sprawa zasilania płyt głównych?
    > Czy nadal płyty wymagają do zasilania stu napięć?
    > Czy może już wystarczy jedynie 12V?
    Na pewno potrzebują +12v, +5v i +3.3V, choć są płyty (głównie małe itx,
    do prostych zintegrowanych komputerków) które mają jedno wspólne wejście
    +12v (lub więcej, np 18V) i dedykowany zasilacz jak "laptopowy", a
    pozostałe napięcia są wytwarzane na samej płycie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2012-11-07 21:53:55
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nawet przewodu od niego. Nie wiem jak by się zachowały gdyby im odebrać
    > +3.3V czy +5V. Pewnie część płyt by protestowała bo niektóre w biosie

    No z tymi 5V to przesadziłeś. Padają dyski, wszystkie USB itp itd.
    z 3.3 podejżewam że pamięci z kolei są zasilane

    --
    Irokez