  • 101. Data: 2009-09-17 16:41:36
    Temat: Re: zdjecia obraczek
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-17 18:17:03 +0200, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > A to nie można zrobić na czarnym, a potem podmienić same tło ???

    Raz że czarne ma szanse się odbić tu i ówdzie, co w złocie
    niekoniecznie musi dać ciekawy efekt, a dwa, cienie wyjdą słabo i
    trzeba będzie się nagiąć, żeby je przełożyć (o ile nie narysować od
    początku).

    de Fresz

  • 102. Data: 2009-09-17 16:46:36
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    XX YY pisze:
    > zapomnij o czasach nastawy migawki jesli poslugujesz sie lampami
    > blyskowymi.
    > po co to wogole przywolujesz : czy nie slyszales ze czas blysku to od
    > ok 1/400 do 1/10 000 i mniej ?
    > mozesz se zmieniac czasy nswietlania migawki jak chcesz w przypdku
    > lampy blyskowej nie sterujesz w ten sposob expozycjii.
    > tak pleciesz bez zwiazku.

    Przecież Ci to cały czas piszę że czas błysku lamp jest znacznie krótszy
    niż maksymalny czas synchronizacji przeciętnego lustra. Czasu ruszyć
    nie możesz, przysłony też bo zmienisz GO, ISO przy takiej ilości światła
    oczywiście najniższe. Jedyne co możesz korygować to lampy, wątpię by
    kiedykolwiek powstało oświetlenie studyjne oferujące autobrecking,
    ponieważ tam nic nie robisz na zasadzie a może się uda tylko sobie
    wszystko możesz pomierzyć i zobaczyć na monitorku. Chcę Ci uświadomić że
    gdybyś był pewien swojej wiedzy w studyjnym HDR to byś nie wyskakiwał z
    preselekcją przysłony czy autobrecking. Podsumowując jak zwykle gdybasz
    i szukasz argumentów na siłę, a w ostateczność sięgniesz po wycieczki
    osobiste.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 103. Data: 2009-09-17 16:54:17
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-17 17:26:14 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

    > chrzanisz chlopie , gdybys wiedzial jak dziala hdr to bys nie pisal
    > takiego

    Pardone le mot, ale pierdolisz. Gdybyś miał pojęcie jak działa
    oświetlenie studyjne, to byś nie pisał takich głupot.

    > jesli robisz w swietle ciaglym hdr to masz 3 zdjecia roznie
    > naswitlone i oczywiscie ze w zwiazku z tym o nieco innym rozkladzie
    > swiatla , i oto chodzi zeby tak bylo.

    Nie, w świetle dziennym rozkład świateł będzie bardzo zbliżony, tylko o
    innej tonalności. W świetle błyskowym przy osłabieniu mocy lamp zmienia
    się rozkład cieni. Jest sposób aby to rozwiązać, ale Ty jeszcze na
    niego wpadłeś, co tylko dowodzi "potęgi teorii", jaka stoi za Twoimi
    tekstami.

    > nie mam teraz czasu i nie bardzo mi sie chce zrobic taka probe.

    Szkoda że za to chce Ci się produkować tu te głupoty.

    de Fresz

  • 104. Data: 2009-09-17 17:26:50
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Przecież Ci to cały czas piszę że czas błysku lamp jest znacznie krótszy
    >   niż maksymalny czas synchronizacji przeciętnego lustra.

    ale ja cie o to nie pytalem.
    ktos mi to powiedzial kiedy mialem pierwsza lampe kilkadziesiat lat
    temu.
    nawet mam w glowie jeszcze czas blysku lampy spaleniowej - po co mi to
    zostalo to sam nie wiem,

  • 105. Data: 2009-09-17 17:42:23
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > oświetlenie studyjne, to byś nie pisał takich głupot.

    > Nie, w świetle dziennym rozkład świateł będzie bardzo zbliżony, tylko o

    co nie ?

    hdr bierze do wyniku koncowego swiatla z klatki najmniej
    naswietlonej , srodek ze srodkowej
    a cienie z klatki najwiecej naswietlonej.

    W świetle błyskowym przy osłabieniu mocy lamp zmienia
    > się rozkład cieni.

    w oswietleniu bezcieniowym tez?
    he ? a pomysla l o tym ?

    Jest sposób aby to rozwiązać, ale Ty jeszcze na
    > niego wpadłeś, co tylko dowodzi "potęgi teorii", jaka stoi za Twoimi
    > tekstami.

    natezenie oswietlenia zmienia sie proporcjonalnie z kwadratem
    odleglosci.
    jesli ustalisz odleglosc lamp i bedziesz zmienial ich moc w ten sam
    sposob
    to i natezenie oswietlenia bedzie sie zmieniac w ten sam sposob.
    rozklad cieni musi byc ten sam.
    jesli zmieniasz moc w rozny sposob to i rozklad cieni sie zmieni.

    cudow nima.

    zminia sie prog dla ktorych rejonow nastepuje niedoswietlenie /
    przeswietlenie i o to wlasnie chodzi.
    poczytaj jakiejs podstwowej literatury a nie zawraca d, ,,
    pierdolami .

    XXX

  • 106. Data: 2009-09-17 17:45:24
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 17 Sep., 18:41, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > prosze bardzo
    > mam nadzieje ze sie wyrobie-maestro powiesi mnie za j.... jak mu cos
    > tam nie przegram do jutra.
    >
    > XXX- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    no qurde jestem mocno spozniony

    tutaj i dalej w prawo

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Desktop#slid
    eshow/5382486464444545122

    juz widac ze reflex ulegl oslabieniu na krawedii monety.

    przy duzej matrycy i dobrym obiektywie widze ze wynik bedzie
    zadawalajacy.
    hybryda ma tylko +-1 ev widze ze trzeba dac wiecej bardziej w
    kierunku +-2 ev

    to bylby dzisiaj wszystko.
    a teraz do prawdziwej pracy
    XX

  • 107. Data: 2009-09-17 17:58:34
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał:

    > [...]
    > Oczywście, inaczej nie byłoby sensu tak porównywać. Kurdę, jestem
    > szczerze zaskoczony, bo ze 20 lat interesuję się fotografią i nigdy nie
    > słyszałem że przy makro w tej samej skali GO jest niezależna od
    > ogiskowej. Acz nigdy się mocniej nie wgłębiałem w makro. Kolejny dowód,
    > że człowiek uczy się całe życie ;-)

    Po prostu jeśli wydłużymy ogniskow.ą dla uzyskania tej samej skali
    odwzorowania musimy zwiększyć odległość - efekty zmniejszenia głębi ostrości
    pod wpływem wzrostu ogniskowej i zwiększenie głębi pod wpływem wzrostu
    odległości kompensują się wzajemnie i głębia pozostaje taka sama. Zresztą
    nie tylko w makro ta zasada obowiązuje. Odstępstwa zaczynają sie pojawiać
    jedynie przy bardzo szerokich kątach z dużych odległości.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 108. Data: 2009-09-17 18:26:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > hdr bierze do wyniku koncowego swiatla z klatki najmniej
    > naswietlonej , srodek ze srodkowej
    > a cienie z klatki najwiecej naswietlonej.

    He, hdr w studio i jeszcze ze zmianą czasu... chyba przy świeceniu
    magnezją, fachofcze :)

    > cudow nima.

    Ano nima, jak jest trudniejszy problem, to od razu sto skrajnych porad,
    pośród których najwięcej autorstwa jak zwykle wiadomo kogo :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 109. Data: 2009-09-17 19:12:09
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > http://picasaweb.google.de/fotografie25/Desktop#slid
    eshow/5382486464444545122

    Nie jestem pewien, czy bez HDR nie da się osiągnąć takiego efektu w
    studio. Studio polega właśnie na tym, że kontrolujesz światło. Tutaj
    miałeś światło ciągłe i prowizoryczne warunki, stąd lepszy efekt w HDR.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 110. Data: 2009-09-17 19:21:07
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    pwz wrote:

    > Dlaczego nie odbije? SOA. Robię fotografie porcelanowych, szklanych,
    > metalowych przedmiotów i niemal zawsze posiłkuję się 'polarem'.
    > Działa. pwz

    Grrrr. Obrączki nie są wykonane z dielektryka.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj