  • 1. Data: 2012-12-12 11:02:10
    Temat: zgubienie/kradziez telefonu
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    Wczoraj zgubiłem lub został mi ukradzony telefon (N8). Mam nr karty sim
    którą "znalazca/złodziej" użył do próby uruchomienia telefonu.
    Czy jest sens zgłaszać ten fakt na policję? Czy ktoś przerabiał taki temat?

  • 2. Data: 2012-12-12 19:43:48
    Temat: Re: zgubienie/kradziez telefonu
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-12-12 11:02:10 +0100, "gzk" <g...@g...pl> said:

    > Wczoraj zgubiłem lub został mi ukradzony telefon (N8).

    To musisz sobie wyjaśnić.

    > Czy jest sens zgłaszać ten fakt na policję?

    Zgłosznie kradzieży, czy zgłoszenie zgubienia czegoś?
    ;>

    > Czy ktoś przerabiał taki temat?

    Jeśli cię okradli - zgłaszasz.
    Jeśli coś zgubiłeś - nie.

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2012-12-12 20:08:17
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    > --
    > Bydlę

    Przeczytaj jeszcze raz co ja napisałem i jak zrozumiesz to wtedy coś
    napisz - jak cos bedziesz miał istonego do napisania, oczywiście...

  • 4. Data: 2012-12-13 11:30:26
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "gzk" <g...@g...pl> napisał
    > Przeczytaj jeszcze raz co ja napisałem i jak zrozumiesz to wtedy coś
    > napisz - jak cos bedziesz miał istonego do napisania, oczywiście...

    Istotnego, mówisz...
    Policja działa w ten sposób aby zgadzały się statystyki wykrywalności
    sprawców.
    Tu sprawcę będzie ciężko znaleźć (masz IMEI aparatu?) więc będą cię namawiać
    abyś odpuścił.
    Z drugiej strony, bez zgłoszenia na policji operator nie zablokuje IMEI.

    Nikt tu za ciebie decyzji nie podejmie.

  • 5. Data: 2012-12-13 12:02:35
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek." <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > namawiać abyś odpuścił.
    > Z drugiej strony, bez zgłoszenia na policji operator nie zablokuje IMEI.

    IMEI aparatu oczywiście mam, mam też numer karty SIM, którą
    znalazca/złodziej używa do prób uruchomienia tego aparatu (aparat był
    dodatowo zabezpieczony).
    Zanalazca - gdyby chciał go zwrócić, nie miłby z tym żadnego problemu, wie
    nawet że za zwrot dostanie "znaleźne" ale najwyrażniej nie ma zamiaru tego
    zrobić, bo cały czas próbuje odblokować aparat.
    Nie oczekuje aby ktoś podejmował za mnie decyzje, a pytam czy ktoś miał
    podobny przypadek, czy Policja wogóle podejmie jakiś kroki aby odnaleźć
    aparat wart. ok 800 zł?

  • 6. Data: 2012-12-13 12:29:30
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    gzk nabazgrał(a):

    > Nie oczekuje aby ktoś podejmował za mnie decyzje, a pytam czy ktoś miał
    > podobny przypadek, czy Policja wogóle podejmie jakiś kroki aby odnaleźć
    > aparat wart. ok 800 zł?

    Nie podjmie, jeśli zgłosisz na policję jako KRADZIEŻ to wpiszą, przesłuchają
    ciebie, dadzą do szuflady, po miesiącu przyjdzie ci pismo że sprawa umożona
    bo nic nie znależli i na tym koniec.

  • 7. Data: 2012-12-13 15:43:26
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    On 13 Gru, 11:30, "Maciek." <m...@g...com> wrote:
    > Z drugiej strony, bez zgłoszenia na policji operator nie zablokuje IMEI.

    IMEI latwo zmienic, tak wiec rodzi sie pytanie czy jest sens kupowac
    drogie smartfony w czasach kryzysu?
    (Tak wiem, ze N8 to nic wielkiego, ale jakby to byl ostatni iphone?)

  • 8. Data: 2012-12-13 15:46:39
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    On 13 Gru, 12:29, "Chris" <c...@s...pl> wrote:

    > jeśli zgłosisz na policję jako KRADZIEŻ to wpiszą, przesłuchają
    > ciebie, dadzą do szuflady, po miesiącu przyjdzie ci pismo że sprawa umożona
    > bo nic nie znależli i na tym koniec.

    Tak, no wlasnie, wiec jeszcze raz rodzi sie pytanie czy jest sens
    kupowac drogie smartfony (tyou iPhone5) w czasach kryzysu?
    Szczegolnie dzieciom, jesli nie chcecie potem ich odwiedzac w szpitalu
    bo Rychu z Polski "B" (lub "C") im zrobil KUKU w tramwaju kiedy
    napotkal niespodzeiwane zdziwienie gdy "poprosil" o te zabawke.

  • 9. Data: 2012-12-13 15:51:34
    Od: "Cutivate" <C...@i...pl>

    Zgłosznie kradzieży, czy zgłoszenie zgubienia czegoś

    Jeśli cię okradli - zgłaszasz.
    Jeśli coś zgubiłeś - nie.

    I jedno i drugie może być przestępstwem. Oczywiście zależy to od wartości
    tego telefonu.
    Jak poniżej 250 zł to będzie tylko wykroczenie. Jeżeli nawet telefon został
    zgubiony to jest takie
    przestępstwo w kodeksie karnym jak przywłaszczenie cudzej rzeczy. Znalazca
    cudzej rzeczy jest prawnie zobowiązany
    do poszukiwania jej właściciela lub przekazania znalezionej rzeczy Policji
    lub też ,w niektórych miastach, istnieje coś takiego
    jak biura rzeczy znalezionych.

  • 10. Data: 2012-12-13 21:04:35
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "Chris" <c...@s...pl> napisał:

    > Nie podjmie, jeśli zgłosisz na policję jako KRADZIEŻ to wpiszą, przesłuchają
    > ciebie, dadzą do szuflady, po miesiącu przyjdzie ci pismo że sprawa umożona bo
    > nic nie znależli i na tym koniec.

    Bzdura i pieprzysz jak potłuczony. Ukradli mi kiedyś ze sklepu iphona2.
    Zgłosiłem na policję, spisali protokół i przesłuchali. Po 2 tygodniach z urzędu
    przychodzi pismo o "umorzeniu śledztwa" z powodu nie wykrycia sprawcy. Jeśli
    tego nie rozumiesz to jesteś głąb. Bo wytłumacz Sherlocku, jak mają prowadzić
    śledztwo jak koleś nie włączył telefonu i słuchawka nie zalogowała się do
    systemu? A jak już włączy, nawet po okresie tych 2 tygodni, to operator, do
    którego policja wysłała zgłoszenie, informuje o aktywacji słuchawki. I jeśli w
    telefonie jest na nasze szczęście karta abonamentowa, to jedzie ekipa z
    kryminalnej po delikwenta, a jeśli prepaid to istnieje duże prawdopodobieństwo,
    że kolesia namierzą po numerze, bts-ach, przeprowadzonych rozmowach itp. Iphona
    odzyskałem po półtora miesiącu i nie pieprz bzdur, że policja nic nie robi. A
    wiesz, dlaczego jest taka mała wykrywalność kradzieży? Bo jelenie czytając
    takiego idiotę jak ty cepie, nie zgłasza tego, dając pożywkę złodziejom, którzy
    czują się bezkarni. I tyle w temacie. Przykładów odzyskania telefonów przez
    policję mógłbym podac jeszcze kilka, ale po co. Masz przecież swoją teorię, a
    może sam kradniesz i insynuujesz, żeby nie zgłaszać, bo nie ma sensu.