  • 21. Data: 2010-10-25 10:53:08
    Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 10/23/2010 01:26 PM, kml wrote:

    > Użytkownik "mariuszmo" <t...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Kup dwie frigo 2 i daj na "oś" napędzaną a z pozostałych wybierz dwie
    > najlepsze.

    Bullshit.
    Nie bierz tych Frigo bo to syf jest, w ostatnim (zeszlotygodniowym)
    Motorze byl test i porownanie Frigo 2 i Kormoranow z normalnymi oponami.
    Wnioski - Frigo to opona typowo sniegowa, czyli na sniegu najlepiej z
    testowanych a w kazdych innych warunkach totalna porazka, w
    szczegolnosci na mokrym asfalcie - czyli takiej nawierzchni, po ktorej w
    zimie jezdzi sie najczesciej.

    Jak mowi stare porzekadlo - "opony Debica, zakret i kaplica".

  • 22. Data: 2010-10-25 11:56:39
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "omega_fan" <o...@n...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > zimie jezdzi sie najczesciej.
    >
    > Jak mowi stare porzekadlo - "opony Debica, zakret i kaplica".

    To teraz wierzymy w obiektywność prasy branżowej? Powiem tak, dwie zimy temu
    jeździłem po mieście na letnich i dopóki nie było śniegu to było ok, jak
    spadł snieg to było bardzo nie ok. Z firgo 2 nie mam żadnych traumatycznych
    doświadczeń mokro asfaltowych, ale może dlatego że ja od zimówki oczekuję
    potencjału na śniegu a nie na asfalcie. Zeszła zima pokazała ile może być
    śniegu nawet w mieście. Dla mnie sprawdzianem opon zimowych jest wyjazd w
    góry i tutaj frigo 2 pokazały klasę.

    Zgadzam się z obiegową opinią dotyczącą letnich opon dębicy, ale nadal
    pozostaje przy swoim i uważam, że frigo 2 są naprawde w porzadku. Cena też
    jest sympatyczna.

    Dalsza dyskusja nie ma sesnu większego, w tym wątku wypowiedziały się
    obydwie strony i teraz każda osoba czytająca może sama wyciągnąć wnioski ;)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 23. Data: 2010-10-25 12:56:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010 10:53:08 +0200, omega_fan wrote:
> [...]
    >zimie jezdzi sie najczesciej.
    >Jak mowi stare porzekadlo - "opony Debica, zakret i kaplica".

    No coz - kolega mial Frigo 2 i jakos zima na nich zakrety przejezdzal.
    Fakt ze byl z gatunku spokojniej jezdzacych.

    Ja mam teraz caloroczne debice i na deszcz tez nie narzekam.

    J.

  • 24. Data: 2010-10-25 15:44:31
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Opowiem Ci po zimie, wkładamy nówki Frigo na jeden wózek.

    Na Dębicach (jeszcze starych tzw. "uniroyalkach" D-94 i D-121) przejeździłem paręset
    tysięcy km i żyję.

    -----

  • 25. Data: 2010-10-25 16:05:29
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 10/25/2010 03:44 PM, ąćęłńóśźż wrote:
    > Opowiem Ci po zimie, wkładamy nówki Frigo na jeden wózek.
    >
    > Na Dębicach (jeszcze starych tzw. "uniroyalkach" D-94 i D-121) przejeździłem
    paręset tysięcy km i żyję.

    No jasne, ze da sie jezdzic na wszystkim... ale wolalbym nie wyjmowac
    swojego silnika z bagaznika innego auta po awaryjnym hamowaniu na mokrym
    - bo zaoszczedzilem 250 zl na komplecie opon (jak czesto sie je kupuje?
    raz na kilka lat w moim przypadku). Co jak co, ale na oponach nie ma co
    oszczedzac.

  • 26. Data: 2010-10-25 16:18:12
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    To nic nie da.
    Myśląc o swoich nowych super duper zimówkach będziesz jeszcze szybciej jechał i
    jeszcze później hamował.
    Sprawdzone na amerykańskich naukawcach.

    -----

  • 27. Data: 2010-10-25 17:14:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010 16:05:29 +0200, omega_fan wrote:

> [...]
    >- bo zaoszczedzilem 250 zl na komplecie opon (jak czesto sie je kupuje?
    >raz na kilka lat w moim przypadku). Co jak co, ale na oponach nie ma co

    A z drugiej strony - jesli nie widac roznicy to po co przeplacac.
    Widac roznice ? :-)

    Osobiscie klalem tylko na Kormorana Impulsera na sniegu [a to letnia
    opona, naprawde letnia], Barum Brilance i Polaris - choc trudno
    powiedziec czy klniecie mialo podstawy - to sie da obiektywnie
    stwierdzic tylko na torze w bezposrednim porownaniu.

    J.

  • 28. Data: 2010-10-26 03:13:24
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > Przy odpowiednio dobranych kryteriach okaże się że najlepszą oponą
    > zimową jest opona letnia.

    Przy nieodpowiednio. A przy odpowiednio opona, która jest beznadziejna na
    mokrym nie może być uznana za dobrą oponę zimową. Są opony na których da
    się jechać bez problemu 100-150 po śniegu i 200 po mokrym.

    > Pytanie czy ktoś woli kilka(naście?) razy nie dać rady wyjechać z
    > parkingu, ale za to mieć 5% wyższą prędkość graniczną w łukach.

    Chyba masz doświadczenia z jakimiś dziwnymi zimówkami albo jeszcze
    dziwniejszy parking.

    --
    ignorance is bliss

  • 29. Data: 2010-10-26 09:43:21
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-10-24 02:05, Tomasz Pyra pisze:

    > To jest najlepsza opona do jazdy po śniegu jaka jest (poza oponami kolcowanymi).

    Ale które frigo?

  • 30. Data: 2010-10-26 10:35:52
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 10/26/2010 09:43 AM, Jakub Witkowski wrote:

    > Ale które frigo?

    Frigo 2.
    Jedna z najlepszych na sniegu i najgorszych na suchym/mokrym asfalcie.