  • 1. Data: 2018-10-27 01:23:41
    Temat: Rebtel...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    - Przed tygodniem zamówiłem SIMkę.

    - We środę kurier zadzwonił do mnie o 15:55
    i zapytał mnie, czy będę w domu, gdyż ma
    dla mnie przesyłkę.

    - SIMkę wkrótce przywiózł, ale do mego dowodu
    osobistego nie chciał zaglądać, choć mu to proponowałem.
    (wyjaśnił mi, że zweryfikował mnie telefonicznie)

    - Włożyłem SIMkę do Asusa Maxa -- zgłosił się
    Rebtel na wszystkich słupkach zasięgowych.

    - Zleciłem przedłużenie numerów w 2nr z nr. Rebtelu, ale SMSy nie wyszły...

    - Spróbowałem zadzwonić z nr. Rebtelu -- nie udało się...

    - Przełożyłem SIMkę Rebtelu do innego telefonu -- zgłosił
    się Rebtel na wszystkich słupkach zasięgowych.

    - Spróbowałem wysłać SMS z Asusa na nr Rebtelu -- nie udało się...

    - Spróbowałem zadzwonić z Asusa na nr Rebtelu -- nie udało się...

    Wieczorem (24 października, we środę) wysłałem m@il do
    Supportu, ale do tej pory nie dotarła do mnie odpowiedź...
    Próbowałem zadzwonić w czwartek do Rebtelu:
    - najpierw (cztery razy o godz. 10:19) nie udawało się,
    - później (10:22, 11:42, 11,42, 12,45, 12,45, 12:55, 12:55, 12:55) numer był zajęty,
    - aż wreszcie (17:16 i 20:50) wybrany abonent był w tamtym momencie nieosiągalny...

    Ale to nie jest koniec przygód...
    Rebtel (jak i inni) oferuje aplikacje pod Androida. :)
    Aplikacja rozpoznała poprawnie nr Rebtelu i rozpoczęła
    aktywowanie, które w efekcie połączyło ją z nr. Faktu,
    zamiast z nr. Rebtelu...

    26 października, w piątek, o godzinie 20:39 Rebtel przysłał mi SMSa
    na nr Faktu, którym zachęca mnie do wykorzystania darmowych minut
    i proponuje mi naukę pod @dresem s...@r...com -- tym, na który
    wysłałem zgłoszenie we środę, 24 października...

    Poniżej m@il:
    Otrzymałem od Państwa zamówioną przeze mnie SIMkę,
    która nie funkcjonuje poprawnie -- sprawdziłem ją
    w dwóch różnych telefonach.

    nr tel.: xxx xxx xxx
    nr na karcie: yyyyyyy
    zzzzzzz

    Nie można i odbierać, i nawiązywać połączeń
    i nie można ani wysyłać, ani odbierać SMSów.
    Telefony poprawnie rozpoznają i sieć Rebtel,
    i nr telefonu.

    Proszę o pomoc,
    Leszek Ciszewski
    e...@g...com
    nr tel.: 665 363835
    ze środy wysłany na s...@r...com...

    To: <s...@r...pl>
    Subject: Problem z SIMką
    Date: Wed, 24 Oct 2018 22:21:34 +0200

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 2. Data: 2018-10-27 10:08:54
    Temat: Re: Rebtel...
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > - Spróbowałem zadzwonić z nr. Rebtelu -- nie udało się...
    mnie działa. Czy inni mogliby napisać czy im też działa, czy
    rzeczywiście jest tak ze większość simów rebtela ma problem?

  • 3. Data: 2018-10-27 13:27:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 27 Oct 2018 01:23:41 +0200, w <pr07ma$3dn$1@node2.news.atman.pl>, "Eneuel
    Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(-a):

    > - Zleciłem przedłużenie numerów w 2nr z nr. Rebtelu, ale SMSy nie wyszły...

    Popracuj nad czytelnością przekazu, może wtedy uda się zrozumieć o co chodzi.

    PS. Po nr nie stawiamy kropki.

  • 4. Data: 2018-10-27 13:47:23
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.10.2018 13:27, r...@k...pl pisze:

    > PS. Po nr nie stawiamy kropki.

    Uczył Marcin Marcina, a sam głupi jak świnia - powiada staropolskie
    porzekadło. W tamtym zdaniu skrót z nr. (z numerem) czytamy:
    "...z numeru Rebtelu"). I wszystko w porządku, poza odmianą Rebtela.

  • 5. Data: 2018-10-27 14:44:44
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-27 o 10:08, ToMasz pisze:
    > mnie  działa. Czy inni mogliby napisać czy im też działa, czy
    > rzeczywiście jest tak ze większość simów rebtela ma problem?

    Ja nie miałem problemów z telefonowaniem z rebtelowego numeru. Ale o
    przeniesienie numeru od dotychczasowego operatora musiałem się upomnieć
    ponownie, po kilku dniach korzystania z numeru tymczasowego. Dopiero
    wtedy został przeniesiony, na drugi dzień.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 6. Data: 2018-10-27 15:16:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 27 Oct 2018 13:47:23 +0200, w <5bd4504d$0$493$65785112@news.neostrada.pl>,
    collie <c...@v...pl> napisał(-a):

    > Uczył Marcin Marcina, a sam głupi jak świnia - powiada staropolskie
    > porzekadło. W tamtym zdaniu skrót z nr. (z numerem) czytamy:
    > "...z numeru Rebtelu"). I wszystko w porządku, poza odmianą Rebtela.

    Kłopoty z czytaniem? Napisałem nr czy nrze?

    Poza tym po odmianie możemy, a nie musimy stawiać kropki.
    "Przypadki zależne skrótów, które składają się z pierwszej i ostatniej litery
    (por. p. 3...), możemy również zaznaczyć, stawiając kropkę po skrócie, np. od dr.
    Woźniaka, dałem dr. Woźniakowi, z dr. Woźniakiem"

    Tak więc świnie muszą do szkoły.

  • 7. Data: 2018-10-27 16:28:38
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    > mnie  działa. Czy inni mogliby napisać czy im też działa, czy
    > rzeczywiście jest tak ze większość simów rebtela ma problem?

    wziąłem by ratować numer przed końcem ważności. Zrobiłem kontrolne 3
    rozmowy - dodzwoniłem się.

  • 8. Data: 2018-10-27 20:34:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 27 Oct 2018 20:00:21 +0200 (GMT+02:00), w
    <pr293m$q2i$1@node1.news.atman.pl>, Eneuel Leszek Ciszewski <e...@g...com>
    napisał(-a):

    > collie:

    > Dzięki.
    >
    > Wzorowa łem się odmianą telefonu.
    >
    > -=-
    >
    > Kropkę stawiamy -- urywający słowo.
    >
    > nr -- numer
    > nru -- nr. -- numeru

    Ta kropka nie jest obligatoryjna.

    > Przedłużenie 2nr -- wysłanie SMSa na nr należący do 2nr.
    >
    > Tutaj kropka oznacza koniec zdania

    "na numer należących do dwóch numerów"

  • 9. Data: 2018-10-28 00:32:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> 6...@4...com

    > Przedłużenie 2nr -- wysłanie SMSa na nr należący do 2nr.

    > Tutaj kropka oznacza koniec zdania

    : "na numer należących do dwóch numerów"

    Z jakiegoś powodu piszę konsekwentnie '2nr' a na tej
    grupie nie trzeba wyjaśniać, że '2nr' nie oznacza
    'dwóch numerów', lecz coś innego:

    https://drugi-numer.pl

    co wyszukiwarka Google interpretuje jednoznacznie poprawnie.

    Numer (na jednym urządzeniu można mieć 3 nr. w 2nr) w 2nr nie
    kosztuje dosłownie, ale traci szybko (w tydzień) swą moc, ;)
    o ile nie zostanie nakarmiony SMSem lub minutą rozmowy,
    dlatego co kilka dni należy wysłać SMS, chcąc przedłużyć
    życie nr. należącego do 2nr.

    Ponieważ spodziewam się ,,korekty'', wyjaśniam, że celowo
    i świadomie napisałem:

    3 nr. w 2nr) w 2nr nie

    kilka linijek wyżej.

    -=-

    Słowo 'telefon' ma wiele znaczeń:

    - ,,słuchawka'' telefoniczna
    (kiedyś nazywano to ,,stacją
    telefoniczną'' czy jakoś podobnie)
    - kupiłem telefon
    - telefon wypadł mi z ręki
    - rozmowa telefoniczna
    - miałam dziś telefon w tej sprawie
    - muszę wykonać ;) telefon
    - linia/SIMka ;) telefoniczna
    - mam w domu telefon :)
    - ,,kurier przyniósł telefon''
    jeszcze chyba nie funkcjonuje... ;)
    - nr telefonu
    - daj mi swój telefon
    - to telefon sławnej gwiazdy ;)
    [Polarnej? czy Beidou?]
    - dźwięk dzwonka telefonicznego
    - dzwoni telefon
    - nie słyszałam telefonu

    ale z jakiegoś powodu ludzie rozumieją się...

    -=-

    Przedłużenie 2nr -- wysłanie SMSa na nr należący do 2nr.
    Po odebraniu SMSa nr należący do 2nr odżywa na kolejne 7 dni...

    Takie odświeżanie to coś na kształt sportu -- na grupach
    sportowców nie brakuje. Choćby kolekcjonowanie SIMek -- ja
    już nie umiem policzyć, ile mam czynnych (mam nadzieję, że
    czynnych) nr. GSM.

    Nr. w 2nr to szczątkowe ,,VoIPy komórkowe''.

    Miałem też kilka ;) ,,VoIPów stacjonarnych'' -- też trudno
    zliczyć, ile, ale od jakiegoś czasu mam o 2 czy ;) 3 mniej...

    BTW -- chyba ,,odtajniono'' przebojowy kodek VoIPowy,
    który latami był płatny.

    -=-

    Choć mam sporo ;) nr. GSM, zamówiłem nr w Rebtel na próbę.

    Jest to kolejny problem z wystartowaniem SIMki.

    Poprzedni pojawił się przed kilkoma miesiącami z SIMką
    Faktu. Wówczas przenosiłem nr z (chyba) Virgin do Faktu.

    Za sobą mam sporo ;) przenosin, a Asus Max (do którego
    wstawiłem fatalną SIMkę Rebtelu/a) ,,rozdziewiczył''
    skutecznie wiele SIMek -- chyba siedem Virgin, jedną T,
    chyba sześć Play, chyba pięć Orange, jedną Faktu,...

    Chyba fatalną SIMkę Faktu rozdziewiczyła Nokia z przełomu wieków.

    -=-

    Ogólnie kropka w skrócie oznacza urwanie słowa.

    prof. -- profesor
    inż. -- inżynier
    dr -- doktor
    dra -- dr. -- doktora

    https://sjp.pwn.pl/zasady/Kropka-po-skrocie-wyrazu;6
    29743.html

    Kropkę stawiamy po skrócie wyrazu, w którym została odrzucona
    końcowa część: godz. (= godzina), prof. (= profesor), ul. (= ulica).

    Jeśli skrót zawiera ostatnią literę wyrazu, wówczas nie stawiamy
    po nim kropki: mjr (= major), dr (= doktor); jednak gdy skrót
    -> zastępuje wyraz w przypadku innym niż mianownik, kropkę stawiamy
    -> (np. Dawno nie widziałem dr. Nowaka), gdyż końcowa część wyrazu,
    -> końcówka -a, została odrzucona; zasada ta nie dotyczy skrótów
    tytułów kobiet, ponieważ skrót zawiera ostatnią literę wyrazu
    (Dawno nie widziałem dr Nowak). Można również po skrócie dopisać
    końcówkę: Dawno nie widziałem dra Nowaka - wówczas bez kropki,
    ponieważ w skrócie występuje ostatnia litera wyrazu.

    -=-

    Co do odmiany nazwy 'Rebtel':

    - modela/człowieka i modelu/przedmiotu
    - plastyka/człowieka i plastyku/przedmiotu
    - telefonu
    - wołu

    ale nie upieram się i chętnie przyjmę stosowną wykładnię.

    )\._.,--....,'``.

  • 10. Data: 2018-10-28 01:03:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> h...@4...com

    Nie dostrzegam błędu.

> [...]

    : Kłopoty z czytaniem? Napisałem nr czy nrze?

    : Poza tym po odmianie możemy, a nie musimy stawiać kropki.

    Owszem -- jesteśmy wszak wolnymi ludźmi. ;)

    : Tak więc świnie muszą do szkoły.

    Równoważnik zdania. :) Piszesz dużo, ale oszczędzasz na 'iść'?

    -=-

    Pewna osobistość świata polityki zauważyła, że jego trolle
    to wolni ludzie -- jak wolne elektrony. Ten ktoś chyba ;)
    zagalopował się, bo ,,wolny elektron'' raczej ;) nie ma
    swej woli -- jest jak/niczym niewolnik ,,smagany'' batem
    pola elektrycznego itp. sił...

    -=-

    Ty przynajmniej wiesz, jakiemu polu służysz? ;)
    Czy ganiasz jak głupi tam, gdzie ,,siły zewnętrzne''
    (baty i knuty?) każą?

    Ponieważ spodziewam się korekty -- 'każą', nie 'karzą'. :)
    Choć bat (a zwłaszcza knut) służy do karania -- tutaj
    jeno ;) nakazuje...

    W arytmetyce byłem kiedyś dowcipniejszy (bo arytmetyka
    jest łatwiejsza niż mowa/język_naturalny) pytając ludzi
    o wynik działania takiego, jak poniżej zaprezentowane:

    ile to jest:

    dwa dodać dwa razy dwa dodać minus jeden razy minus jeden

    Aby rozwiać wątpliwości -- są dwa typu kalkulatorów (z ,,normalną
    notacją'' -- nie pisze o ,,odwróconej notacji polskiej'' itp.)
    i dwa różne wyniki. ('siedem' -- poprawny i 'minus siedem')

    -=-

    Takich zagadek miałem masę, gdy byłem w ogólniaku.
    Niektóre były makabrycznie rozbudowane, zaczepiając
    o potęgowanie... (kiedyś nie tylko komputerów nie
    było, ale i kalkulatorów niewiele było...) Zagadki
    wymyślałem sam -- z nudów, czyli dla sportu.

    Czasami trudno było o dowody matematyczne tam, gdzie
    należało liczby rzeczywiste podnosić do rzeczywistych potęg. :)

    2.3^3.4 lub Pi^e ;)

    Ale na grupach dyskusyjnych raczej ;) nie chwytam się takich
    rozwiązań. (nie ma podstępów w tym, co piszę) Arytmetyczne
    zagadki także ,,obwieszczałem'' wyselekcjonowanej grupie
    ludzi -- nie po to, by łapać w pułapki, lecz dla sportu...

    Na liczbach ,,podwójnie zespolonych'' zbudowałem ;) model czasu. ;)
    (w którym nie było (rzecz jasna) ,,uporządkowania czasu'' a jedyne
    ,,odległości w czasie'' -- jak to w liczbach zespolonych)

    -=-

    Ale tu, na grupach, naprawdę nie używam języka zbyt skomplikowanego.
    Mowa kierowana do masowego odbiorcy musi z założenia być prymitywna.
    Jest to ponoć uniwersalna prawidłowość językowa:

    - im więcej ludzi używa danego języka, tym ten język jest prostszy
    - im dany język jest prostszy, tym więcej ludzi używa tego języka

    O prawidłowości tej powiedział mi kiedyś pewien prof. uniwersytetu,
    rusycysta, wręczając mi na pamiątkę swe dzieło, które uczelnia
    drukowała ,,na własne potrzeby''. ;) Dzieła takie czytało wiele
    osób: czasami ;) autor, korektor, czasami goście Działu wydawnictw
    (ja tam byłem częstym gościem), składacze tekstów (teoretycznie
    byłem też uczelnianym składaczem tekstów, ale nie w tym Dziale)
    i czasami ;) inne osoby...

    Wzmiankowane ;) dzieło (grubą, żółtą księgę) przechowałem
    do ,,dnia dzisiejszego''...