  • 1. Data: 2009-01-02 01:19:53
    Temat: Red-black tree - gdzie znajduje się dobry opis?
    Od: Maciej Piechotka <u...@g...com>

    Próbuje zrozumieć (i zaimplementować) 'czerwono-czarne' drzewo. Zasady
    na wikipedii niby są opisane ale mam problem z algorytmem usuwania.

    Dokładniej - skąd wiadomo że w 3 przypadku brat ma dwoje dzieci (że są
    bratankowie/siostrzeńcy)? W końcu jeśli jest nil-em to nie ma żadnych
    dzieci (wtedy nasz węzeł też jest nil-em ale to chyba możliwe).

    Reszta 'opisów' to niestety głównie animacje albo zoptymalizowany kod.
    Czy ktoś mógłby to wyjaśnić.

    I've probably left my head... somewhere. Please wait untill I find it.
    Homepage (pl_PL): http://uzytkownik.jogger.pl/
    (GNU/)Linux User: #425935 (see http://counter.li.org/)

  • 2. Data: 2009-01-02 08:56:34
    Temat: Re: Red-black tree - gdzie znajduje się dobry opis?
    Od: Amelek <A...@g...com>

    jeśli brat X jest nilem to X jest czerwone (bo inaczej ścieżka
    przechodząca przez X miałaby o jeden czarny więcej) oraz dodatkowo
    dzieci X są nilami, wiec można usunąć X bez problemu.

    Opis na (angielskiej) Wikipedii jest całkiem Ok. Inny dobry opis jest
    we Wprowadzeniu do Algorytmów Cormena.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-01-02 11:54:00
    Od: "Marcin 'Qrczak' Kowalczyk" <q...@k...org.pl>

    Polecam drzewa czerwono-czarne pochylone w lewo (left-leaning red-
    black trees) Roberta Sedgewicka (2008). Są prostsze niż te z 1978.

    http://www.cs.princeton.edu/~rs/talks/LLRB/RedBlack.
    pdf
    http://www.cs.princeton.edu/~rs/talks/LLRB/LLRB.pdf

    Zaimplementowałem, działa.

  • 4. Data: 2009-01-04 00:49:18
    Od: Maciej Piechotka <u...@g...com>

    "Marcin 'Qrczak' Kowalczyk" <q...@k...org.pl> writes:

    > Polecam drzewa czerwono-czarne pochylone w lewo (left-leaning red-
    > black trees) Roberta Sedgewicka (2008). Są prostsze niż te z 1978.

> [...]

    Na razie przejrzałem prezentację - wygląda interesująco (zabieram się za
    'danie główne').

  • 5. Data: 2009-01-05 11:00:42
    Od: Maciej Piechotka <u...@g...com>

    Amelek <A...@g...com> writes:

    > Inny dobry opis jest
    > we Wprowadzeniu do Algorytmów Cormena.

    Wygląda na to, że dobrze by było zaopatrzyć się w literaturę. Oprócz tej
    książki ktoś poleca jakieś?

    Byłem ostatnio w księgarni i niestety wszystkie książki były na 'za
    podstawowym poziomie'. Jak przeglądałem spis treści to o zbalansowanych
    drzewach był podpodrozdział. Za to o tym co to jest algorytm i o
    złożonosciach itd. cały rozdział.