  • 21. Data: 2020-10-29 22:19:50
    Temat: Re: Retuszowanie starego zdjęcia
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-29 o 18:29, Uncle Pete pisze:

    > W tamtych czasach mieszkałem w kraju, którego od prawie 30 lat nie ma,
    > tam taki papier nazywał się "tisnionyj", czyli "wytłaczany".

    Nie spotkałem takiej nazwy. Dzięki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2020-11-02 02:21:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Nie bylo to Eighty ?

    Tyle to chyba w jakiejś NASA? :-)

    > Moze nieco inna, ale odpalam GIMPa, szukam narzedzia "prostokat" ...
    > nie ma. Linia ... nie ma.
    >
    > Nie ma, czy nie wiem ?

    Samego narzędzia "prostokąt" chyba nie ma, ale można go sobie narysować
    wieloma sposobami. Np. liniami (jeśli ma być bez środka).
    Np. zaznaczając i wypełniając.

    Linia - jest, można robić linie "twarde", "miękkie", odręczne, pod kątem
    0/15/30/.../90 stopni, sprayem, pewnie stemplem itd.

    > Pencil ... jest, ale nie rysuje. No i zgaduj czemu nie rysuje.
    > Moze warstwy jakies musze ustawic ?
    >
    > A moze rysuje, ale biale na bialym ?

    A tego to nie wiem. Domyślnie powinien rysować czarnym na białym.
    Warstwa domyślnie jest jedna. Masz ustawiony kolor czarny?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 23. Data: 2020-11-02 05:19:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-29, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Papier. Swoją drogą, ciekawe jaka była oryginalna motywacja.
    > Przykrycie wad?

    Może się zwyczajnie wzorek podobał. To szło głownie zdaje się do
    portretów.
    Nb. tego papieru nie dało się suszyć emulsją do płyty bo wychodziła masakra.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2020-11-04 23:38:16
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    czwartek, 29 października 2020 o 17:08:05 UTC+1 Adam napisał(a):

> [...]
    > natomiast w wykończeniu gładkie, "jedwab", "płótno" czy jakoś tak.
    >
    > Jak były oznaczane takie "gwiezdne" papiery?
    Jedwab.
    Pozdrawiam Marcin

  • 25. Data: 2020-11-04 23:39:43
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    czwartek, 29 października 2020 o 11:57:09 UTC+1 collie napisał(a):

    > Do skopiowania zdjęcia nie trzeba skanera, wystarczy aparat
    > fotograficzny. A efekt jest taki sam: uwydatnienie plastra
    > miodu.
    Akurat jak mam zdjęcia na jedwabiu albo innym fakturowym papierze do skopiowania, to
    odkładam skaner, biorę aparat.
    Pozdrawiam Marcin

  • 26. Data: 2020-12-30 15:12:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Skaner CIS czy CCD ?

    -----

  • 27. Data: 2021-02-08 11:22:51
    Od: Artur Szyndler <a...@g...com>

    poniedziałek, 26 października 2020 o 09:26:38 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
    > Czy jest jakiś program, który usunie mi ten "wzór" plastra miodu ze starego
    > zdjęcia?
    > Próbowałem Denoise AI, ale ładnie wyostrzył -- także ten wzór.
    > https://ibb.co/BZ4dShN
    > (po prawej po obróbce Denoise AI).
    Dawno temu pracowałem w naświetlarni, mieliśmy tam skaner ScanViev, którego
    oprogramowanie ColorQuartet świetnie dawało sobie z tym radę. Wręcz był tam cały
    modół do odrastrowywanbia skanów.
    Może poszukaj w naświetlarniach, przygotowalniach drukarni, tam pewnie jeszcze się
    znajdzie.

    Artur