  • 1. Data: 2012-04-16 22:23:33
    Temat: Rozbudowana aplikacja webowa - w jakim języku?
    Od: Regis AK <r...@g...com>

    Witam!
    Przeszukałem google szukając odpowiedzi jaki język najlepiej użyć do stworzenia
    pewnej aplikacji webowej. Przyznam szczerze, że nie znalazłem konkretnej odpowiedzi
    dlatego spytam tutaj.

    Na potrzeby zapytania uproszczę trochę funkcjonalność aplikacji.
    Potrzebuję stworzyć aplikację najlepiej działającą po stronie klienta, która
    umożliwiałaby następujące funkcje:
    - tworzenie nowych elementów graficznych (różnego rodzaju figur) na podstawie
    podanych parametrów
    - przesuwanie figur względem siebie - ich rozmieszczenie ma wpływ na obliczenia
    końcowe
    - możliwość ich usuwania oraz zmieniania kształtu i rozmiaru
    - możliwość zaznaczania poszczególnych krawędzi figur w celu obliczenia ich długości
    oraz dodawania do nich dodatkowych właściwości (zaznaczenie musi być przedstawione
    graficznie)
    - przybliżanie i oddalanie obszaru graficznego na którym są one umieszczone
    (skalowanie wszystkich elementów na obszarze)
    - jeśli figury nie mieszczą się na obszarze umożliwienie użytkownikom przesuwania
    choćby suwakami obszaru graficznego
    - umożliwienie użytkownikom rysowania figur w oparciu o wyznaczoną siatkę na obszarze
    rysowania (przyciąganie do siatki)

    Na końcu potrzebuję obliczyć powierzchnię figur i nie tylko oraz zapisać poszczególne
    elementy jak i ich właściwości do bazy danych. Najlepiej gdyby aktualny stan obszaru
    graficznego i znajdujących się na nim elementów był zapisywany na bieżąco na wypadek
    niespodziewanych problemów, tak żeby dotychczas wykonana praca nie została utracona.

    Wszystko to potrzebuję wykonać bez przeładowywania strony, najlepiej z możliwością
    obsługi z klawiatury a nie tylko przy użyciu myszki.

    Zastanawiałem się nad tym czyby nie napisać takiego programu w Javie (w chwili
    obecnej dopiero ją poznaję) ale pozostałe elementy aplikacji można z łatwością
    wykonać w php (lista obliczeń, zapisane projekty, itp.) dlatego nie jestem do końca
    przekonany do Javy. Jest ona też dość powolna, przynajmniej moim zdaniem.

    Zastanawiam się jeszcze nad Silverlight (C#) oraz nad próbą utworzenia takiej
    aplikacji tylko przy użyciu PHP + JavaScript + AJAX ale obawiam się, że może to być
    bardzo trudne. Najlepiej byłoby gdyby każda z figur była zapisana w aplikacji jako
    osobny obiekt.

    Przepraszam za tak długi opis. Czy może mi ktoś coś doradzić? Z góry dziękuję za
    pomoc.

  • 2. Data: 2012-04-17 09:30:15
    Temat: Re: Rozbudowana aplikacja webowa - w jakim języku?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 16.04.2012 Regis AK <r...@g...com> napisał/a:
> [...]
    >
    > Na potrzeby zapytania uproszczę trochę funkcjonalność aplikacji.
    > Potrzebuję stworzyć aplikację najlepiej działającą po stronie klienta,

    To chyba javascript

> [...]
    > - umożliwienie użytkownikom rysowania figur w oparciu o wyznaczoną siatkę na
    obszarze rysowania (przyciąganie do siatki)

    Zobacz openlayers, to javascript do map, ale możesz opracować własne rzutowanie np
    "na płaskim".
    O ile 3d nie jest potrzebne to masz chyba wszystko ww.

> [...]
    bieżąco na wypadek niespodziewanych problemów, tak żeby dotychczas wykonana praca nie

    Robi, a jak na końcu to server-side na 100% sie policzy.

    > Wszystko to potrzebuję wykonać bez przeładowywania strony, najlepiej z możliwością
    obsługi z klawiatury a nie tylko przy użyciu myszki.

    No sorry, klawiaturą się ciężko rysuje :)

> [...]
    przekonany do Javy. Jest ona też dość powolna, przynajmniej moim zdaniem.

    Nie java, javascript + php może być dobrym pakietem do tego.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 3. Data: 2012-04-17 13:21:09
    Od: satellite <p...@g...pl>

    On 2012-04-16 22:23, Regis AK wrote:

    > Przepraszam za tak długi opis. Czy może mi ktoś coś doradzić? Z góry dziękuję za
    pomoc.

    javascript i svg (i php) wystarczy - tak jak tu o :
    http://svg-edit.googlecode.com/svn/branches/2.5.1/ed
    itor/svg-editor.html

  • 4. Data: 2012-04-21 15:01:34
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2012-04-16 22:23, Regis AK pisze:
> [...]
    > - umożliwienie użytkownikom rysowania figur w oparciu o wyznaczoną siatkę na
    obszarze rysowania (przyciąganie do siatki)

    Generalnie większość z tego co napisałeś to praktycznie javascript, bo
    od strony serwerowej to nie ma tu wiele do roboty. Można poszukać
    jakichś gotowych frameworki javascriptowe, żeby pewnych rzeczy nie
    programować od zera, a ew. modyfikować.

    Wojtek

    --
    ===== www.smarthost.pl ======