  • 1. Data: 2012-11-16 10:43:23
    Temat: Rozdzielczosc myszki do obrobki zdjec
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Od paru tygodni skanuje stare negatywy i mam duzo roboty z usuwaniem kropek
    rys wloskow itp i dotychczasowa myszka 800 DPI jest dla mnie bardzo
    uciazliwa. Jest sporo myszek o duzej rozdzielczosci przeznaczonej do gier
    komputerowych. Nie mam pojecia czy to co jest dobre dla gracza bedzie
    przydatne i mnie do obrobki zdjec.
    Czy mozecie mi poradzic o jakiej rozdzielczosci myszke powinienem kupic.
    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2012-11-16 12:05:33
    Temat: Re: Rozdzielczosc myszki do obrobki zdjec
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-11-16 10:43, Tomasz pisze:
> [...]
    > przydatne i mnie do obrobki zdjec.
    > Czy mozecie mi poradzic o jakiej rozdzielczosci myszke powinienem kupic.

    Zwiększ jej dynamikę pracy, rozdzielczość jest wystarczająca. Może jest
    programowa nakładka firmowa, która daje dodatkowe możliwości?
    Sam, po serii różnych cudactw używam od jakiegoś czasu taniutkiej A4Tech
    Glaser70D. Ma możliwość definiowania wszystkiego i trochę przycisków na
    sobie więc kupiłem takich pięć na zapas, bo jak się przyzwyczaję do
    czegoś tak ''osobistego'' jak mysza, to nie lubię zmian, a znając życie
    za rok ''poprawią'' ten model.

    --
    pozdrawia Adam
    /godzenie się z tradycją boli niepokornych/

  • 3. Data: 2012-11-16 21:22:24
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-16, Tomasz <t...@g...com> wrote:
> [...]
    > uciazliwa. Jest sporo myszek o duzej rozdzielczosci przeznaczonej do gier
    > komputerowych. Nie mam pojecia czy to co jest dobre dla gracza bedzie

    "Rozdzielczość myszki" nie jest Twoim problemem. Właściwie tak naprawdę
    nie wiemy, co nim jest. Musisz napisać więcej.

    Generalnie zająłbym się 4 potencjalnymi źrodłami problemu (w tej
    kolejności):

    1) ustawienia software: akceleracja, szybkość kursora itp - pobaw się,
    może będzie lepiej.

    2) problem z mechaniką, czyli "ślizganie". Jeśli Twoja mycha trze
    o podłoże (blokuje się), to będziesz miał problem z precyzyjną pracą.
    Myszka powinna chodzić płynnie, a lekko pchnięta - przejechać
    przynajmniej kilka cm (nawet na szmacianej podkładce). Widywałem też
    myszki, które po pchnięciu przewracały się i turlały...

    3) problem z optyką: może masz brudną soczewkę lub marnej jakości
    (niedopasowaną do fal) podkładkę. Może się to objawiać np. drganiem
    kursora lub okazjonalnym "ignorowaniem" ruchu myszki.

    4) problem z USB. Myszka co jakiś czas przesyła dane do kompa. Nigdy
    się z tym nie spotkałem, ale teoretycznie możliwe są zakłocenia pracy
    przy walniętym USB (porcie, kontrolerze, sterowniku). Poza tym możesz
    spróbować zwiększenia częstości tej komunikacji. Dowiedz się czegoś
    o "polling rate".

    > Czy mozecie mi poradzic o jakiej rozdzielczosci myszke powinienem kupic.

    Wygodną, a nie "jakiej rozdzielczości".

    pozdrawiam,
    PK

  • 4. Data: 2012-11-17 09:12:04
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:
> [...]

    Jak najniższej. Tzn. z możliwością włączenia jak najniższej. Ale
    możesz to zrekompensować w panelu ustawień myszki: Pointer
    Options\Select a pointer speed\Slow.

    > Sam, po serii różnych cudactw używam od jakiegoś czasu taniutkiej
    > A4Tech Glaser70D. Ma możliwość definiowania wszystkiego i trochę
    > przycisków na sobie więc kupiłem takich pięć na zapas

    Ty chyba połykasz te myszy w całości... ;)

    Ja też jestem bardzo zadowolony z mojej mychy (Genius Ergo 525), ale
    ja wszystkiego mogę używać po 20 lat i za cholerę nic mi się nie chce
    zepsuć (najwidoczniej jakiś pechowy jestem :) , więc mam tylko jedną.

    Jest na tyle dobra, że problem dla mnie w ogóle nie istnieje - ma
    guzik przełączania rozdzielczości, ale z rotacyjnej mnogości zostawiłem
    tylko skrajne: najwyższą 2000 DPI do normalnej pracy i najniższą 400
    DPI - gdy trzeba trafiać w piksel.

    Przy tej robocie b. przydaje się świetna lupa w rolce (chociaż chyba
    była aż za dobra - chciałem sobie odnowić sterowniki w stosunku do
    wersji z CD, ściągnąłem najnowsze - lupy nie ma! Odinstalowałem,
    ściągnąłem starsze - też nie ma! I tak wracając się po wersjach
    doszedłem do tej z CD - coś za dobrze było, albo może jakiś pieprzony
    Apple w US kwadrat opatentował...)

    > bo jak się przyzwyczaję do czegoś tak ''osobistego'' jak mysza, to nie
    > lubię zmian, a znając życie za rok ''poprawią'' ten model.

    No to witam... :) Ja ten sam układ klawiatury hoduję od 18 lat... :))
    (a nie jest lekko - kiedyś standard w PL, dziś mniej niż 1% oferty w necie).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 5. Data: 2012-11-17 12:23:20
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "PK" <P...@n...com> napisał

> [...]
    > przy walniętym USB (porcie, kontrolerze, sterowniku). Poza tym możesz
    > spróbować zwiększenia częstości tej komunikacji. Dowiedz się czegoś

    Dzieki za rzeczowa informacje.
    Po przeanalizowaniu wszystkich punktow doszedlem do wniosku ze moj problem
    lezy w mechanice, czyli "ślizganiu".
    Caly czas pracowalem z myszka bez zadnej podkladki po prostu na gladkim
    stole.
    Dopoki pracowalem tylko z tekstami bylem z myszki zadowolony.
    Od kiedy zaczalem poprawiac w duzej ilosci stare negatywy okazalo sie ze
    myszka robi ruchy skokowe uniemozliwiajace trafienie precyzyjnie w wybrany
    punkt. Myslallem ze zalezy to od rozdzielczosci i dlatego zadalem pytanie na
    grupie.
    Teraz widze ze powinienem szukac raczej dobrej podkladki pod myszke.
    Poradzi mi wiec jakie widzisz jeszcze metody zwiekszenia slizgu myszki
    (jakies smarowanie, czyszczenie slizgow)

    --
    Tomasz

  • 6. Data: 2012-11-17 13:09:44
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-17, Tomasz <t...@g...com> wrote:
> [...]
    > punkt. Myslallem ze zalezy to od rozdzielczosci i dlatego zadalem pytanie na

    Nie jest dla mnie oczywiste, że to problem mechaniczny. Kiedy chcesz
    przesunąć lekko kursor, masz problem z odpowiednio małym ruchem myszki,
    czy po prostu kursor robi ruch większy niż oczekiwałeś?

    Co do ślizgania:
    Powinieneś zacząć od sprawdzenia ślizgów myszki (tych wystających
    elementów, które dotykają blatu). Ślizgi się brudzą i ścierają
    (szczególnie jeśli używasz myszki na twardej powierzchni, a jest taką
    np. blat stołu).
    Jeśli po wyczyszczeniu okaże się, że ślizgi są wytarte, to kup taśmę
    teflonową (samoprzylepną). Jest łatwo dostępna w sklepach komputerowych
    i na allegro. Za kilka złotych kupisz zapas na 10 lat.

    Druga możliwość "ruchów skokowych" to problem z optyką. Światło
    odbija się od powierzchni inaczej niż "myśli" oprogramowanie mychy, co
    powoduje skoki. Dlatego najlepiej sprawdzają się dosyć gładkie,
    jednorodne powierzchnie.

    > Poradzi mi wiec jakie widzisz jeszcze metody zwiekszenia slizgu myszki
    > (jakies smarowanie, czyszczenie slizgow)

    Poza wspomnianym wyżej teflonem, możesz oczywiście kupić podkładkę.
    Dzisiejsze myszki nie są już tak wrażliwe na powierzchnię jak dekadę
    temu, ale może być trochę dokładniej, a na pewno ciszej i wygodniej.
    Ja od bardzo dawna używam Steel Series QcK (czarna szmata) i gorąco
    polecam. 30 zł. Tylko trzeba czyścić na sucho, bo po moczeniu zacznie
    się rozklejać :).

    Jeżdże po niej dosyć zwyczajną myszką Logitech RX1000 (z niskim
    ustawieniem przyspieszenia i szybkością kursora 4/10). Nie mam żadnych
    problemów z ruchem o 1px (monitor 20", 1600x900px). Nie zmienia
    to faktu, że rozwiązaniem znacznie szybszym jest po prostu przypisanie
    "zooma" do kółka myszki i szybkie powiększanie przy precyzyjnej obróbce.

    pozdrawiam,
    PK

  • 7. Data: 2012-11-17 13:17:00
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Tomasz" <t...@g...com> wrote:

    [...]
    > Poradzi mi wiec jakie widzisz jeszcze metody zwiekszenia slizgu myszki
    > (jakies smarowanie, czyszczenie slizgow)

    Myszkę umyć i od spodu posmarować środkiem przeciwko kurzowi, np.
    Pronto lub podróbką no-name (ten sam efekt).

    Gdyby to jeszcze była myszka kulkowa, to oczywiście z jej wyjątkiem! :)
    Kula musi być odtłuszczona, tak jak rolki mierzące ruch, itd. z głową,
    ale to już pewnie nie ta epoka, choć fotografie stare... :)

    [mr.]

  • 8. Data: 2012-11-17 16:43:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-11-17 09:12, Mariusz [mr.] pisze:
    > Ja też jestem bardzo zadowolony z mojej mychy (Genius Ergo 525), ale
    > ja wszystkiego mogę używać po 20 lat i za cholerę nic mi się nie chce
    > zepsuć (najwidoczniej jakiś pechowy jestem :) , więc mam tylko jedną.

    Psują się kable, mikroprzełączniki, a przede wszystkim enkoder w rolce.
    Można co prawda wymieniać, ale w praktyce trzeba dobierać, nie ma już
    tej precyzji i lepiej wziąć z półki nową. Obecnie dobijam drugą, zostały
    jeszcze trzy :)

    --
    pozdrawia Adam
    /gdy w towarzystwie chcę zabłysnąć, mówię: ''lorem ipsum dolor sit amet''/

  • 9. Data: 2012-11-17 16:56:00
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]
    > przydatne i mnie do obrobki zdjec.
    > Czy mozecie mi poradzic o jakiej rozdzielczosci myszke powinienem kupic.

    Nieśmiało szepnę: Wacom.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 10. Data: 2012-11-17 17:33:41
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > rolce. Można co prawda wymieniać, ale w praktyce trzeba dobierać, nie
    > ma już tej precyzji i lepiej wziąć z półki nową. Obecnie dobijam

    Już chciałem pisać maksymę: chcesz się przywiązywać do sprzętu - nie
    kupuj badziewia z A4tech, tylko że podczas stukania spojrzałem na moją
    klawę i ona ma właśnie taki znaczek... :)) (nawet nie wiedziałem -
    kupowałem wg układu klawiatury, dodatkowo mi pasował duży skok i dość
    wyraźny przeskok, tak jak lubię... :)) Ale co do jakości myszek A4tech
    już wcześniej czytałem w sieci ostrzeżenia, więc starałem się unikać,
    tymczasem ta moja Ergo 525 ma za sobą ponad 20.000 h współpracy z
    kompem i tylko trochę brudu w futerku podłapała - to to fakt, jest
    trochę fleja. Nie zawsze się umyje po robocie. Tu pan władza ma
    absolutnie rację... ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]