  • 11. Data: 2020-09-12 07:25:29
    Temat: Re: Ryzen 5 3600 i starsze mobo
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-11, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > A jakieś uzasadnienie?
    > Nie pamiętam, aby jakieś MSI wracały na gwarancji.

    Mam jakieś 5 płyt MSI, niektóre 15 lat i starsze. Wszystkie na chodzie.
    Natomiast poważane, przynajmniej kiedyś, Asusy zaliczyły u mnie ze 2
    pady na jakieś 7 posiadanych.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2020-09-12 09:52:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Mam jakieś 5 płyt MSI, niektóre 15 lat i starsze. Wszystkie na chodzie.
    > Natomiast poważane, przynajmniej kiedyś, Asusy zaliczyły u mnie ze 2
    > pady na jakieś 7 posiadanych.

    U mnie Gigabyte 100% awaryjności, 3x płyty główne i 2x karty graficzne.
    Po gwarancji zaraz. Jedna płyta trafiła się przed końcem padła.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2020-09-12 10:45:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-12, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > U mnie Gigabyte 100% awaryjności, 3x płyty główne i 2x karty graficzne.
    > Po gwarancji zaraz. Jedna płyta trafiła się przed końcem padła.

    Miałem jedną Gigabyte, w której spuchły kondesatory. Dawno dawno temu to
    było. Poza tym mam chyba nadal z jedną w pełni sprawną i coś tam może
    jeszcze w starym pudle i kapsule czasu w Polsce :)
    Generalnie to chyba kwestia szczęscia.

    A jakie są odcucia co do ASRocka?

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2020-09-12 11:32:34
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > A jakie są odcucia co do ASRocka?

    Bardzo fajnie i stabilnie ale nie kręcę. No i wsparcie producenta -
    chipset Intel B85 i dodana obsługa dysków NVMe w BIOS, więc bezstresowo
    wsadzony w slot PCIe dysk Samsung EVO 970 m.2 NVMe PCIe x4,
    zainstalowany Windows 7 (tylko dodane sterowniki) i komputer śmiga jak
    burza na nim od lutego.
    Gigabyte który mi padł (w sumie bardzo dobrze) nie miał wsparcia NVMe.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2020-09-13 09:34:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-12, Irokez <n...@w...pl> wrote:

> [...]
    > wsadzony w slot PCIe dysk Samsung EVO 970 m.2 NVMe PCIe x4,
    > zainstalowany Windows 7 (tylko dodane sterowniki) i komputer śmiga jak

    Dobrze wiedzieć. Kupiłem ostatnio ASRock J4005B-ITX, jako następce
    jakiegoś przedpotopowego ITX Asusa na Atomie, którą mam w domowym NASie.
    Jeszcze nie do końca przetestowalem jak mi z tym będzie chodził
    kontroler SAS.

    Apropos aktualizacji biosu, właśnie wymieniłem żonie w kompie w firmie
    FX-4100 na FX-8350. Płyta MS-7641, gradika zintegrowana. Komp odpalił
    poprawnie, ale już Ubuntu przestał się ładować i to dziwnie. Monitory
    przechodziły w stan uśpienia i gdzieś, na jakimś etapie wszystko
    zdychało (nie byłem się w stanie dostać po ssh). Wyrzuciłem z gruba
    ładowanie modułu gtx, ruszyło, mignął błąd o radeonie (?) a grafika
    zrobiła się rozdzielczości... NTSC i to była jedyna opcja. Po
    aktualizaci biosu problem zniknął. Tak, że może i należy aktualizować :)

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2020-09-13 11:40:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Po
    > aktualizaci biosu problem zniknął. Tak, że może i należy aktualizować :)

    Trzeba czytać co poprawia.
    Z reguły jest aktualizacja mikrokodu dla nowych CPU, ale zdarzają się
    poprawki błędów lub funkcjonalności.
    Raz miałem płytę, której po roku używania, jakoś tak w połowie marca
    2019, w Windows 10 data zaczęła się cofać po załadowaniu systemu o
    miesiąc. Ustawiałeś w BIOS, lądował się Windows 10 i datę cofało. I
    robiło to tylko kiedy Windows się uruchamiał ze stanu wyłączenia.
    Usypialiśmy system a za kilka dni aktualizacja wskoczyła BIOS.

    Co się zrobiło? nie mam pojęcia.

    --
    Irokez