  • 11. Data: 2021-03-24 14:11:33
    Temat: Re: SD860 za kilka stówek pierwszakom i nieco drożej w ogóle...
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > 1599 pln i 1799 pln (dla ww. pamięci) opartego o SD870. F3 nie
    > ma czytnika palca w ekranie...
    >
    > F3 nawet podoba się mi... [albo -- mnie?...]
    >
    > - LPDDR 5
    > - UFS 3.1
    > - GG6 z przodu? -- co z tyłu?
    > - AMOLED
    > - SD870
    > - 4520 mAh (do amoleda i SD870 wystarczy, jeśli
    >   nie straci swej pojemności zbyt szybko)
    > - IP53 (można używać podczas deszczu?)
    >
    > Poza tym czytnikiem całkiem nowy...
    > Mógłby mieć dwie kamerki z przodu -- najlepiej

    ...i golarkę

  • 12. Data: 2021-03-24 14:32:56
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 24 mar 2021 o 10:02, _Master_ pisze:

    > Odpowiedz sobie na pytanie POCO CI TO?

    POCO rzeczywiście nie jest koniecznością. ;)

    Możesz wybrać coś, co wg mnie jest ważne:
    - AMOLED (dobry, nie najgorszy) 6.7"
    - GG6 (lub lepiej) po obu stronach
    - UFS 3.1
    - 8/128 lub lepiej
    - slot TF
    - SD 870 lub podobny
    - DF GNS4S
    (GPS, Galileo, GLONASS, BeiDou, QZSS itd...)
    - 5 AH
    - czytnik palca w ekranie
    - dwie kamerki z przodu, w rogach
    - indukcyjne ładowanie
    a odpiszę Ci -- dlaczego jest to ważne.

    Ogólnie ważna jest wg mnie wytrzymałość mechaniczna i funkcjonalność.
    Telefon zwykle trzymam prawą ręką -- niepewną, najprawdopodobniej
    dlatego, że mam problemy okołokręgosłupowe. GG6 i indukcyjne
    ładowanie są tu ważne.

    Jasny ekran to użyteczność poza mieszkaniem w słoneczne dni. Telefon
    właśnie wtedy jest mi najbardziej potrzebny -- w mieszkaniu są laptopy
    z większymi (niż smartfonowe) ekranami.

    Szybki procesor i szybka pamięć -- czas w sklepie i na drodze odgrywa
    u mnie inną rolę niż w mieszkaniu. Coś, co w mieszkaniu tylko
    irytuje -- poza mieszkaniem może dyskwalifikować zupełnie...

    GNS4S lub GNS5S to mniejsze prawdopodobieństwo chybienia i lepsza
    kontrola swych poczynań. Świadome życie wg mnie jest istotne a nie
    jestem wężem, który bez smartfonu potrafi wrócić do swego ,,domu''
    z odległości 80 km... (ponoć tak wracają wywożone pytony birmańskie)
    Gołębie pocztowe są lepsze... Pewien człowiek znalazł zdechłego
    orła z rejestratorem GPS przytroczonym do nogi tegoż ptaszyska
    i pokazał w necie ślady zapisane tym rejestratorem -- orzeł bez
    pudła przemierzał tysiące km, omijając morza... Niestety nie mam
    zmysłów zwierzęcych...

    Licznik kroków (RN9P ma coś takiego) też jest użyteczny do tego
    stopnia, że u mnie jest stale uruchomiona apka powiązana z tym czymś.

    > A jak już odpowiesz to cały świat może Ci runąć ;-)

    Dlaczego coś ma runąć?

    Dostęp do informacji jest dla mnie ważny, jeśli ów dostęp jest: szybki,
    tani, niezawodny, łatwy itd... Pieniądze zainwestowane w telefon
    zwracają się, gdyż niektóre informacje pobieram dopiero poza
    mieszkaniem, gdzie nie mam laptopów itp... W mieszkaniu też
    łatwiej niejedną rzecz znaleźć telefonem niż laptopem.

    Stratą pieniędzy są telefony: ciemne; ze słabymi akumulatorami;
    powolne; z zawodnymi GNSS; pozbawionymi 3G (teraz 3G znika z BTSów)
    czy LTE (kiedyś niektóre tablety nie miały miejsca na SIMki) itp...

    Akumulator w nowym Galaxy Ace starczył na dojazd do dentysty, któremu
    chciałem pokazać owegoż -- niestety tylko na dojazd... Czy takie coś
    na pewno oferuje GNSS?

    BTW -- IPSy starczają na 1/3 doby. Do samochodu dobre, ale piesza
    wędrówka bez dodatkowego akumulatora może zgasić taki telefon...
    (wystarczy rozmowa, kilka fotek czy krótki film...)

    Do rozmów telefonicznych wystarczają tanie telefony.

    -=-

    Nawet zwierzęta żyją świadomie -- dlaczego miałbym być gorszy od nich?
    Mam ograniczyć życie do: jedzenia, wydalania, snu itp.? (może do
    bezsilnego szczekania -- jak LB?) Miesięczne opłaty własnego mieszkania
    są porównywalne z tanimi smartfonami. Ten topikowy, na który załapią
    się pierwszaki, kosztuje mniej niż miesięczne utrzymanie niejednego
    mieszkania w Białymstoku...

    Fajki czy pyfko -- to dopiero ciekawostka finansowa:
    - koszt zakupu
    - czas (w tym czas trzeźwienia)
    - zdrowie (w tym koszty leczenia)
    - problemy (awantury, wypadki komunikacyjne)

    Załóżmy, że telefon kosztuje 1500 pln i służyć będzie 3 lata.
    500 pln rocznie, to nieco ponad 40 pln miesięcznie. Ile to
    butelek bądź puszek piwa i ile paczek papierosów?... Niejedna
    osoba paląc do 10 paczek miesięcznie -- twierdzi, iż nie pali
    zbyt dużo... ;) Piwo dziennie to też ze dwa takie telefony...

    Co kto lubi... ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 13. Data: 2021-03-24 14:35:59
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 24 mar 2021 o 10:04, _Master_ pisze:

    > W kwestii formalnej. Lordowi się pozajączkowało

    LB niekoniecznie ;) pisze rozsądnie w ogóle.
    (nie zapamiętałem żadnego rozsądnego postu autorstwa LB)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 14. Data: 2021-03-24 14:38:49
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 24 mar 2021 o 14:11, ii pisze:

    > ...i golarkę

    Mówisz, że silnik wibratora można by podczepić do nożyków?
    Akumulator jest, silnik jest... Czemu nie, ale wg mnie to
    słaby pomysł... Wolałbym odległościomierz i ciśnieniomierz...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 15. Data: 2021-03-24 15:37:14
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-24-marca-2021 o 14:32, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > - GG6 (lub lepiej) po obu stronach

    Nie rozumiem. Z tyłu telefonu? POCO CI TO?

  • 16. Data: 2021-03-24 16:42:05
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 24 mar 2021 o 15:37, _Master_ pisze:

    > Nie rozumiem. Z tyłu telefonu? POCO CI TO?

    Niewiele kosztuje a usztywnia konstrukcję i nie przeszkadza zbytnio
    fotonom -- tynk wzmacnia ściany, choć nie każdy ;) o tym wie...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 17. Data: 2021-03-24 17:14:06
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 24 mar 2021 o 03:17, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Procesor też nie istotny, co pokazujesz w sąsiednim wątku.

    + Procesor też nie jest istotny, co pokazujesz w sąsiednim wątku.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 18. Data: 2021-03-24 21:12:25
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Nie ma takiego glassa który by się nie stłukł a już na pewno z tłu ;-)

  • 19. Data: 2021-03-25 01:03:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "_Master_" 605b003a$0$541$6...@n...neostrada.pl

    > Odpowiedz sobie na pytanie POCO CI TO?

    > A jak już odpowiesz to cały świat może Ci runąć ;-)

    Szybciej runie, gdy zabraknie takiego telefonu,
    komputera czy czegoś podobnego... Mnie zabrakło
    smartfonu pod koniec 2019 r. -- nie było miło!!!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 20. Data: 2021-03-25 01:15:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "_Master_" 605b9d2a$0$503$6...@n...neostrada.pl

    > Nie ma takiego glassa który by się nie stłukł a już na pewno z tłu ;-)

    Wszystko można zniszczyć. GG6 nie jest makabrycznie
    droższe niż tworzywo sztuczne -- wg mnie cena warta
    swej funkcji.

    Tył telefonu zazwyczaj jest w ochronnym silikonie,
    ale akurat Asusa nie chroniłem czymś takim. Spadał
    często -- raz z wysokości około 1.5 metra na terakotę.
    Asusa czasami ;) trzymałem w tylnej kieszeni spodni
    podczas siadania -- też nie protestował... ;)

    Inna sprawa, że tablet Overmaxa nie miał GG, spadał
    (raz wybił dziurę w terakocie; w ekranie też ma dziurę
    widoczną gołym okiem) wielokrotnie (akurat nie aż
    z 1.5 metra, ale 1 metr czy 0.5 metra na terakotę
    zaliczał) i nie potłukł się zupełnie -- ale tablet
    Overmaxa ma grube szkło, przez co jest ciężki...

    RN9P jest o tyle nieszczęśliwym produktem, że kamerki
    wystają nad resztę obudowy na około pół cm -- nawet
    silikon niekoniecznie tu chroni skutecznie.

    Przód można chronić: hartowanym szkłem; wzmacniającą
    folią odporną za zadrapania; ceramicznymi powłokami
    -- elastycznymi, ale odpornymi na zadrapania...

    Metalowe (duraluminiowe, magnezowe, stalowe...) ramki
    mogą źle wpływać na łączność, dlatego nie jestem do
    nich przekonany, choć akurat (ogólnie fatalny!!!)
    tablet Overmaxa miał niemal cały tył metalowy, co
    nie było odczuwalne...

    Szklane ramki to chyba duży problem łączenia -- nie
    wszystko można (czy warto) pokleić...

    Moim zdaniem cena GG6 jest warta swej ochronnej funkcji.

    Monster wiele razy spadał, przejechałem po nim rowerem,
    na którym jechałem, ale pewnego razu wypadł mi z ręki na
    wełniany dywan z wysokości około 0.5 metra -- potłukł się...

    --