  • 1. Data: 2013-11-23 18:57:46
    Temat: SSD nierówno pracuje?
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Witam,

    W ramach testów rozmaitych swojego komputera zrobiłem test
    szybkości pracy "dysku" Kingston SSDNow 30 GB: http://mcaf.ee/ji6u0.
    Okazało się, że o ile w pierwszej połowie szybkość odczytu jest wysoka
    i dość stabilna, o tyle w drugiej połowie zaczynają się dziać cuda-
    wianki. Zastanawiam się, czy mógł mieć na to wpływ fakt, że miałem
    napęd podzielony na partycje mniej więcej na pół i że na drugiej
    partycji było znacznie więcej zapisów, niż na pierwszej.

    Czy można szybkość pracy drugiej połowy dysku jakoś "wyrównać"?

    Z góry dziękuję.

    PS. Testy prowadziłem kilkakrotnie programem HDDScan na komputerze
    wystartowanym z płyty CD, tak że raczej nie jest to artefakt.

    --
    Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
    | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 2. Data: 2013-11-23 21:17:08
    Temat: Re: SSD nierówno pracuje?
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 23 Nov 2013 18:57:46 +0100
    doszła do mnie wiadomość <3...@p...stozek.waw.pl>
    od Jan Stożek <c...@c...pl> :
> [...]
    >partycji było znacznie więcej zapisów, niż na pierwszej.
    >
    > Czy można szybkość pracy drugiej połowy dysku jakoś "wyrównać"?

    Trudno powiedzieć, można spróbować Backup->Secure Erase->Restore,
    dzięki temu pozbędziesz się niesTrimowanych danych, można też zrobić
    trimowanie za pomocą wiper.sh(z pakietu hdparm) lub czymś od
    producenta dysku.

    > Z góry dziękuję.
    >
    >PS. Testy prowadziłem kilkakrotnie programem HDDScan na komputerze
    >wystartowanym z płyty CD, tak że raczej nie jest to artefakt.

    Może być tak, że w tym poszarpanym obszarze włącza się garbage
    collector i usiłuje zrobi porządek na dysku, a ponieważ jest na nim
    dużo niesTrimowanych danych, to bardzo obciąża kontroler.

  • 3. Data: 2013-11-23 22:37:30
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Olaf Frikiov Skiorvensen napisał w sobota, 23
    listopada 2013 21:17:

> [...]
    > dzięki temu pozbędziesz się niesTrimowanych danych, można też zrobić
    > trimowanie za pomocą wiper.sh(z pakietu hdparm) lub czymś od

    Na razie strymowałem przy pomocy fstrim, który zaraportował
    prawie 4GB obciętych danych - ale, niestety, nie pomogło. :( Może GC
    jeszcze nie zdążył ich odzyskać. ;)

    Uświadomiłem też sobie, że pierwszej połowy dysku właściwie
    teraz nie używam, więc spokojnie mogę ją wyczyścić i przenieść cały
    root na "lepszą" połowę. A potem się zobaczy. :)

    Dzięki.