  • 1. Data: 2017-10-31 16:55:42
    Temat: Samsung Galaxy Y Duos - jak aktualizować system ?
    Od: colnet <u...@i...pl>

    W celu osiągnięcia powiadamiania o fotoradarach i ograniczeniach
    prędkości chcę kupić Samsung Galaxy Y Duos - oznaczenie fabryczne S6102.
    Odstrasza mnie jednak stary Android 2.3 - w sieci znalazłem dla tego
    telefonu Android 4.4 KitKat , ale i on nie grzeszy nowością, w związku z
    czym mam kilka pytań:

    1. Czy w razie jak by mi się nie spodobał ten KitKat (4.4) - czy można
    przed update systemu zrobić backup systemu 2.3 i wrócić do starego ?

    2. Czy w KitKat - można by przekompilować kernel tak żeby "dociągnąć" go
    do współczesności ? / pytam jako user linux'a, a podobno na nim stoi
    Android.

    3. Czy można zainstalować najnowszy Android 7 lub nieco starszy android 6 ?

  • 2. Data: 2017-10-31 17:06:00
    Temat: Re: Samsung Galaxy Y Duos - jak aktualizować system ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "colnet" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Odstrasza mnie jednak stary Android 2.3 - w sieci znalazłem dla tego
    >telefonu Android 4.4 KitKat , ale i on nie grzeszy nowością, w

    A jakie ten telefon ma poza tym parametry ?
    Yanosik ma wymagania blizej niesprecyzowane, ale na fonie z mala
    iloscia RAM i on moze ledwo dzialac i czesto sie sypac.

    J.

  • 3. Data: 2017-10-31 17:38:12
    Od: colnet <u...@i...pl>

    W dniu 31.10.2017 o 16:06, J.F. pisze:
    z czym mam kilka pytań:
    [..]
    > A jakie ten telefon ma poza tym parametry ?
    > Yanosik ma wymagania blizej niesprecyzowane, ale na fonie z mala iloscia
    > RAM i on moze ledwo dzialac i czesto sie sypac.
    [..]

    RAM'u ma 384 MB, proc. 862MHz Android 2.3 Gingerbread - to tak w skrócie.
    O N=nawigowanie mi nie chodzi tylko jak napisałem - ostrzeganie.

  • 4. Data: 2017-10-31 19:22:02
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    > A6 potrzebuje co najmniej 2 GB RAMek.
    > A7 zapewne jeszcze więcej.
    > A4 zadowolisz 1 GB.
    >
    > Wszelkie aplikacje domagają się dużego ,,dysku".

    Jasne, dlatego np. nowa Nokia 2 z 1GB RAMu ma androida 7 a ma dostać 8 :-)

  • 5. Data: 2017-10-31 20:56:47
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 31.10.2017 colnet <u...@i...pl> napisał/a:

    > RAM'u ma 384 MB, proc. 862MHz Android 2.3 Gingerbread - to tak w skrócie.

    Nie jest źle. Jest tragicznie.

    Yanosik zajmuje w pamięci ca 80 MB, więc _teoretycznie_
    jest szansa. Ściągnij, wypróbuj (wyłączywszy wszystko
    co można). Nie licz, że nowszy system coś zmieni.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 6. Data: 2017-11-01 22:09:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Oct 2017 19:56:47 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski

    > Nie jest źle. Jest tragicznie.
    >
    > Yanosik zajmuje w pamięci ca 80 MB, więc _teoretycznie_
    > jest szansa. Ściągnij, wypróbuj (wyłączywszy wszystko
    > co można). Nie licz, że nowszy system coś zmieni.

    Tylko praktyka z takimi starociami mi mowi, ze ruszy, ale potem w
    trasie stanie.
    I restart, i wpisywanie ...

    J.

  • 7. Data: 2017-11-02 09:19:58
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 01.11.2017 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Tylko praktyka z takimi starociami mi mowi, ze ruszy, ale potem w
    > trasie stanie.

    Zgadza się, jest spora szansa. Choć jakiś czas używałem
    Y na dolnopółkowym smartfonie (Alcatel Onetouch Pop C3),
    także do nawigacji, i jakoś dawał radę, choć wygodne
    to zdecydowanie nie było. No i telefon miał 512 MB RAM.

    > I restart, i wpisywanie ...

    Wpisywanie jak wpisywanie (skoro tylko ostrzegacz ma być),
    ale zgodnie z prawem Murphy'ego pewnie wywali się tuż
    przed miśkami na trasie :-)

    Ja bym się w to nie bawił, jeśli wykorzystać to faktycznie
    raczej tylko jako Hotspot. Ale poeksperymentować zawsze
    można.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 8. Data: 2017-11-02 11:48:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DominikAłaszewski" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Ja bym się w to nie bawił, jeśli wykorzystać to faktycznie
    >raczej tylko jako Hotspot. Ale poeksperymentować zawsze

    Tylko kolega chce to dopiero kupic ... chyba jednak lepiej lepszy
    model.

    J.

  • 9. Data: 2017-11-02 12:10:50
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 02.11.2017 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Tylko kolega chce to dopiero kupic ... chyba jednak lepiej lepszy
    > model.

    Fakt, umknęło mi. To tym bardziej nie ma sensu, lepiej kupić
    cokolwiek w miarę współczesnego.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 10. Data: 2017-11-06 05:23:51
    Od: colnet <u...@i...pl>

    W dniu 31.10.2017 o 19:13, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Do rozmawiania via GSM wystarczy tańszy telefon. ;)

    Dziękuję za odpowiedzi. Nie mogłem wcześniej odpisać. Część z Was jak
    zauważyłem myśli że ja ten telefon kupiłem, otóż nie. Ja chcę coś kupić
    takiego żeby sobie leżało we wnęce pod radiem, było tam doprowadzone
    zasilanie i sygnał anteny GPS - i telefon nie opuszczał by samochodu do
    momentu sprzedaży. Ostrzegać miałby dźwiękiem (komunikaty głosowe) o
    przekroczeniu dozwolonej szybkości itp. Jako program ostrzegawczy to sam
    nie wiem - może dwa na raz - Yanosik i Rysiek i może Waza na wyjazd za
    granicę ?