  • 1. Data: 2012-06-05 15:06:25
    Temat: Serwer uwala dyski zewnętrzne?
    Od: Tomek Głowacki <t...@n...o2.pl.cx>

    Witam serdecznie,

    Mam taki osobliwy problem. Serwery HP, z Win2k3. Podłączam doń przenośny
    dysk USB, sformatowany albo w FAT32 albo NTFS. Efekt jest taki, że
    wszystko straaaasznieeee długo się kopiuje z tego dysku na serwer -
    mimo, że jest USB2.0, RAID na samym serwerze no i nie jest on jakiś
    specjalnie stary czy obciążony. Myszką ledwo da się ruszać podczas
    operacji kopiowania i generalnie wszystko ledwo zipie.

    Drugi symptom, to... dysk po takiej operacji jest nieużywalny w
    jakimkolwiek innym komputerze. Podłączam i nic. Podłączam do różnych
    komputerów, nic. Nie uruchamia się, nie zapala się dioda. Aż nagle w
    pewnym momencie dysk ożywa i zaczyna działać, ni z gruchy ni z
    pietruchy. Niestety, do momentu ponownego podpięcia pod serwer - potem
    znowu jest nieużywalny przez jakiś czas i znowu ożywa.

    Ki diabeł? Gdzie szukać przyczyny? Aha, dzieje się tak z RÓŻNYMI dyskami
    przenośnymi (testowałem Seagate i Transcend).

    --
    Tomek Głowacki

  • 2. Data: 2012-06-05 23:44:24
    Temat: Re: Serwer uwala dyski zewnętrzne?
    Od: Michal Kawecki <m...@n...dyndns.biz>

    Dnia Tue, 05 Jun 2012 15:06:25 +0200, Tomek Głowacki napisał(a):

> [...]
    >
    > Ki diabeł? Gdzie szukać przyczyny? Aha, dzieje się tak z RÓŻNYMI dyskami
    > przenośnymi (testowałem Seagate i Transcend).

    Konflikt DMA między którąś z kart serwerowych (RAID? LAN?) a
    sterownikiem USB 2.0 lub BIOS-em.
    Uważaj - możesz ten RAID uwalić.
    --
    M.