  • 1. Data: 2018-02-09 11:46:18
    Temat: Skaner 3D
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Ktoś miał takie coś w ręce i tym skanował?
    Pytam w kontekście skanowania pomieszczenia, aby zaprojektować tam meble.

    Jednym "ujęciem" się tego nie obejmie (pomieszczenie). Teorię znam, że
    takie skanery na żywo łączą poszczególne "klatki". Są wersje, że nakleja
    się markery, aby wiedział gdzie skleić.

    Dzwoniłem do firmy, która usługowa skanuje. Zeskanowanie pomieszczenia
    wielkości klatki schodowej (1 kondygnacja) to 1000 zł.
    Miły pan powiedział, że takie urządzonko poniżej 10 000 zł można kupić.

    A może ktoś ma takie coś w domu w szufladzie. To niech mi na próbę
    zeskanuje jakąś wnękę, a ja zrobię i wyślę półkę za darmo. :-)
    Ciekaw jestem czy takie pomiary są wystarczające aby szczelnie upchnąć
    mebel.

    Robert

  • 2. Data: 2018-02-09 16:19:11
    Temat: Re: Skaner 3D
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Ciekaw jestem czy takie pomiary są wystarczające aby szczelnie upchnąć
    > mebel.

    A jak szczelnie: 1 cm, 1 mm, 0.1 mm ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2018-02-09 18:05:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-09 o 16:19, PeJot pisze:

    > A jak szczelnie: 1 cm, 1 mm, 0.1 mm ?

    2 mm będzie ok.
    Wyobraź sobie blat przy meblach kuchennych. Często ma być bez litew
    przyblatowych. 1 cm szpara to wygonią, 0,1 mm nie docenią. :-) 2 mm
    będzie ok.

    Robert

  • 4. Data: 2018-02-10 07:59:40
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > 2 mm będzie ok.
    > Wyobraź sobie blat przy meblach kuchennych. Często ma być bez litew
    > przyblatowych.

    ?!?!

    > 1 cm szpara to wygonią, 0,1 mm nie docenią. :-) 2 mm
    > będzie ok.

    U mnie stolarz załatwił temat przy użyciu wzornika wyciętego z tektury.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2018-02-10 08:25:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-10 o 07:59, PeJot pisze:
> [...]

    Skąd to zdziwienie? Blat, który tylko ma być uszczelniony silikonem do
    ściany/płytek.

    > ?!?!

    > U mnie stolarz załatwił temat przy użyciu wzornika wyciętego z tektury.

    Bo to był stolarz bez skanera 3D. :-)
    Wiem, że można to na kilka sposobów załatwić, ale jak masz pomieszczenie
    skomplikowane, to tektura wszystkiego nie załatwi. Blat masz na
    wysokości 900 mm, pomiar przy podłodze nie odzwierciedla tego co będzie
    na 900 mm. Itd, itd.

    Robert

  • 6. Data: 2018-02-10 09:13:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-10, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    > skomplikowane, to tektura wszystkiego nie załatwi. Blat masz na
    > wysokości 900 mm, pomiar przy podłodze nie odzwierciedla tego co będzie

    Ciekawe czy taki skaner to załtwi. Technicznie, pod względem ilości
    danych wydaję się do przełknięcia, np. dla pomieszczenia 4 x 5 x 3 m i
    rodzielczości 2 mm3, to 1500 plasterków po 5Mpix każdy, ale taki skaner
    musiałby chyba sobie po tym pokoju pojeździć, żeby różne wnęki z różnych
    kątów porobić, czy jak?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-02-10 09:50:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > rodzielczości 2 mm3, to 1500 plasterków po 5Mpix każdy, ale taki skaner
    > musiałby chyba sobie po tym pokoju pojeździć, żeby różne wnęki z różnych

    No i tak to działa. Ale skaner trzymasz w ręce i "filmujesz" powierzchnie.

    Robert

  • 8. Data: 2018-02-13 11:46:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Feb 2018 18:05:29 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > 2 mm będzie ok.
    > Wyobraź sobie blat przy meblach kuchennych. Często ma być bez litew
    > przyblatowych. 1 cm szpara to wygonią, 0,1 mm nie docenią. :-) 2 mm
    > będzie ok.

    A jak sobie radzisz ze scianami - 1cm to przeciez murarz moze odchylic
    od prostej, od kata ?

    J.

  • 9. Data: 2018-02-13 12:37:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-13 o 11:46, J.F. pisze:

    > A jak sobie radzisz ze scianami - 1cm to przeciez murarz moze odchylic
    > od prostej, od kata ?

    Laser świecę linię odniesienia. I od niej przenoszę wymiary. Nie zawsze
    jest możliwość tak zaświecić, aby wygodnie zdejmować wymiary.
    A kąty... przeważnie to przekątne zdejmuję. Mam laptopa ze sobą i na
    żywo rysuję.

    Robert

  • 10. Data: 2018-02-14 08:30:35
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2018-02-13 12:37, Robert Wańkowski pisze:

> [...]
    > jest możliwość tak zaświecić, aby wygodnie zdejmować wymiary.
    > A kąty... przeważnie to przekątne zdejmuję. Mam laptopa ze sobą i na

    Nie ma tam funkcji rzeźbienia w płycie meblowej?
    --
    A S