  • 1. Data: 2009-12-18 23:25:34
    Temat: Skladanie zdjęć do mapy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam coś w rodzaju zdjęć lotniczych. Nie są one lotnicze, ale akurat ta
    analogia jest najsensowniejsza.

    Zdjęcia mają takie cechy:

    a) sa robione nad obserwowaną powierzchnią, oś optyczna aparatu jest
    pionowa, powierzchnia pozioma.

    b) powierzchnia posiada wyraźne obiekty/kontury i jest różnorodna.

    c) zdjęcia zachodzą na siebie przynajmniej od 1/4 do 1/2 wymiaru w
    poziomie i pionie.

    d) zdjęcia tworzą siatkę prostokątną która jest dość precyzyjna
    (powiedzmy, Że znam pozycję zdjęcia z dokładnością do paru % jego wielkości)

    e) zdjęcie prostokątnej siatki nie będzie zawieralo znieksztalceń
    geometrycznych (mogę je skompensować/wyciąć wcześniej)

    f) zdjęcia mogą mieć niewielkie obroty rzędu 5 stopni i zmianę
    "wysokosci" od powierzchni do 10% miedzy sobą.

    g) zdjecia nie są przypadkowo rozrzucone, są wykonywane po kolei.

    Najgorzej z punktem f), jest sporo stopni swobody: obroty, rozmiar, pozycje.

    Zależy mi natym, aby algorytm na podstawie swojego otoczenia i pewnych
    danych dał sobie radę z propozycjami sklejeń, nawet półautomatycznie.

    Pytanie brzmi: co powinienem doczytać aby mieć pojęcie o wspóczesnych
    technikach stosowanych podczas sklejania zdjęć w celu tworzenia map?
    Licze na to, że przynajmniej jakies koncepcje uda mi się zastosować w
    moim problemie.

    PS. Gotowe programy odpadają, to jest cześć bardziej złożonego problemu.

  • 2. Data: 2009-12-19 14:59:40
    Temat: Re: Skladanie zdjęć do mapy
    Od: Bartek Jablonski <j...@g...com>

    On Dec 19, 12:25 am, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > technikach stosowanych podczas sklejania zdjęć w celu tworzenia map?
    > Licze na to, że przynajmniej jakies koncepcje uda mi się zastosować w

    Termin, którego szukasz, to georeferencing.

    Bartek

  • 3. Data: 2009-12-21 09:24:28
    Od: mgk <m...@w...pl>

    On 19 Gru, 15:59, Bartek Jablonski <j...@g...com> wrote:

    > Termin, którego szukasz, to georeferencing.
    >
    > Bartek

    Mozesz sciagnac tez program Panorama Maker. Automatycznie potrafi
    zlozyc, ale czasem trzeba skorygowac, a korekta to dopasowanie reczne
    3 punktow ktore trwa minute na zdjecie :)

  • 4. Data: 2009-12-21 17:56:55
    Od: Maciej Wawrzynczuk <m...@t...aster.pl>

    On Sat, 19 Dec 2009 00:25:34 +0100, Sebastian Biały wrote:

    > PS. Gotowe programy odpadają, to jest cześć bardziej złożonego problemu.

    http://hugin.sourceforge.net/
    Ten jest opensourcowy. Moze cos fajnego wygrzebiesz ze zrodelek.