  • 181. Data: 2020-12-11 00:04:30
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 10 Dec 2020 14:59:36 +0100, w <5fd229cd$0$548$65785112@news.neostrada.pl>,
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > A najlepiej udowodnij to swoim samochodem i wepchaj się komuś na lewym z
    > prawego pasa. A potem wydobądź odszkodowanie.

    I gratis masz quiz z cyklu "kto ma pierwszeństwo", po którym chyba spalisz
    swoje PJ, tak coś czuję.

    https://3.bp.blogspot.com/-cOcf-Og6f3k/XFCvWv1AQtI/A
    AAAAAAAGJs/8aWU6iDpKG80laDyTM1CJmRrbsqdGQzxQCLcBGAs/
    s640/MOTOR%2B2.png

  • 182. Data: 2020-12-11 11:32:58
    Temat: Re: Skreca.
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Po którym można się poruszać o ile nikt tam nie parkuje.
    > Nie bardzo wiem o co się tu kruszy kopie - moim zdaniem racja jest po obu
    > stronach.
    > Znaczy jeśli ktoś na tak oznaczonym miejscu zaparkuje, to z automatu
    > przestaje to miejsce być jezdnią :)
    >
    > Pozdrawiam - Mirek
    > --
    > Mirek Ptak

    Masz rację - to jest czysto akademicka dyskusja.
    Istotne będzie wtedy, gdy dojdzie do kolizji i trzeba będzie ustalić
    pierwszeństwo. Wtedy ustawa PoRD jest ważniejsza od rozporządzenia
    i opisy tabliczek będą drugorzędne.
    Opisy tabliczek będą istotne przy ustalaniu - zapłacić mandat za parkowanie,
    czy nie, jeżeli będzie zarzut - złe parkowanie.

  • 183. Data: 2020-12-11 15:11:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rom45" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w
    wiadomości

    Zaparkowac mozna tez na zwyklej jezdni, o ile nie ma zakazu.
    I co wtedy ?

> [...]
    >Istotne będzie wtedy, gdy dojdzie do kolizji i trzeba będzie ustalić
    >pierwszeństwo. Wtedy ustawa PoRD jest ważniejsza od rozporządzenia

    Akurat ta ustawa wyraznie mowi, ze znaki sa wazniejsze.
    Tylko jak to wplynie na wyrok ?

    Ja bym tam proponowal analize prawna, ale sedzia bez trupa, to pewnie
    nie bedzie myslal dluzej niz minute :-)

    Tu macie taki przyklad
    https://goo.gl/maps/BEQrsUamF1pqUMip9

    -znaku trzeba poszukac, jest, a w zasadzie go nie ma :-)
    -farba na jezdni mocno starta, widok z 2011 i 2014 nie pokazuje
    zadnych linii

    -no ale zwezenia prawie nie ma, a parking zawsze zajety, wiec sie nic
    nie udowodni, poza tym, ze mozna parkowac na jezdni :-)

    J.

  • 184. Data: 2020-12-11 15:32:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 10.12.2020 o 20:13, J.F. pisze:

    >O to czy to jezdnia. Pisałem że nie mam pojęcia jakie to ma
    >znaczenie:p Zresztą się już nie kłócę bo kolo odporny na wiedzę nawet
    >jak mu obrazki zapodasz.

    >Wiec wychodzi, że problem z pierwszeństwem w zasadzie nie istniej -
    >prawy pas jest przy prawej krawędzi. Skoro stoją na nim samochody, to
    >musisz pas zmienić, dalej już wiadomo co:P

    Ale czasem moze byc pusty, pojada dwa samochody obok siebie, i ktory
    ma pierwszenstwo na zwezeniu ?

    J.

  • 185. Data: 2020-12-11 15:49:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]

    >drogowymi -
    >podkreśla Kobryś. - Zatem możemy spotkać się z sytuacją, w której
    >jezdnia
    >dwukierunkowa zacznie się zwężać w taki sposób, że wcześniej jadące
    >obok siebie
    >pojazdy mieszczące się na prawej połowie jezdni spotkać się mogą w
    >ruchu
    >kolizyjnym - zauważa policjant.

    >Przedstawiciel KGP podkreśla, że w sporze o pierwszeństwo przejazdu
    >istotne
    >jest, który z kierujących jedzie zgodnie z przepisami.

    eee .. chwilowo obaj ?
    Czy tym na lewym i srodkowym prawym pasie mandat wlepiamy ?

    >- Dlatego abstrahując od zasad ostrożności i ograniczonego zaufania
    >można
    >wskazać, że co do zasady pasy ruchu wyznacza się od krawędzi a nie od
    >środka
    >jezdni.

    No, jest to jakies uzasadnienie ...

    >Łącząc to z zasadą jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni
    >trzeba
    >stwierdzić, że kierujący pojazdem umiejscowionym przy wspomnianej
    >krawędzi
    >jedzie zgodnie z przepisami - a co za tym idzie jego pas się nie
    >kończy -
    >wyjaśnia podinsp. Radosław Kobryś.

    >- Natomiast kierujący, który prawidłowo obserwuje drogę widząc
    >zbliżające się

    i jadacy przy srodku ?

    >zwężenie jezdni - w omawianym przypadku przez zmianę położenia jej
    >krawędzi -
    >powinien dążyć do umiejscowienia swojego pojazdu zgodnie z przepisami
    >możliwie
    >blisko prawej krawędzi jezdni - tłumaczy policjant.

    no ale to wtedy pas zmienia, wiec migacz sie nalezy :-)

    Tylko ze u nas kierowca nie bedzie zbaczal w prawo, aby za chwile
    zboczyc w lewo, a da w palnik, zeby wyprzedic zagrozenie.
    Gorzej, gdy praworzadny bedzie, i nie bedzie chcial 50 przekroczyc :-)

    Albo, gdy mu jakas ciezarowka czy furgon zasloni widok na to zwezenie

    No, u nas jest jeszcze jeden czynnik - ten po prawej byc moze jedzie
    przepisowo, a ten po lewej pewnie za szybko :-)

> [...]
    >drogowych
    >oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich
    >umieszczania na
    >drogach z dnia 3 lipca 2003 r. (Dz.U. Nr 220, poz. 2181). A czytamy w
    >nim:
    >linie krawędziowe stosuje się przede wszystkim do wyznaczenia
    >krawędzi jezdni
    >bez krawężników ulicznych w celu oddzielenia jezdni od pobocza lub
    >pasa
    >awaryjnego. Dopuszcza się stosowanie linii krawędziowej na odcinkach
    >krawężnikami, jeżeli wymagają tego warunki widoczności lub

    Ale o pasach ruchu nic tu nie ma ..

    >Policjant przypomina, że kierujący pojazdem zaprzęgowym, rowerem,
    >wózkiem
    >rowerowym, motorowerem, wózkiem ręcznym oraz osoba prowadząca pojazd
    >napędzany
    >silnikiem są obowiązani poruszać się po poboczu, chyba że nie nadaje
    >się ono do
    >jazdy lub ruch pojazdu utrudniałby ruch pieszych.

    Czyli miedzy linia krawedziowa, a kraweznikiem ?

    J.

  • 186. Data: 2020-12-11 17:19:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.12.2020 o 15:32, J.F. pisze:

    > Ale czasem moze byc pusty,

    A wolno korzystać z pasa do parkowania na zasadach ogólnych?

    > pojada dwa samochody obok siebie, i ktory ma
    > pierwszenstwo na zwezeniu ?

    Wtedy nie ma zwężenia. A jak będzie, to... ten z parkingu włącza się do
    ruchu chyba;)

    --
    Shrek