  • 111. Data: 2017-12-08 11:00:51
    Temat: Re: Smiertelny wypadek w Kliniskach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ed172a30-ad06-42c3-92f4-d9aecea7e25c@go
    oglegroups.com...
    >--Tez jestem ciekaw. Nigdy do końca nierozumiałem tej koncepcji "130"
    >a myslalem ze przyklad ze stopami przemowi do kazdego :-)

    Procenty zle policzyles :-)

    Stope to pewnie malo kto chcialby miec obcieta nawet za 75 tys euro,
    zreszta pr-stwo obciecia akurat stopy znikome,
    ale tak sobie wyobraz - jedziemy na autostradzie rowno 130, na co mamy
    kamere i gps,
    przyuwazamy kogos, kto jedzie szybciej, i dawaj zjezdzamy mu pod
    zderzak.
    Jechal szybciej niz 130, wiec placi ?

    No i gdzie cala dyskusja jaka predkosc jest w koncu dozwolona w
    kraju - 130 czy wiecej ?

    >--choć za czasów kiedy jeżdziłem po Niemczech bardziej mówiło się o
    >tym limicie w kontekscie ubezpieczenia niż odpowiedzialności.
    >proby wymiksowania sie ubezpieczalni to kolejny aspekt ktory trzeba
    >uwzglednic :-)

    Zapewne ... ale wpisali w polise zakaz przekraczania 130 ?

    >--Na chłopski rozum, skoro jest taka klauzula, to wydaje się, że
    >powinieneś odpowiadać Ty w 100% a ten ktoś jedynie, jesli zajeżdżając
    >posuwał więcej niż 130.

    >koncepcja jest taka aby na obie strony nalozyc obowiazki i w ten
    >sposob wymusic bezpieczenstwo, to samo jest na parkingach w PL jakies
    >progi, masa znakow plus >oznakowanie poziome w Niemczech najczesciej
    >sa tylko oznakowane miejsca parkingowe i jezdzi sie bezpiecznie bo
    >wszyscy wiedza ze jak bedzie bum to najczesciej bedzie >wspolwina a
    >szkodowi w Niemczech dostaja porzadnie w dupsko :-)

    Na autostradach widac jednak koncepcja zawiodla, skoro wielu jezdzi
    szybciej :-)
    Ale moze to jest jakas droga, zeby 200 nie przekraczali

    J.

  • 112. Data: 2017-12-08 11:24:45
    Od: p...@g...com

    --Procenty zle policzyles :-)

    to bylo uproszczenie

    --Jechal szybciej niz 130, wiec placi ?

    umyslne spowodowanie wypadku to inna bajka

    --No i gdzie cala dyskusja jaka predkosc jest w koncu dozwolona w kraju - 130 czy
    wiecej ?

    nie ma limitu ale przy wypadku powyzej 130 km/h bedzie wspolwina chyba ze udowodnisz
    ze konsekwencje sa takie same gdybys nie przekroczyl granicy

    Wird ein Kraftfahrer, der die Richtgeschwindigkeit von 130 km/h überschritten hat,
    ohne eigenes Verschulden in einen Unfall verwickelt, so haftet er anteilig für den
    Unfallschaden, es sei denn, er weist nach, dass es auch bei einer Geschwindigkeit von
    130 km/h zu dem Unfall mit vergleichbar schweren Folgen gekommen wäre.[2]

    --Zapewne ... ale wpisali w polise zakaz przekraczania 130 ?

    lepiej nie zaczynaj tego tematu bo jakis szpieg z TU moze to czytac i wpadnie na
    szatanski pomysl podwyzki dla tych co chca latac po Niemczech bez limitu :-)

    --Ale moze to jest jakas droga, zeby 200 nie przekraczali

    nie ma nic w zlego jak lecisz 200 i lepiej na autostradzie o ile masz swiadomosc co
    stanie sie w razie wypadku, niemiecki ustawodawca pozwala na szybka jazde pod
    warunkiem zachowania ostroznosci a polski daje limit 140 km/h wiec sam ocen co jest
    lepsze i co lepiej funkcjonuje

  • 113. Data: 2017-12-08 12:11:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Procenty zle policzyles :-)
    >to bylo uproszczenie
    >--Jechal szybciej niz 130, wiec placi ?

    >umyslne spowodowanie wypadku to inna bajka

    A jak udowodnisz ze umyslne ? Nie zauwazylem, a martwe pole w
    lusterkach pomoze :)

> [...]
    >denn, er weist nach, dass es auch bei einer Geschwindigkeit von 130
    >km/h zu dem Unfall mit vergleichbar schweren Folgen gekommen wäre.[2]

    Nadal nie rozumiesz przykladu.
    Jade sobie lewym pasem 140. Ktos z prawego zmienia pas i wyjezdza mi
    tuz przed maske.
    A jedzie 130, no niech bedzie 129

    Jakbym jechal 130, to by wypadku nie bylo, ale jechalem 140 wiec ja
    jestem winny.
    Cos nie wierze :)

    Inny przyklad - jade 140, ciezarowka mi zajezdza droge. Nie zdolalem
    wyhamowac i zderzak uszkodzony.
    Niewiele zabraklo.
    A biegly liczy, ze jakbym jechal 130, to bym dal rade. Wiec jestem
    winny.

    Poprzednio pisales o tych 3 sekundach, i to ma znacznie wiecej sensu.
    Moze po prostu niemieccy sedziowie pamietaja o tej zasadzie, ale
    stosuja ja z wiekszym rozsadkiem :-)
    I nie poluja na tych, co jada 140 czy 150, ale na tych, co jada 250
    :-)

    Choc chodzi mi po glowie sprawa Turbo Rolfa i mam pewne watpliwosci co
    do rozsadku niemieckich sedziow.
    A moze rozsadek dobry, ale sprawiedliwosc jakas taka socjalistyczna
    :-)

> [...]
    >lepiej nie zaczynaj tego tematu bo jakis szpieg z TU moze to czytac i
    >wpadnie na szatanski pomysl podwyzki dla tych co chca latac po

    U nas juz kiedys probowali, ale im przeszlo, moze klienci rezygnowali
    :-)

    Tak czy inaczej - jesli nie ma prawnego ograniczenia, to na jakiej
    podstawie uznac, ze nie wolno 130 przekroczyc ?

    Bedzie sprawa w sadzie, przyznaja ci 30% winy, o tylez mniej
    ubezpieczyciel z AC wyplaci, plus zwyzka na OC i wszyscy beda
    zadowoleni :-)

> [...]
    >swiadomosc co stanie sie w razie wypadku,
    >niemiecki ustawodawca pozwala na szybka jazde pod warunkiem

    A co mi da ostroznosc, jak mi baba droge zajedzie nie dajac czasu ani
    miejsca na hamowanie ?
    Moge jechac 200, pod warunkiem ze nikt inny nie jedzie ?
    To tak w Niemczech nie dziala w praktyce :-)

    >a polski daje limit 140 km/h wiec sam ocen co jest lepsze i co lepiej
    >funkcjonuje

    Nasze autostrady zdaje sie dosc bezpieczne, ale to trudno rzetelnie
    porownac z powodu roznych warunkow i ilosci.
    No i w Niemczech czesto ruch bedzie taki, ze 140 nie pojedziesz :-)

    Za to prawde mowiac ... taki tirman czy baba jadaca 90, moze miec
    problem z ocena odleglosci jak ktos sie zbliza 250.
    Wiec moze ten limit nie jest taki zly - tylko jaki - 130, 140, 150,
    180, 200 ?

    J.

  • 114. Data: 2017-12-08 16:38:59
    Od: p...@g...com

    --Nadal nie rozumiesz przykladu. Jade sobie lewym pasem 140. Ktos z prawego zmienia
    pas i wyjezdza mi tuz przed maske.A jedzie 130, no niech bedzie 129

    Musisz się bardziej postarać bo na razie to opisujesz przykład nieprawidłowego
    wyprzedzania a jego konsekwencje mam nadzieję że są jasne. Jeśli taka jazda dociagasz
    tego na prawym do np TIR-a to zmuszony jest wykonać hamowanie lub wbić się przed
    jaśnie pana właściciela lewego pasa ;-) Niemcy jakoś ogarniają temat a ci mniej
    lotni częściej hamulców używają bo takiej plasteliny co została z Bory to jeszcze nie
    widziałem (przy wypadku osobówek)

  • 115. Data: 2017-12-08 16:51:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >Musisz się bardziej postarać bo na razie to opisujesz przykład
    >nieprawidłowego wyprzedzania a jego konsekwencje mam nadzieję że są

    eee - kto tu nieprawidlowo wyprzedza w/g Ciebie ?

    Ja jadac lewym, czy ten drugi jadac prawym i zmieniajac pas na lewy
    ... zapewne w celu wyprzedzania.

    >Jeśli taka jazda dociagasz tego na prawym do np TIR-a to zmuszony
    >jest wykonać hamowanie lub wbić się przed jaśnie pana właściciela
    >lewego pasa ;-)

    A to juz jego problem. Ma hamulec, ma gaz ...

    > Niemcy jakoś ogarniają temat a ci mniej lotni częściej hamulców
    > używają bo takiej plasteliny co została z Bory to jeszcze nie
    > widziałem (przy wypadku osobówek)

    W Niemczech to IMO maly problem. Rozpietosc predkosci jest tam duza,
    kazdy zmieniajac pas musi uwazac, bo zawsze moze trafic na szybszego,
    a dzieki wiekszej roznicy predkosci wyprzedzanie trwa szybciej.

    Ale juz w takiej Austrii to bywalo, ze jade sobie prawym pasem 130,
    lewym niektorzy 140, i tak ja ja powyzej - uwazali ze tir przede mna
    to moj problem :-)

    J.

  • 116. Data: 2017-12-08 17:01:25
    Od: p...@g...com

    Widzę tu braki w podstawach ;-) obowiązuje jazda prawym pasem a lewym się wyprzedza.
    Jak ślamazarnie się poruszasz lewym to faktycznie możesz mieć problem.

  • 117. Data: 2017-12-08 18:01:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Widzę tu braki w podstawach ;-)
    >obowiązuje jazda prawym pasem a lewym się wyprzedza.

    No przeciez wyprzedzam :-)

    >Jak ślamazarnie się poruszasz lewym to faktycznie możesz mieć
    >problem.

    A jak bede nieslamazarnie wyprzedzal lewym pasem, to zgodnie z tym co
    pisales moge miec problem jeszcze wiekszy :-P

    J.

  • 118. Data: 2017-12-08 19:13:35
    Od: p...@g...com

    Jak ktoś wyjedzie ci przy 200 km/h na yolo to i święty Boże nie pomoże a najmniejszym
    zmartwieniem będzie kto płaci ;-)

  • 119. Data: 2018-09-06 10:35:24
    Od: p...@g...com

    jest wyrok

    https://www.tvn24.pl/znany-dj-skazany-na-wiezienie-n
    awet-nie-smiem-prosic-o-wybaczenie,866197,s.html

    W grudniu ubiegłego roku znany DJ Dorian T., mając 2 promile alkoholu we krwi, wsiadł
    do samochodu i w wypadku zabił człowieka. Sąd skazał go teraz na cztery lata i osiem
    miesięcy więzienia, dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów i w sumie 280 tysięcy
    nawiązki dla rodziny ofiary. (http://www.tvn24.pl)

  • 120. Data: 2018-09-06 23:18:21
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-06 o 10:35, p...@g...com pisze:
> [...]
    osiem miesięcy więzienia, dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów i w sumie 280 tysięcy

    Irytująco głupie.