  • 31. Data: 2023-05-08 07:50:52
    Temat: Re: Spawanie dla początkującego.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 May 2023 21:38:38 -0700 (PDT), ptoki (ptoki) wrote:

    > Tak, I jak nizej zauwazyles, spawarka sie w domu przydaje.

    Migomat :-)

    > Sprawa jest standardowa i nie rozumiem po co roztrzasac temat.
    > W hobbystycznym grajkowaniu mowi sie czesto: "on ma wiecej sprzetu niz talentu"
    > Nie widze nic zlego w kupieniu sobie sprzetu za 5-10kpln. Jak ktos lubi to niech
    robi.
    > W koncu odpowiedz na pytanie jak zarobic na gitarze brzmi: "sprzedac ja"

    Hm ... na gitarze mozna dobrze zarobic. Na pewno wiecej niz na
    spawarce, ale mniej niz na piłce.

    Tylko trzeba miec talent.

    > Ale wciskanie komus durnot pod tytulem ze bez kursu i sprzetu za 5k nie da sie
    niczego nauczyc i probowanie
    > czegokolwiek bez butli gazowej i 2-3 tygodniowego kursu w ZDZ prowadzonego przez
    lolka ktory
    > konczyl technikum w PRL jest po prostu glupie.

    Ten kurs nie jest taki głupi.
    Niedrogi, nauczą co trzeba, wystawią papier ...

    > Juz nie wspomne ze lolek ktory pisal te dyrdymaly nie pisnal slowa i szlifowaniu
    czy malowaniu albo projekcie. Bo on nie rozumie o czym tu sie dyskutuje.

    > I w czym problem? Podymi pokropi na boki i tyle. Bedzie brzydko ale lepiej niz
    wcale.

    To moze jednak przydalby ci sie kurs?

    > Nie ma ze nie pasuje. Spawanie patykiem jest proste, popularne, tanie. Jak sie ktos
    tego nie bedzie chcial uczyc to nie ma sensu brnac dalej.
    > Nie ma sensu sie za gazowe zabierac bo wynik bedzie ten sam.
    > Znudzenie i porzucenie. A najpierw kase trza wydac. I trzeba se
    > zestawic sprzet a butle z argonem to w castoramie na polce nie
    > leza.

    A nie mylisz "gazowego" i "z argonem"?
    butle z argonem lezą w innym skle[ie ..

    > Zanim posklada zestaw to sie znudzi albo sponsor sie wkurzy. A patyk
    > to w sumie trzy rzeczy (spawarka, elektrody i maska na oczy) i
    > reszta sie da po hindusku na podlodze uskutecznic.

    > IMHO, migomatem to byle malpa se da rade.
    > Ale znowu, sprzet jest nieco drozszy od zwyklej spawarki na elektrode.

    Ale lepszy :-)

    byl w temacie to bys gupot nie pisal bo akurat cobra czy snake weld to jedno z
    popularniejszych

    ig-200a-inwertorowy-3w1-13098422300

    > I kolejne dukaty za butle. Za te 700 mozna miec hinska spawarke. Choc nie polecam.
    Tego migomatu tez nie.
    > Ale to juz inna historia.

    OK, nie znam sie.
    Ale te najtansze spawarki na eletrody, to warte polecenia?

    > Tak, jakby byla metoda uniwersalna to by reszta metod zanikla.
    > A migomat fajny ale drozszy, butle trzeba miec gdzie napelnic i trzymac. Do
    zrobienia ale to dodatkowe problemy
    > do rozwiazania jakich przy elektrodzie nie ma.

    Nie przesadzasz z tymi problemami?

    > Do szkoly muzycznej zapisuja przed wrzesniem. Nie znam takich co w
    > srodku roku biora ludka z ulicy na 4 tygodnie bo mu sie znudzilo.
    > No i w szkole muzycznej trzeba przynajmniej dwa instrumenty.
    >
    > Czyli tak jak przedpisca fantazjuje. Nakupic sprzetu. A potem sie
    > modlic zeby delikwent chcial smarkac metalem na detal. Albo za ryj
    > trzymac i zmusic. Niedobrze podejscie.

    To moze jednak kurs? :-P

    samouczkow. I w znakomitej wiekszosci to jest najlepsza metoda.

    > Nie, na kurs sie nikt normalny nie zapisuje bez sprawdzenia czy mu
    > temat lezy.

    Po to są kursy dla początkujących. Gry na gitarze, ale spawania tez.

    J.

  • 32. Data: 2023-10-13 10:01:27
    Od: Artur Kurzydło <a...@e...com.pl>

    poniedziałek, 8 maja 2023 o 07:50:53 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    samouczkow. I w znakomitej wiekszosci to jest najlepsza metoda.

    > Po to są kursy dla początkujących. Gry na gitarze, ale spawania tez.

    Hej mogę polecić kurs spawacza https://tisbud.pl/kursy/kurs-spawacza/ - sprawdźcie
    szeroki wybór kursów zawodowych :)