  • 31. Data: 2023-08-04 15:34:50
    Temat: Re: Średnica
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 04.08.2023 o 10:06, heby pisze:

    > Skaner jest zbędny, jeśli chcesz samą geometrię, bez perfekcyjnych
    > wymiarów (ale z proporcjami).
    >
    > https://www.meshlab.net/
    >
    > https://youtu.be/1s8dZAk6dy8?t=121
    >
    > mashlab jest trochę kaprysny, pomaga mu stolik obrotowy i stabilne
    > mocowanie telefonu. Ale ogólnie do wynikowych proporcji nie można się
    > przyczepić, po przeskalowaniu modelu wynik jest bardziej niż uzyteczny.

    O skaner z iPhona pytałem, w celu skanowania pomieszczenia.

    Robert

  • 32. Data: 2023-08-04 22:48:45
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    czwartek, 3 sierpnia 2023 o 16:40:11 UTC+2 J.F napisał(a):
    (...)

    > A tu mamy leciutką rozbieznosc, bo u mnie wyszlo 170,8630,
    > ale to pewnie skutek zaokrąglen Wolframa i moich.
    > Słabo zbieżna ta metoda, bo chocby metoda kolejnych przyblizen i
    > dzielenia na pół, po 100 iteracjach powinienes miec ze 30 cyfr ..

    Nie wiem jak w Pythonie osiągnąć precyzję aż 30 cyfr, ja nie potrafię.
    Spróbowałem innego równania, bezpośrednio na obliczanie R:
    R(i+1)=(300/2)/sin(6*arcsin(60.7/(2*R(i))))
    Zyskałem tym sposobem w wydruku Pythona dwie cyfry znaczące więcej.
    R= 170.86288633347294

    WM

  • 33. Data: 2023-08-05 18:17:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 02.08.2023 o 18:42, J.F pisze:
    > W stopniach to 10,2316

    Tu też padło rozwiązanie.

    https://matematyka.pl/konstrukcje-i-geometria-wykres
    lna-f35/konstrukcja-wielokata-t455272.html

    Robert