  • 21. Data: 2022-09-12 05:11:57
    Temat: Re: Środek do zabezpieczenia gwintów przed odkręceniem
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-12, Marek <f...@f...com> wrote:

    > Tak, to działa tak samo jak te proponowane kleje.
    > Z tym, że można śrubę posmarować i zostawić do późniejszego użycia.

    > Myślałem, że to jakiś popularny konkretny środek.

    Nie jestem ekspertem w sensie inż. mechanik, ale nie spotkałem się z
    takim powlekaniem gwintu, co oczywiscie nie oznacza, że sie nie stosuje.
    Owszem, widuję często gwinty pomalowane, ale to z już nałożoną nakretką,
    co ma na celu bierzące zabezpieczenie przed odkręceniem.
    Natomiast często widuję nakretki (i sam mam tego trochę), które mają
    wbudowany elastyczny pierścień pełniący dokładnie taką funkcję.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2022-09-12 08:30:00
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    EN?pid=268&format=MTR&subformat=REAC&language=PL&pla
    nt=WERCS

> [...]
    > gwintu.
    >
    > Pomysł, aby uzywac spoinę organiczną do wytworzenia trwałego
    > mechanicznie połączenia w wysokiej temperaturze, wydaje się z lekka o
    > kant d, bo pod tym gwintem są warunki w mairę beztlenowe i znakomita
    > wiekszość polimerów najpierw zmięknie a dopiero po dłuższym czasie się
    > rozłoży. Jak ktoś będzie miał szczęście to produkty tego rozkładu
    > unieruchomią coś takiego mechanicznie. Ale po co cudować, skoro można to
    > pewnie spokojnie zapiec zupełnie inaczej, tak że nic tego nie ruszy.

    Tu chodzić też może o dodatkowe zabezpieczenie przed zbyt łatwym
    wymontowaniem.
    Utrudnić ma pracę złomiarzom, kombinatorom, lub ciekawskim oglądaczom.

    WM

  • 23. Data: 2022-09-12 20:17:16
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 12.09.2022 o 02:08, Marek pisze:

    > Tak, to działa tak samo jak te proponowane kleje.
    > Z tym, że można śrubę posmarować i zostawić do późniejszego użycia.

    > Myślałem, że to jakiś popularny konkretny środek.

    Nie wiem czy Ci to pomoże, ale dosyć znana firma Shimano ( ta część od
    rowerów ) dosyć powszechnie powleka takim niebieskawym mazidłem śruby do
    mocowania hamulców. I ta warstwa i działa i wygląda na *jednorazową*.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 24. Data: 2022-09-12 22:15:52
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 12 September 2022 at 20:17:16 UTC+2, PeJot wrote:

> [...]
    > rowerów ) dosyć powszechnie powleka takim niebieskawym mazidłem śruby do
    > mocowania hamulców. I ta warstwa i działa i wygląda na *jednorazową*.
    Lakierowanie gwintów pełni rolę tak zabezpieczającą przed samoodkręcaniem się i
    luzowaniem połaczenia gwintowanego, jak i chroni przed korozją gwintu , czyli
    uszczelnia gwint przed penetracją wody

    Szczególnie gdy sprzęt, jak rower, podlega ekspozycji na warunki pogodowe typu
    wilgotne powietrze, jak i deszcz.

    Teoretycznie można gwinty lakierowac dowolnym mazidłem,
    ale dobrze dobrac takie mazidło, które nie zablokuje odkręcenia w razie potrzeby, ale
    i nie zawiera proszkow metali / barwnikow, które wejda w relację galwaniczną z
    elementami gwintowanymi
    i doprowadzą do urwania łba śruby podczas próby odkręcania (patrz urywane śruby
    mocujące koło w samochodzie)

  • 25. Data: 2022-09-15 08:28:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Sep 2022 20:17:16 +0200, PeJot <P...@n...pl> wrote:
> [...]
    > śruby do
    > mocowania hamulców. I ta warstwa i działa i wygląda na

    Dokładnie o to mi chodzi, tylko jak to się nazywa.
    A uwagę, że jest jednorazowa to nie rozumiem, przecież te klejone
    też są takie. Zerwiesz klejenie przy poruszeniu to trzeba rozkręcać i
    kleić na nowo.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2022-09-15 16:20:58
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 15.09.2022 o 08:28, Marek pisze:

> [...]
    > A uwagę, że jest  jednorazowa to nie rozumiem, przecież te klejone też
    > są takie. Zerwiesz klejenie przy poruszeniu to trzeba rozkręcać i kleić

    Chodzi o to że śruby które są niby zabezpieczone tym niebiesko zielonym
    czymś, potrafią się samoczynnie odkręcić. Albo to nie działa, albo znowu
    księgowi zaszaleli.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 27. Data: 2022-09-15 17:35:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Sep 2022 11:52:24 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    -do-zabezpieczania-polaczen-gwintowych-srednio-demon
    towalny-niebieski_p802.htm

    > Nie każde połączenie można podgrzewać. po za tym wydaje mi się, że chyba
    > nie masz racji - przynajmniej w wypadku tego niebieskiego. Używam tego
    > do połączenia, które bardzo się grzeje i trzyma. Może inne kolory tak
    > działają. Masz na poparcie tej swojej tezy jakieś argumenty?

    Chocby z tej strony.

    "W przypadku uzyskania zbyt mocnego łącza podgrzac do 250C "

    J.

  • 28. Data: 2022-09-20 15:33:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 15 September 2022 at 16:21:07 UTC+2, PeJot wrote:

    > Chodzi o to że śruby które są niby zabezpieczone tym niebiesko zielonym
    > czymś, potrafią się samoczynnie odkręcić. Albo to nie działa, albo znowu
> [...]
    bardzo podejrzana sprawa

    Może Sherlock Holmes zechce przeprowadzic śledztwo

    To się nazywa :
    Klej do gwintow

    i tu czytać się naumieć

    Klej do gwintów
    Klej do gwintów (klej do śrub), albo jak nazywają go specjaliści: klej anaerobowy. To
    specjalny środek chemiczny, który spełnia następujące zadania: Zabezpiecza śruby i
    nakrętki przed odkręcaniem się w trakcie eksploatacji urządzenia / podzespołu /
    maszyny.
    Czy warto stosować kleje do gwintów? Jak i gdzie je stosować.
    ma-pro.com.pl/klej-do-gwintow-czy-warto/
    ma-pro.com.pl/klej-do-gwintow-czy-warto/
    Czy ta odpowiedź była pomocna?
    Środek zabezpieczający gwinty śruby nakrętki przed ... - YouTube
    https://www.youtube.com/watch?v=8ExyhFyaYRc
    Środek zabezpieczający gwinty śruby nakrętki przed ... - YouTube
    0:53

    05.12.2018 ? Zobacz, jak zabezpieczyć śruby przed samoczynnym odkręcaniem się#autofan
    #motoryzacja #auto #samochód #opel #poradnik #car #bogdan #diy

    Autor: AutoFan - Zrób To Sam

    Wyświetlenia: 1,2tys.

    Inna zawartość z youtube.com

    Jak zabezpieczyć gwintu przed samoczynnym odkręcaniem - YouTube
    Jak zabezpieczyć śruby przed odkręcaniem? - K2 KLEJ ANAEROBOWY

    Zobacz więcej
    W jaki sposób zabezpiecza się śruby przed odkręceniem?
    https://poradnik.pkt.pl/dom-i-ogrod/jak-zabezpieczyc
    -srube-przed-odkreceniem

    30.11.2019 ? Rozwiązaniem problemu odkręcających się śrub są specjalistyczne
    preparaty. Dzięki nim można ustrzec przed poluzowaniem się także gwinty, kalamitki,
    nakrętki oraz śruby ...

    Szacowany czas czytania: 3 min

    Dlaczego śRuby się odkręcają?
    Zobacz ten i inne tematy dotyczące tego wyniku
    Jak zabezpieczyć połączenia śrubowe przed odkręceniem?
    www.tap-art.pl/...polaczenia-srubowe-przed-odkreceni
    em

    20.12.2019 ? Połączenia wykorzystujące śruby są podatne na drgania. Co więcej, sama
    konstrukcja może przyczyniać się do samoczynnego odkręcania się nakrętek. W przemyśle

    Szacowany czas czytania: 5 min

    Kleje do gwintów i śrub Loctite, zabezpieczenie śrub ...
    https://www.woronko-kleje.pl/Zabezpieczanie...

    Klej do śrub LOCTITE i jego największe zalety: 1. Zapobiega samoodkręcaniu się,
    nieszczelnością i korozji, 2. Jest odporny na drgania, 3. Produkty jednoskładnikowe -
    czysta i ...
    Obrazy Środek zabezpieczający ŚRUBY przed Odkręcaniem
    bing.com/images
    Obraz znaleziony dla: Środek zabezpieczający ŚRUBY przed Odkręcaniem. Rozmiar: 175 x
    180. Źródło: poradnik.pkt.pl
    W jaki sposób zabezpiecza się śruby przed odkręceniem?
    Obraz znaleziony dla: Środek zabezpieczający ŚRUBY przed Odkręcaniem. Rozmiar: 175 x
    180. Źródło: archiwumalle.pl
    Śruby zabezpieczające z tuleją do kól felg alu
    Obraz znaleziony dla: Środek zabezpieczający ŚRUBY przed Odkręcaniem. Rozmiar: 185 x
    165. Źródło: magazynauto.pl
    Jak zabezpieczyć felgi przed uszkodzeniem lub kradzieżą? - Magazyn Auto
    Obraz znaleziony dla: Środek zabezpieczający ŚRUBY przed Odkręcaniem. Rozmiar: 169 x
    180. Źródło: allegro.pl
    ŚRUBY KUTE + ZABEZPIECZAJĄCE CZARNE 12x1,5 14x1,5 7000039784 - Allegro.pl
    Obraz znaleziony dla: Środek zabezpieczający ŚRUBY przed Odkręcaniem. Rozmiar: 176 x
    180. Źródło: www.sklep.trio.com.pl
    Zabezpieczenia kół do samochodu Citroen, Peugeot felgi Aluminiowe ...
    Zobacz wszystko
    Zobacz wszystkie obrazy
    Jak zabezpieczyć gwinty śruby przed odkręcaniem? Poradnik
    https://www.forumwiedzy.pl/jak-zabezpieczyc-gwinty..
    .

    27.11.2018 ? Jak zabezpieczyć gwinty śruby przed odkręcaniem? Poradnik Posted By
    ForumWiedzy on 27 listopada 2018 Jeśli instrukcja serwisowa informuje by stosować
    środek ...

    Szacowany czas czytania: 2 min

    Zabezpieczenie śrub przed samoczynnym odkręcaniem.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3377737.html

    Ja praktykowałem 2 rodzaje w takim wypadku jak ma autor. 1 - wkręcanie śrub bez
    gwintowania (chiński aluminium jest na tyle miękkie, że się samo gwintuje od śruby
    (odradzam tę metodę w ...
    Jak zabezpieczyć śruby przed rdzą? | Hurtownia śrub i
    https://www.kristal.net.pl/blog/jak-zabezpieczyc-sru
    by-przed-rdza

    Aplikacje środków zabezpieczających przed rdzą najprościej przeprowadzić zanurzając
    śruby w odpowiednim preparacie lub skorzystać z rozwiązania, jakim są preparaty w
    sprayu. W ...
    Jak zabezpieczyć gwintu przed samoczynnym odkręcaniem
    https://www.youtube.com/watch?v=tjIJTc71jFY
    Jak zabezpieczyć gwintu przed samoczynnym odkręcaniem - YouTube
    0:53

    26.11.2018 ? Jeśli instrukcja serwisowa informuje by stosować środek zabezpieczający
    na gwint, to trzeba oczyścić gwint śruby i nałożyć specjalny środek, do kupienia w
    sk...

    Autor: ForumWiedzy

    Wyświetlenia: 7,3tys.

    Jak zabezpieczać nakrętki przed samoczynnym ...
    https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/po
    rady-uzytkowe/255845,Jak...

    02.10.2010 ? Wśród zabezpieczeń kształtowych stosowane są najczęściej podkładki które
    po dokręceniu nakrętki wygina się tak, aby uniemożliwić odkręcanie się śruby lub
    nakrętki. ...
    [Rozwiązano] Jak zabezpieczyć śruby zawieszenia przed korozją?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3408172.html

    13.12.2017 ? Przy śrubach przelotowych , dawno temu wymyślono "CÓŚ '' takiego jak
    kontra , czyli przeciwnakrętka , która nie tylko zabezpiecza przed odkręceniem , ale
    też chroni ...

    --

    A tu dla bardziej kumatych Zenków

    What is thread-locking fluid?
    Thread-locking fluid or threadlocker is a thin, single-component adhesive, applied to
    the threads of fasteners such as screws and bolts to prevent loosening, leakage, and
    corrosion . Most thread-locking formulas are methacrylate -based and rely on the
    electrochemical activity of a metal substrate...

    Thread-locking fluid - Wikipedia
    en.wikipedia.org/wiki/Thread-locking_fluid

  • 29. Data: 2022-09-20 15:37:49
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 20 September 2022 at 15:33:43 UTC+2, a a wrote:

> [...]
    electrochemical activity of a metal substrate...

    > Thread-locking fluid - Wikipedia
    > en.wikipedia.org/wiki/Thread-locking_fluid
    po polskiemu dla niekumatych Zenków i sa zdjęcia

    Płyn do zabezpieczania gwintów
    Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
    Skocz do nawigacji
    Skocz do wyszukiwania
    Butelka płynu do zabezpieczania gwintów Loctite
    Śruby z nałożonym płynem do zabezpieczania gwintów

    Płyn do zabezpieczania gwintów lub środek do zabezpieczania gwintów to
    jednoskładnikowy klej nakładany na gwinty elementów złącznych, takich jak śruby i
    wkręty, aby zapobiec poluzowaniu, wyciekowi i korozji.

    Większość receptur blokowania gwintów jest na bazie metakrylanu i polega na
    aktywności elektrochemicznej metalowego podłoża, aby spowodować polimeryzację płynu.
    Thread-locking płyn jest tiksotropowy, co pozwala mu płynąć dobrze w czasie, ale
    nadal odporne na wstrząsy i wibracje. Może być trwałe lub usuwalne; w tym drugim
    przypadku, może być usunięty z ciepła, na przykład. Zazwyczaj marki są oznaczone
    kolorami, aby wskazać siłę i czy można je łatwo usunąć, czy wymagają ciepła do
    usunięcia.
    Spis treści

    1 Historia
    2 Właściwości
    3 Zastosowanie i pielęgnacja
    4 Referencje
    5 Linki zewnętrzne

    Historia

    Płyn do zabezpieczania gwintów został opracowany przez amerykańskiego profesora
    Vernona K. Krieble w 1953 roku. Jego firma, American Sealants, założyła markę
    Loctite.[1] Wczesna wersja związku została opatentowana w 1960 r.[2].
    Właściwości

    Zazwyczaj płyny do zabezpieczania gwintów są na bazie metakrylanu i utwardzają się
    beztlenowo. Płyn do zabezpieczania gwintów jest często płynem tiksotropowym: pod
    wpływem naprężeń ścinających wykazuje zależny od czasu spadek lepkości, co pozwala na
    jego ściśnięcie, ale nie płynie zbyt szybko samodzielnie.[3]

    Płyn do zabezpieczania gwintów jest zwykle sprzedawany w małych pojemnikach, w
    ilościach od 5 mililitrów (około jednej łyżeczki) do 250 mililitrów (8,5 US fl oz).
    Threadlocker jest również sprzedawany w sztyftach oraz w formie taśmy, podobnej do
    taśmy teflonowej.
    Typowe właściwości płynów do zabezpieczania gwintów[4] Typ Typ Typowy kolor Moment
    obrotowy do zerwania
    (śruba o rozmiarze 3/8-16 (9,53 mm)) Moment obrotowy do dalszego obracania Zakres
    temperatur
    Niska wytrzymałość ? Fioletowy 7 N?m (62 in-lb) 3 N?m (27 in-lb) -54 do 149 °C
    Średnia wytrzymałość ? Niebieski 12 N?m (115 in-lb) 6 N?m (53 in-lb) -54 do 149 °C
    Średnia wytrzymałość ? Niebieski 20 N?m (180 in-lb) 7 N?m (62 in-lb) -54 do 149 °C
    Wysoka wytrzymałość ? Czerwony 25 N?m (230 in-lb) 25 N?m (225 in-lb) -54 do 149 °C
    Wysoka temperatura ? Czerwony 20 N?m (180 cali) 30 N?m (270 cali) -54 do 232 °C
    Penetrujący ? Zielony 10 N?m (90 in-lb) 35 N?m (310 in-lb) -54 do 149 °C
    Stosowanie i pielęgnacja

    Płyn do zabezpieczania gwintów może być stosowany przed lub po montażu, w zależności
    od rodzaju. Środki do zabezpieczania gwintów są dostępne w odmianach formuł
    "trwałych", "usuwalnych" i "o niskiej wytrzymałości". Wiele marek koduje
    kolorystycznie pojemnik i sam płyn, aby wskazać stopień trwałości. Typy o niskiej
    sile zapobiegają poluzowaniu pod wpływem wibracji, ale nadal mogą być łatwo
    zdemontowane. Usuwalne typy są odporne na większe ilości wibracji, ale nadal mogą być
    demontowane za pomocą narzędzi ręcznych lub elektrycznych. Najsilniejsze trwałe
    środki do zabezpieczania gwintów mają wytrzymałość na ścinanie 21 MPa (3000 psi).
    Zastosowany moment obrotowy wymagany do poluzowania trwale zabezpieczonego gwintu
    może przekroczyć granicę plastyczności samego elementu złącznego, tak że próba
    demontażu przy użyciu siły może spowodować odkręcenie trzpienia elementu złącznego.
    Jednakże wysokowytrzymałe trwałe środki do zabezpieczania gwintów stają się
    potencjalnie usuwalne po podgrzaniu zespołu, zwykle do 230 °C (450 °F).

    Temperatury robocze dla gwintowanych elementów złącznych są zwykle ograniczone do 150
    °C (300 °F), co jest poniżej temperatury mięknięcia polimeru metakrylanu. Powyżej tej
    temperatury materiał mięknie i zmniejsza się jego wytrzymałość.

    Ponieważ kleje blokujące gwint zazwyczaj polegają na aktywności elektrochemicznej
    metalowego podłoża do tworzenia więzi, powierzchnie muszą być czyste, aby rozwinąć
    pełną siłę wiązania. W przypadku mniej aktywnych elektrochemicznie metali, takich jak
    normalnie utleniona powierzchnia aluminium, wymagany jest dodatkowy etap gruntowania
    dla uzyskania pełnych wyników wytrzymałościowych.[5]

    Podkładki zabezpieczające, nakrętki zabezpieczające, nakrętki jam i drut
    bezpieczeństwa mogą być stosowane w połączeniu z płynem do zabezpieczania gwintów,
    aby zapobiec poluzowaniu połączeń śrubowych.

    Ponieważ aktywność elektrochemiczna jest jednym z dwóch wyzwalaczy powodujących
    polimeryzację płynu do zabezpieczania gwintów, należy uważać, aby nie zanieczyścić
    całego pojemnika z płynem do zabezpieczania gwintów, który miał kontakt z metalem,
    lub materiał w pojemniku może ulec polimeryzacji.[3]