  • 1. Data: 2019-08-07 22:00:38
    Temat: Strefa ograniczonej prędkości, coś jeszcze określa poza prędkością?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    w moim mieście w okolicy centrum jest znak Strefa ograniczonej prędkości
    40km/h (podobny do B-43). Zrozumiałe że nie wolno przekraczać 40km/h
    (nikt tego nie robi bo za ciasno) ale czy oprócz tego w tej strefie
    piesi to święte krowy z bezwzględnym pierwszeństwem? Tak jak w strefie
    zamieszkania?

    ToMasz

  • 2. Data: 2019-08-07 22:27:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Odkad najebali pieszym gowna do pustych lbow ze maja wszedzie pierwszenstwo uwazaja
    ze maja wszedzie. W Lodzi jest ulica Piotrkowska. Znaki mowia ze w okreslonych
    godzinach z pewnymi wyjatkami nie moga po niej jezdzic samochody, motocykle. A te
    piesze kurwy laza po niej wzdloz i w poprzek nie zwracajac uwagi na rowery, hulajnogi
    i elektryczne skutery. Zadzwonic na takiego idiote idacego z kretynka na melbe i wino
    to robi awanture. I pies ich jebal na Piotrkowskiej. Ale Piotrkowska ma skrzyzowania
    z innymi ulicami. I te piesze kurwy wlaza pod wszystko co jezdzi poprzecznymi
    ulicami. Troche ich swiata ograniczaja, ale daja rade nie zauwazac czerwonego dla
    nich. Wszyscy co tam nie poruszaja sie na nogach wiedza ze jak rozjada idiote to i
    tak jak a czlowieka beda odpowiadali i bardzo uwazaja.

  • 3. Data: 2019-08-07 22:49:13
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-08-07 o 22:00, ToMasz pisze:
> [...]
    > (nikt tego nie robi bo za ciasno) ale czy oprócz tego w tej strefie
    > piesi to święte krowy z bezwzględnym pierwszeństwem? Tak jak w strefie

    40 km niewiele zmienia w stosunku do normalnych 50.
    Jeśli cię to naprawdę interesuje obszerny opis jest tu. (szczególnie str.2):
    https://edroga.pl/inzynieria-ruchu/metody-i-srodki-t
    echniczne-uspokojenia-ruchu-kolowego-aspekty-prawne-
    ii-10052037

  • 4. Data: 2019-08-08 00:06:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.08.2019 o 22:49, t-1 pisze:

> [...]
    > str.2):
    > https://edroga.pl/inzynieria-ruchu/metody-i-srodki-t
    echniczne-uspokojenia-ruchu-kolowego-aspekty-prawne-

    dzięki, ale czytałem to wcześniej. w strefie "30" gdy niema chodników -
    pieszy może mieć pierwszeństwo wszędzie. ale w mojej okolicy jest "40" i
    są chodniki

    ToMasz

  • 5. Data: 2019-08-09 15:50:47
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    [ciach!]

    Znak ten, poza wprowadzeniem ograniczenia prędkości, pozwala na to, by
    elementy spowalniające ruch (progi) nie miały dodatkowych oznaczeń.

  • 6. Data: 2019-08-12 12:14:53
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-08-09 o 15:50, zhbick pisze:
> [...]
    >

    > Znak ten, poza wprowadzeniem ograniczenia prędkości, pozwala na to, by
    > elementy spowalniające ruch (progi) nie miały dodatkowych oznaczeń.

    Bez żartów, wpakować się w niektóre progi z prędkością 40km/h "grozi
    śmiercią lub kalectwem". Nawet jak przed progiem stoją znaki
    ograniczające do 20km/h, to i tak jedzie się maks. 5.