  • 11. Data: 2019-08-04 03:22:32
    Temat: Re: Szatan atakuje...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Netx" 5d4593ba$0$17358$6...@n...neostrada.pl

    > instaluję/kopiuję, to Windows 10 i tak zapisuje codziennie około 15-17GB na dysku
    systemowym!

    Odpal Menadżera Zadań, czy jaku mu tam -- prawym myszy,
    gdy masz qrsor na pasku lub Ctrl_Z... Dokładnie nie opiszę,
    bo teraz nie mam pod ręką W10. (niby mam, ale tylko zbyt
    wolny a mnie brak już cierpliwości)

    Tam widać okupację dysków.

    Niestety niezbyt wyraźnie widać -- mam SSD, HDD i RAMdysk,
    więc 33% zajętości dysków oznacza 100% zajętości HDD. ;)

    Program ów pokazuje, że dysk jest szarpany, ale raczej ;)
    nie pokazuje, czym jest szarpany...

    > Też mnie to irytuje ponieważ dysk systemowy SSD ma ograniczoną żywotność.

    Najwyraźniej celowe niszczenie!

    > U mnie jest to dysk Adata SX8200 pro 1TB z wytrzymałością teoretyczną 640TB.

    Mam ćwierć tera Evo -- chyba 150 TB TBW.

    > Czyli przy zapisie 20GB danych dziennie powinna wytrzymać:
    > 640/0.02 = 32000 dni. To jest 87 lat. Niby dużo, ale na ile dokładnie jest to
    oszacowanie?

    Niby dużo, ale po co stale pisać, gdy komputer jest bezczynny?!
    Gdyby udało się wywalenie tego pisania po dysku -- prawdopodobnie
    SSD byłby niekonieczny do W10. Za cenę SSD można by rozbudować RAMkę!!!

    To jakiś obłęd -- najdroższe dyski (SSD) są okupowane przez dziesiątki
    gigabajtów wodotrysków zwanych dumnie systemem operacyjnym!

    Toż te gigabajty mogłyby posłużyć czemuś pożytecznemu!!
    (programom użytkowym! i obrabianym danym/informacjom!!)

    Ile naprawdę zajmuje W10? Łatwo zgadnąć -- toż pracując, mieści
    się cały (bądź prawie cały) w RAMce, a tej lapki nie mają 50 GB!!!

    Na dodatek mój hibefile ma raptem 4 GB, choć RAMki mam 12 GiB!
    Czyli naprawdę potrzeba mi tylko 4 GiB, nie aż 12 GiB; 8 GiB
    stanowią jakieś tymczasowe śmieci czy kesze!!!)

    > Czy aby dysk naprawdę wytrzyma 640TB zapisu?

    Diabli ;) wiedzą. Do tymczasówek są dobre RAMki, nie
    dyski! Po co stale coś pisać, gdy system odpoczywa?!

    > Niestety nie wiem jak sprawdzić co pisze takie ilości danych.

    Ja też! Stale szukam, ale raczej wszystko wskazuje na pliki rejestru.

    > ProcesExplorer z włączoną kolumną I/O Write Bytes nie jest dość precyzyjny -
    pokazuje zapis przez jakiś proces systemowy - pod
    > czym nie wiadomo naprawdę jaka usługa pisze.

    Czy ProcesExplorer jest tym czymś, o czym piszę na górze?

    > Wyłączyłem co się da w antywirusie

    Wcześniejsze wersje W10 pozwalały na tymczasowe unieruchamianie
    antywirusa -- teraz trzeba wywalać brutalnymi metodami?...

    > oraz indeksowanie dysku,

    Nie indeksuję.

    > historię plików, plik stronicowania itp.

    Dałem zero na SWAPy.

    BTW -- stronicowania w tym trybie CPU nie pozbędziesz się.
    To Protected Mode i musi mieć stronicowanie zarządzane
    softowo-hardowo, ale SWAP dyskowy wyłączyć można...

    Twój program zna tylko adresy wirtualne, które moduł CPU
    zamienia na rzeczywiste tak, że mając mało RAMki, możesz
    mieć rozległe adresy wirtualne, o ile masz SWAP na dysku.

    Nawet rzekomo bezpośredni tryb adresowania (DOSowy) miewał
    stronicowanie, choć nieco inne, niż ma Protected Mode.

    > ale to nie wiele daje.

    Wiele, ale mimo tych wysiłków nadal W10 wytrwale okupuje systemowy dysk!

    > Jeśli ktoś rozpracował to zagadnienie to chętnie się dowiem jak sprawdzić czy
    faktycznie zapis do rejestru jest problemem (jak
    > pisze Eneuel) i jak to naprawić.

    Najlepiej byłoby mieć dokumentację W10 -- ale chyba to marzenie
    z innego świata. ;)

    -=-

    Kiedyś ludzie automagicznie wywalali całą systemową partycję z WXP
    na RAMdysk po uruchomieniu. W10 niestety zajmuje zbyt wiele miejsca.

    Wszelkie tymczasówki wywalane są junctionami/symlinkami, ale czy
    dałoby się tak wywalić pliki rejestru? ;) Hej siup -- raczej nie. ;)
    Pliki rejestru muszą być obecne/niezerowe podczas uruchamiania Win,
    a po uruchomieniu nie dadzą się tak łatwo przeadresować. ;)

    -=-

    Kilka/kilkanaście GB zapisanych dziennie bezsensownie niby
    nic nie znaczy, ale drażni jak cieknący kran. Ponadto...
    Nie samym sączeniem żyje dysk!

    Kupiłem dysk, by go marnować tym sączeniem i aktualizacjami?!

    W10 ma gigabajtowe kesze w RAMce, ale mimo tego -- wytrwale okupuje dysk!!!!!!

    CPU/GPU coraz szybsze, RAMki coraz szybsze, dyski
    coraz szybsze -- ale całe komputery coraz wolniejsze!!!!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 12. Data: 2019-08-04 03:27:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" 19p1F.166234$I...@f...ams1

    > Po ilu latach, biorąc pod uwagę swoją obecną praktykę wymieniałeś dyski?
    > Ceny lecą na łeb na szyję.

    https://www.ceneo.pl/63717739 <-- od 354 pln

    Kupiłem w listopadzie ubr. w X-Kom taniej!
    Ponoć Amazon oferował jeszcze taniej...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2019-08-04 03:41:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tasiorsa" qi4urt$18ln$...@g...aioe.org

    Jak to:

    > 1. Windows Search

    wyłączyć?

    > 2. Indexowanie
    > 3. Wstępne ładowanie do pamięci (Prefetch i Superfetch)

    wyłączyłem chyba w dniu zakupu SSD.

    -=-

    BTW keszy! Źle ustawiłem współrzędne qrsora, załadowałem stronę
    z tym złym qrsorem i choć staram się, nie mogę tego złego qrsora
    wywalić z keszu Edge! Odświeżam stronę, czyszczę kesz itd., ale
    qrsor na stronie stale stary/zły, choć już dawno poprawiony
    w źródle!!!!

    Efekt jest zabawny, bo najazd na wskazywany tekst przesuwa widoczną
    część qrsora nad ten tekst, zaś opuszczenie tejże części qursora na
    tekst daje skok qrsora pod tekst -- jakby nie można najechać qrsorem
    wprost na tekst. Wygląda to tak, jakbym był złośliwy, ale efekt pojawił
    się jako błąd. (malując qrsor -- zmieniłem współrzędne tegoż qrsora, co
    spostrzegłem zbyt późno)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2019-08-04 04:33:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-04, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "Marcin Debowski" 19p1F.166234$I...@f...ams1

    > https://www.ceneo.pl/63717739 <-- od 354 pln
    >
    > Kupiłem w listopadzie ubr. w X-Kom taniej!
    > Ponoć Amazon oferował jeszcze taniej...

    Nie wiem jak konkretne modele.... ale ten ww. coś w tym stylu i mi się
    przydarzyłe....tzn. miesiąc później, właśnie koło grudnia zobaczyłem że
    Amazon ma dużo taniej.

    Nie zmienia to faktu, że ssd tanieją i będą tanieć (szczególnie w
    perspektywie paru lat), chyba, że coś dupnie na rynku, np. jakaś fabryka
    czipów się utopi.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2019-08-04 11:53:51
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    > "Tasiorsa" qi4urt$18ln$...@g...aioe.org
    >
    > Jak to:
    > wyłączyć?
    No wyłączyć :)
    > To:
    > wyłączyłem chyba w dniu zakupu SSD.

    To wyłącz jeszcze usługe DiagTrack :)
    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 16. Data: 2019-08-04 12:12:03
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 4 Aug 2019 02:32:01 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5d46278d$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

    >"Olaf Frikiov Skiorvensen" 2...@4...com

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d44ddbb$0$17360$6...@n...neostrada.pl

    >Namierzałem/lokalizowałem i eliminowałem, co mogłem, aż stanęło na rejestrze.

    Ja kiedyś stosowałem ten program(monitorowanie zapisów/odczytów):
    https://www.ghacks.net/2018/04/04/fileactivitywatch-
    monitor-read-write-operations-on-windows/
    Spróbuj, może coś znajdziesz.

    []

    >Cała nadzieja w broni termojądrowej...

    Tu fragment, Podróż dwudziesta druga, co ojciec Lacymon opowiedział
    Tichemu(najciekawsza
    jest opowieść o ojcu Orybazym):
    https://www.salon24.pl/u/amyniechcemy/28145,stanisla
    w-lem-przynosi-pecha

  • 17. Data: 2019-08-04 14:46:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Dembowski" eur1F.166238$I...@f...ams1

    > Nie zmienia to faktu, że ssd tanieją i będą tanieć (szczególnie w
    > perspektywie paru lat), chyba, że coś dupnie na rynku, np. jakaś fabryka
    > czipów się utopi.

    Znowu plączesz. Utopiła się fabryka silników w Tajlandii przed wielu laty,
    nie chipów. Wcześniej topiono ;) (chyba w ogniu, ale chyba nie aż w ogniu
    utrapienia) lepiszcze RAMek.

    Flaszki nie tanieją zbyt chętnie -- gdyby staniały, kupiłbym mikroSD A1/A2 V30...

    Niby AliExpress oferuje taniego Lexara, ale kupcy twierdzą, że to oszustwo.

    https://pl.aliexpress.com/item/32970499752.html?spm=
    a2g0o.cart.0.0.1d363c00bL5jaN

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 18. Data: 2019-08-04 14:50:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tasiorsa" qi69vf$ui3$...@g...aioe.org

    > No wyłączyć :)

    Gdzie? I jak?

    > To wyłącz jeszcze usługe DiagTrack :)

    Też -- jak o gdzie to wyłączyć?

    -=-

    Wg Ciebie DiagTrack lub Windows Search mogą dać zapis rzędu 1 GB/h?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 19. Data: 2019-08-04 15:00:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" q...@4...com

    > Ja kiedyś stosowałem ten program(monitorowanie zapisów/odczytów):
    > https://www.ghacks.net/2018/04/04/fileactivitywatch-
    monitor-read-write-operations-on-windows/
    > Spróbuj, może coś znajdziesz.

    Spróbuję.

    > Tu fragment, Podróż dwudziesta druga, co ojciec Lacymon opowiedział
> [...]

    Strona wywraca mi Chromą i ułomną...
    Najpierw rozżarza wnętrzności lapkowe do czerwoności, następnie wywraca...
    Czy tFUrDZy stron WWW nie mogą budować prościej?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 20. Data: 2019-08-04 15:24:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d46d709$0$538$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    > Najpierw rozżarza wnętrzności lapkowe do czerwoności, następnie wywraca...
    > Czy tFUrDZy stron WWW nie mogą budować prościej?...

    Aż wywróciła mi wszystko...

    W tle ślę deklaracje do ZUS, który po padzie mówi do mnie:

    {"message" : "Access Denied.
    ","exception" : "Blad bezpieczenstwa, niepoprawny token"}

    Strata niewielka -- Chroma i ułomna nie współpracuje z ZUSem.
    (albo raczej ZUS nie chce Chromej i ułomnej, bo musiałby jej
    płacić rentę chromową i ułomnową)

    Chroma i ułomna wywróciła się tak, że po powstaniu z martwych
    nie otwiera stron, które były otwarte przed padem... To efekt
    nałożenia się co najmniej dwóch błędów... (wiem, jakich)

    Dosłownie na chwilę przed padem zbakapowałem stronę, którą piszę
    od paru dni... Pomyślałem, że głupio byłoby wszystko stracić...

    -=-

    Zanim na dobre zaloguję się do ZUSu -- mija kilka minut...
    Pod tym względem (juserfrjendlności) ZUS jest jak M$!

    --