  • 1. Data: 2022-10-19 21:29:04
    Temat: Szukam aplikacji do analizy morfologicznej obrazów z mikroskopu
    Od: a a <m...@g...com>

    Na necie znalazlem aplikacje do analizy iobrazu komórek pod mikroskopem, do analizy
    wymazu krwi, ale one pracują ze sprzętem,
    a szukam aplikacji off-line, która zadziała z plikami graficznymi spod mikroskopu.

    Może być na smartfona, może być wersja developerska , może działąc w chmurze, ale
    cokolwiek szukam aby znaleźć, aby nie kupować razem z tym mikroskopu elektronowego
    czy in nego.

  • 2. Data: 2022-10-22 23:42:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 19 października 2022 o 21:29:05 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    cokolwiek szukam aby znaleźć, aby nie kupować razem z tym mikroskopu elektronowego
    Jak znajdziesz to daj linka.

  • 3. Data: 2022-10-23 19:28:46
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 22 October 2022 at 23:42:42 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    analizy wymazu krwi, ale one pracują ze sprzętem,

    cokolwiek szukam aby znaleźć, aby nie kupować razem z tym mikroskopu elektronowego
    czy in nego.
    > Jak znajdziesz to daj linka.

    ---tutaj masz trochę linków do image processing

    Czyli tych programów, aplikacji są setki
    i dlatego organizuję międzynarodową konferencję
    nt. Image Processing
    Morphological Image Processing

    aby zebrać i przetestować te wszystkie narzędzia w jednym miejscu i sprawdzić do
    czego się nadają
    i zebrać wszystkich praktyków, developerów,
    aby każdy pokazał czym się zajmuje i jakie ma sukcesy i czego potrzebuje, czego
    szuka.

    Konferencja będzie organizowana w trybie on-line/ off-line, prezentacje na video,
    pdf,
    w formie Challengów, na wszystkich kontynentach,
    w językach regionalnych, bo nie każdy lubi lub zna angielski

    Kto chce może się przyłączyć, może znajdzie się jakiś budżet, sponsorzy

    Przejrzę dotychczasowe konferencje nt. image processing, a głównie interesuje mnie
    analiza morfologiczna w medycynie, biologii, astronomii, fizyce

    Zacznę wydawać czasopisma Image Processing Journal, Morphological Image Processing
    Journal, aby przyciągnąć zainteresowane osoby.

    Do końca roku jeszcze 2 miesiące, czyli zdążymy oblecieć wszystkie kontynenty:

    Azja, Ameryka, Europa, Australia, Afryka, Ameryka Południowa

    Czyli to nie będzie jedna konferencja, a cykl konferencji typu Challenge, Tour jak
    Iga w tenisie.
    ---AGAVE
    AICSImageIO
    Aydin
    BIAFLOWS
    BIII
    BiofilmQ
    Bio-Formats
    BoneJ
    BrainGlobe
    Cellpose
    CellProfiler
    CLIJ
    CytoMAP
    Cytomine
    DeepLabCut
    Fiji
    FLIMLib
    GerBI
    Icy
    IDR
    ilastik
    ImageJ
    ImageJ2
    ImgLib2
    ImJoy
    JIPipe
    Mars
    MCMICRO
    MIA
    MIB
    ?Manager
    MoBIE
    MorphoGraphX
    MorphoNet
    napari
    NEUBIAS
    OME
    OMERO
    OmeSliCC
    OpenIRIS
    OpenSPIM
    Orbit
    Piximi
    PYME
    Python-Microscope
    QuPath
    SCIFIO
    scikit-image
    sciview
    SR-Tesseler
    StarDist
    starfish
    TissUUmaps
    vedo
    webKnossos
    ZeroCostDL4Mic

  • 4. Data: 2022-10-24 15:17:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 23 października 2022 o 19:28:47 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    >
    > Azja, Ameryka, Europa, Australia, Afryka, Ameryka Południowa
    >
    > Czyli to nie będzie jedna konferencja, a cykl konferencji typu Challenge, Tour jak
    Po chuj pytasz i prąd marnujesz jak masz tyle co napisałeś?

  • 5. Data: 2022-10-24 19:13:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 24 October 2022 at 15:17:52 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    mnie analiza morfologiczna w medycynie, biologii, astronomii, fizyce

    Processing Journal, aby przyciągnąć zainteresowane osoby.

    To masz to jedynie tekst do przeczytania
    a potem 50 aplikacji do ściągnięcia, zainstalowania, przetestowania opcji.,

    Wczoraj sprawdzałem na
    stackoverflow
    i jest 1000 linków nt. przetwarzania obrazów
    i 500 nt. morfologicznego przetwarzania

    Niektóre aplikacje mają po 30 lat, pisane pod DOS, Linuxa, sponsorowane przez
    US Department of Health

    są nowsze wersje i instalują sie live, w przeglądarce, a potem są do nich pluginy,
    np. do Pythona
    i jest ich kilkanaście, kilkadziesiąt.

    A potem jest grupa użytkowników Mathematica, Matlab
    i znów 100 linków

    a potem sa filtry pisane w JavaScript pod HTML5 i znów kilkadziesiąt linków.

    Nie mówiąc już o linkach z wyszukiwarek.

    A potem jest Azja, Chiny i oini maja bardzo zaawansowane technologie przetwarzania
    obrazow, rozpoznawania twarzy, wykrywania temperatury pasażerów lotniska, metra, live
    i on-line i wielu osób naraz, aby wykryć covida.

    I testowalem te kamery, ale maja soft wbudowany (embedded).

    Zatem warto zorganizować konferencję, aby praktycy, siedzący w temacie 5-10-20 lat
    wypowiedzieli się co jest możliwe, co jest oferowane a nad czym nadal; pracują
    developerzy, naukowcy na świecie.

    Usenet jest ok, bo bez reklam i mozna nowe grupy zakladać, ale Usenet nie przyciągnie
    użytkowników.
    Facebook się nie nadaje, ani Twitter do dyskusji.

    Sprawdzałem wczoraj w Szwajcarii i można były wydawac czasopisma on-line , a teraz za
    wszystko chca kasy,
    a wszystkie archiwa, dotychczasowe journals pokasowali.

    Covid nadal w wielu krajach, na kontynentach i restrykcje, kasy brak, ludzie
    podróżować nie chcą.

    Czyli forma on-line bedzie ok, ale gdzies trzeba zarchiwizować materiały, referaty,
    dyskusja,
    bo wyszukiwarki internetowe sa komercyjne i preferują handlarzy, co placą za reklamy
    swoich towarów
    i one lądują na początku.

    Książkę mozna napisać, ale nikt nie kupi, musi byc on-line i za frico.
    \

    Chinczyk zrobił obrazowanie 3D do tomografii komputerowej do natychmiastowego
    wykrywania covida i żałuję, że tego nie kupiłem, bo to była obrazowa nowość.

    Czyli do zbudowania bazy wiedzy
    State-of-the-art in Image Processing (Medicine, Biology, Astronomy, Physics ...)

    trzeba przejrzeć milion linków

    Dziennie mogę przejrzeć 100 a nawet kilkaset, ale na milion rok zleci i dłużej.

    Zatem jednak konferencja on-line i to Global Conference on Image Processing
    bo tylko ta drogą mozna przycciągnąć tych najlepszych, aby się podzielili swoją
    wiedza, osiągnięciami
    i pokazali, gdzie są granice obecnego stanu wiedzy w zakresie przetwarzania obrazów (
    morfologicznego przetwarzania).

    Czytałem o koncepcjach odtwarzania scen 3D z 1 płaskiego obrazu i odtwarzania bryl 3D
    obiektów ze zdjęcia 2D.

    Ale do tego potrzebne są biblioteki obiektów i biblioteki rzutowania 3D na 2D,
    rzutowania ze sfery na 2D

    Interesująca jest praca nt. odzyskiwania tekstów z rozmytego obrazu przez ruch
    kamery.

    Zatem pracy jest dużo, a czasu mało
    i nawet Zenek się przyda, aby coś posprzatal, pozamiatal, talerze pozmywał po
    uczestnikach konferencji.

    Gdyby nie resztki covida to bym wprowadził koncepcję Shibuya University z Tokio,
    czyli tam nauka, tam konferencja , gdzie się spotkamy

    Albo warsztaty typu MIT, albo Technology and Innovation Parks Boston, Sydney,
    Pasadena

    Co będzie to będzie, ale to i tak lepsze niż pocovidowe nic, marazm, depresja, krach
    gospodarczy, recesja i alkoholizm.