  • 1. Data: 2011-06-03 09:55:51
    Temat: Szyfrowanie EFS
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    Witam !

    W systemie WinXP część katalogów miałem zaszyfrowanych (EFS).
    Powstała konieczność zainstalowania na nowo sytemu. Wyłączyłem więc
    szyfrowanie i zrobiłem kopię wszystkich katalogów łącznie z systemowymi.
    Zainstalowałem na nowo system. Okazało się, że jeden folder w kopii
    danych jest nadal zaszyfrowany. Nie można więc go odczytać. Na szczęście
    nie zawiera on jakiś specjalnie ważnych plików.
    Zawsze jednak szkoda coś stracić. Może da się jakoś odzyskać te dane ?

    Paweł

  • 2. Data: 2011-06-03 11:37:56
    Temat: Re: Szyfrowanie EFS
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Zawsze jednak szkoda coś stracić. Może da się jakoś odzyskać te dane ?

    Spróbuj założyć użytownika i hasło pod XP takie samo jak miałeś w momencie
    kiedy szyfrowałeś ten katalog.

  • 3. Data: 2011-06-03 12:00:27
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Spróbuj założyć użytownika i hasło pod XP takie samo jak miałeś w
    > momencie kiedy szyfrowałeś ten katalog.

    Niestety ten sposób nie zadziałał.

    Paweł

  • 4. Data: 2011-06-03 12:36:15
    Od: "Piotr B. \(pb2004\)" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >zawiera on jakiś specjalnie ważnych plików.
    >Zawsze jednak szkoda coś stracić. Może da się jakoś odzyskać te dane ?

    Oczywiście że się da. Wystarczy przywrócić albo klucze szyfrowania albo
    klucz agenta odzyskiwania z backupu, który na pewno wykonałeś przed
    reinstalacją systemu. Ewentualnie możesz spróbować odzyskać te klucze za
    pomocą np. takiego programu[1]. BTW NTG fut na pl.comp.os.ms-windows.winnt

    1. http://www.elcomsoft.com/aefsdr.html
    --
    Piotr Borkowski

  • 5. Data: 2011-06-03 12:57:00
    Od: "Adam Koltowski" <a...@w...onet.pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Paweł" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Spróbuj założyć użytownika i hasło pod XP takie samo jak miałeś w momencie
    > kiedy szyfrowałeś ten katalog.

    Na pewno nie zadziala.

    Pytanie - czy XP byl w domenie czy to komputer samodzilny ?? Jesli byl w
    domenie, na pewno Administrator Domeny moze otworzyc takie pliki, ale
    szczegolow nie pamietam - trzeba by poszukac.

    Jesli jednak to komputer samodzilny i nie zrobiles kopii kluczy (szczegolow
    rowniez nie pamietam), to prawie na pewno nie odzyskasz tych plikow.

  • 6. Data: 2011-06-03 13:24:05
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Oczywiście że się da. Wystarczy przywrócić albo klucze szyfrowania albo
    > klucz agenta odzyskiwania z backupu, który na pewno wykonałeś przed
    > reinstalacją systemu.

    Przed reinstalacją systemu kluczy szyfrowania nie eksportowałem. Byłem
    pewien, że nie ma już na dysku szyfrowanych katalogów. Kopię kluczy
    zrobiłem przewidująco kilka lat temu. Zapewne nagrałem je na płytę CD i
    gdzieś ją schowałem. Nie mam jednak pojęcia gdzie.
    Dysponuję jednak kopią praktycznie wszystkich plików systemu
    operacyjnego. Myślałem, że na ich podstawie coś uda się zrobić.

    Paweł

  • 7. Data: 2011-06-03 15:12:25
    Od: "Piotr B. \(pb2004\)" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Dysponuję jednak kopią praktycznie wszystkich plików systemu operacyjnego.
    >Myślałem, że na ich podstawie coś uda się zrobić.

    Ponieważ jak już pisałem problem nie jest sprzętowy odpowiedziałem na post
    wysłany zgodnie z nagłówkiem FUT na pl.comp.os.ms-windows.winnt.

    --
    Piotr Borkowski