  • 1. Data: 2020-07-09 11:57:33
    Temat: TV i podłączenie anteny od skanera
    Od: netx <n...@g...pl>

    Mam TV LG 32LM6300 z DVB-T z standardowym gniazdem antenowym i mam
    antenę biurkową taką:
    https://www.ercomer.pl/pl/p/Antena-szerokopasmowa-Sk
    yscan-Desktop/2740
    (antena nie była kupiona z myślą o TV).
    Antena ma przewód zakończony wtykiem BNC. Pytanie czy mogę podłączyć tą
    antenę do TV używając przejściówki:
    https://allegro.pl/oferta/adapter-rtv-metalowy-wtyk-
    tv-gniazdo-bnc-vitalco-7016708519
    Czy jak podłączę tą antenę to TV to nic się nie uszkodzi w TV? Pytam bo
    gdzieś mi się obiło o uszy że wtyk BNC to 50ohm, a w manualu do TV piszą
    o 75ohm: zacytuję instrukcję TV:
    "Antena/Kabel
    Telewizor należy podłączyć do ściennego gniazdka antenowego za
    pomocą przewodu antenowego RF (75 ?)."
    Więc czy jest możliwość że TV się uszkodzi od tej anteny ze względu na
    inną rezystancję niż 75ohm? Pytanie może trywialne ale nie znam się na
    tyle aby to wiedzieć.

  • 2. Data: 2020-07-09 12:06:05
    Temat: Re: TV i podłączenie anteny od skanera
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 09/07/2020 10:57, netx wrote:
> [...]
    > Więc czy jest możliwość że TV się uszkodzi od tej anteny ze względu na
    > inną rezystancję niż 75ohm? Pytanie może trywialne ale nie znam się na

    Nic nie uszkodzisz ale czy coś odbierzesz to już inna sprawa.

    Jak jesteś blisko nadajnika to pewnie coś odbierzesz.
    Jest to antena szerokopasmowa więc będzie też odbierała wszystkie
    sygnały, które będą zakłócały odbiór.

    c.

  • 3. Data: 2020-07-09 12:53:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "netx" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >Czy jak podłączę tą antenę to TV to nic się nie uszkodzi w TV? Pytam
    >bo gdzieś mi się obiło o uszy że wtyk BNC to 50ohm, a w manualu do TV

    Od tego nic ci sie nie uszkodzi, w antenie odbiorczej tak male moce,
    ze nic.
    Co innego w nadawczej.

    Ale ... telewizory moga miec wbudowane zasilanie dla anten aktywnych.
    Czy ta antena kompatybilna ... ale uszkodzic sie nadal nic nie
    powinno.

    No i jesli dobrze widze - to antena na polaryzacje pionową.
    A nasze muxy w wiekszosci poziome.

    Nie wiem czy ten krzyzyk na dole to dipole odbiorcze, czy tylko
    przeciwwagi, ale mozesz sprobowac ustawic antene poziomo.

    J.

  • 4. Data: 2020-07-09 13:31:10
    Od: netx <n...@g...pl>

    W dniu 09.07.2020 o 12:53, J.F. pisze:
    > Od tego nic ci sie nie uszkodzi, w antenie odbiorczej tak male moce, ze
    > nic.
    > Co innego w nadawczej.

    Dziękuję za odpowiedzi. Zatem kupie przejściówkę i popróbuję. Mieszkam
    niedaleko PKiN więc może coś tą anteną odbiorę - chodzi w zasadzie o
    eksperyment, bo w tej chwili mam TV kablową.

  • 5. Data: 2020-07-09 14:06:17
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Dziękuję za odpowiedzi. Zatem kupie przejściówkę i popróbuję. Mieszkam
    > niedaleko PKiN więc może coś tą anteną odbiorę - chodzi w zasadzie o
    > eksperyment, bo w tej chwili mam TV kablową.

    Jak blisko pkin to i na drucie powinno działać:)

  • 6. Data: 2020-07-09 15:10:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-07-09 o 13:31, netx pisze:

    > Dziękuję za odpowiedzi. Zatem kupie przejściówkę i popróbuję. Mieszkam
    > niedaleko PKiN więc może coś tą anteną odbiorę - chodzi w zasadzie o
    > eksperyment, bo w tej chwili mam TV kablową.

    Ja używam takiej anteny:

    https://majsterkowo.pl/bardzo-prosta-antenka-doubleb
    iquad-do-obioru-telewizji-cyfrowej/

    Powiesiłem ją między oknem a firanką.
    Mam do nadajnika 17km, mieszkam na parterze i linia prosta od mojego
    okna do nadajnika przechodzi przez dwa 4 piętrowe budynki.
    P.G.

  • 7. Data: 2020-07-09 18:17:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-09 o 15:10, Piotr Gałka pisze:

    > Ja używam takiej anteny:
    >
    > https://majsterkowo.pl/bardzo-prosta-antenka-doubleb
    iquad-do-obioru-telewizji-cyfrowej/

    > Powiesiłem ją między oknem a firanką.

    Zwielokrotnić i firanka będzie zbędna. :-)

    Robert