  • 1. Data: 2020-11-25 23:13:12
    Temat: Tanie chińskie wzmacniacze wielokanałowe
    Od: Marek <f...@f...com>

    Pełno jest tanich wzmacniaczy audio i to wielokanałowych, np.
    https://allegro.pl/oferta/amplituner-wzmacniacz-5-ka
    nalow-bluetooth-usb-fm-8224047053

    Tylko nie rozumiem na czym polega ich wielokonałowość?? Dekodera 5.1
    nie ma, nawet pro logic nienma, wejścia audio ma tylko stereo. Czyżby
    po BT można mu przesłać dźwięk wielokanałowy? Po co te 5 kanałów do
    głośników, czyżby tylnie grały to samo co przednie??

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-11-26 09:46:28
    Temat: Re: Tanie chińskie wzmacniacze wielokanałowe
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-11-25 23:13, Marek wrote:
> [...]
    > można mu przesłać dźwięk wielokanałowy? Po co te 5 kanałów do głośników,
    > czyżby tylnie grały to samo co przednie??

    Prawdopodobnie jest to takie rewelacyjne rozwiązanie jak w naszych (tfu
    PRLowskich) wynalazkach w rodzaju Radmora czy Merkurego.

    W.

  • 3. Data: 2020-11-26 11:18:40
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.11.2020 o 23:13, Marek pisze:
> [...]
    > można mu przesłać dźwięk wielokanałowy? Po co te 5 kanałów do głośników,
    > czyżby tylnie grały to samo co przednie??

    Złe spojrzenie. Spójrz na to tak samo jak patrzysz na radio samochodowe.
    4 kanały a stereo :) Patrząc na wymiary tego cuda co wkleiłeś, wymiary
    sa podobne, tyle że radio samochodowe bez takiej obudowy, zamontowane w
    domu wydaje się głupie, chociaż można podwiesić sobie w kuchni pod szafką :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 4. Data: 2020-11-26 11:57:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 26 Nov 2020 11:18:40 +0100,
    LordBluzg(R)<m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > zamontowane w
    > domu wydaje się głupie, chociaż można podwiesić sobie w kuchni pod

    No teraz tanie mikro wzmacniacze stereo mocy klasy D są bardzo modne.
    Zobacz ile tego jest na Amazonie np. marki Nobsound czy Douk.
    Znajomy ma takiego Nobsounda i podobno gra rewelacyjnie jak na tą
    cenę. Wadą dla niektórych może być zewnętrzny zasilacz ale są też ,
    300W z zasilaczem w środku:

    https://www.amazon.com/Amplifier-Stereo-Desktop/dp/B
    08GQL6BJJ

    Może ktoś ma taki wzmacniacz (lub podobny na układach
    TPA3116/TDA7498)) i mógłby potwierdzić zaprzeczyć o ich rewelacyjnym
    stosunku jakość/cena?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2020-11-26 13:23:09
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.11.2020 o 11:57, Marek pisze:

> [...]
    > takiego Nobsounda i podobno gra rewelacyjnie jak na tą cenę. Wadą dla
    > niektórych może być zewnętrzny zasilacz ale są też , 300W z zasilaczem w

    Popyt i cena robią swoje. Pomijam już dzisiejszy stosunek do jakości,
    gdzie słuchamy mp3/128 i mlaskamy że zajebista jakość...a jak
    przedstawisz komuś prawdziwą jakość, to nie słyszy różnicy. Dla mnie
    świat dźwięku skończył się wraz z kinem domowym, gdzie jak
    zobaczyłem/usłyszałem jaka jakość wychodzi z nowatorskiego sprzętu to
    pozostałem w klasyce, znaczy na 300W (sinus) kolumnach i dobrych,
    starych wzmacniaczach. Jedyne co doszło to DAC jako źródło sygnału
    (możliwości).

    Dzisiaj wielu osobom wystarczy głośniczek telefonu czy przenośny na BT
    (o słuchawkach nie rozmawiamy teraz).

    > Może ktoś ma taki wzmacniacz (lub podobny na układach TPA3116/TDA7498))
    > i mógłby potwierdzić zaprzeczyć o ich rewelacyjnym stosunku jakość/cena?

    Jak wspomniałem, gra to podobnie do radia samochodowego, tyle że w
    samochodzie często są gorsze głośniki więc w domu na lepszych będzie
    grało lepiej.

    Jakieś 10 lat temu, znajomy poprosił mnie o montaż głośników w kilku
    dużych pomieszczeniach salonu meblowego. Wyszło chyba z 12 szt głośników
    i podparłem się wtedy jakimś radiem 4x50W z USB na mp3. Gra to do
    dzisiaj na osobnym zasilaczu a głównie chodziło o to, żeby sobie coś
    bzymzoliło za niewielkie pieniądze :)

  • 6. Data: 2020-11-26 14:00:07
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 26/11/2020 10:57, Marek wrote:

> [...]
    >
    > Może ktoś ma taki wzmacniacz (lub podobny na układach TPA3116/TDA7498))
    > i mógłby potwierdzić zaprzeczyć o ich rewelacyjnym stosunku jakość/cena?

    Ja mam ten i gra bardzo dobrze:

    https://www.aliexpress.com/item/32583670076.html

    w sumie nie sprawdzałem co ma w środku

    ale do prób kupiłem też płytkę z TPA3255 - jeszcze nie miałem szansy
    dokładnie przetestować ale pewnie niedługo to zrobie.

    TPA3255 jest na prawde ciekawy. sugerują THD <0.01% na pełnej mocy.

    c.

  • 7. Data: 2020-11-26 14:28:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >Pełno jest tanich wzmacniaczy audio i to wielokanałowych, np.
    >https://allegro.pl/oferta/amplituner-wzmacniacz-5-k
    analow-bluetooth-usb-fm-8224047053

    >Tylko nie rozumiem na czym polega ich wielokonałowość?? Dekodera 5.1

    Istotnie ciekawe.

    >nie ma, nawet pro logic nienma, wejścia audio ma tylko stereo. Czyżby
    >po BT można mu przesłać dźwięk wielokanałowy?

    Chyba nie.
    https://habr.com/en/post/456182/

    Sporo tu pisza, ale o ilosci kanalow jakby nic.
    W dodatku ... gdzies tam w podtekscie jest telefon jako zrodlo sygnalu
    ... telefony chyba olewaja wiecej kanalow ?

    Ale moze z SD/USB potrafi zagrac cos wielokanalowego ?
    Tylko czy jest np MP3 surround ?

    A ja jeszcze jestem ciekaw przelacznika zrodel ... mozna z pilota
    przelaczac ?
    Bo wyglada na mechaniczny, wrazenie moze mylic, ale co - wybieram
    galka CD, z pilota wybieram "TV", galka nadal pokazuje "CD" czy ma
    motorek ?

    >Po co te 5 kanałów do głośników, czyżby tylnie grały to samo co
    >przednie??

    Na to wyglada. Aczkolwiek
    https://www.logitech.com/pl-pl/product/z607-surround
    -sound-system

    O dekoderze nic nie pisza ... ale moze jednak jest, skoro tak
    podkreslaja "surround" ?
    Wejscia ... tylko RCA ?

    Opis jakis karygodnie prosty ... widac najwieksza zaletą zestawu sa
    dlugie kable glosnikowe.
    Z czego wyciagam wniosek, ze satelity gniazd czy zaciskow nie maja, a
    kable ... aluminiowe ?
    :-)

    J.

  • 8. Data: 2020-11-26 14:46:49
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 26.11.2020 11:57, Marek wrote:

> [...]
    >
    > Może ktoś ma taki wzmacniacz (lub podobny na układach TPA3116/TDA7498))
    > i mógłby potwierdzić zaprzeczyć o ich rewelacyjnym stosunku jakość/cena?

    Kupowałem takie cuś na Ali, wyszło jakieś 8$ za sztukę w wersji bez BT,
    obudowy i zasilacza. TPA3116 grają przyzwoicie, osobny kanał na
    subwoofer doskonale maskuje niedoskonałości w obszarze sopranów :-)
    Te wzmacniacze na TPA3116, które miałem w ręku miały ustawioną
    częstotliwość PWM na jakieś 400kHz, więc nie ma co się spodziewać że
    soprany będą zbyt dobre - trochę słuchać w nich szum jakby ktoś piasek
    na blachę sypał :-).

    https://www.aliexpress.com/item/32954482147.html

  • 9. Data: 2020-11-27 11:23:02
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 26.11.2020 11:57, Marek wrote:

    > Może ktoś ma taki wzmacniacz (lub podobny na układach TPA3116/TDA7498))
    > i mógłby potwierdzić zaprzeczyć o ich rewelacyjnym stosunku jakość/cena?

    Mam coś zgrubnie podobnego - kupiłem ładnych kilka lat temu, dość długo
    wcześcniej zanim stało się modne i Chińczycy zaczęli robić w
    pierdyliardzie wariantów - taki mały ,,amplidac" "Topping", jeszcze z
    mechanicznym potencjometrem (zaczyna powoli szwankować) głośności. Nie
    oczekujemy cudów ale podsumowałbym to tak: 15 lat temu za ch..olerę nie
    dostałbym takiego efektu za taką cenę. Nie jest to audiofilskie ani
    studyjne (do tego nadal trzymam Genelec) ale do wyprowadzenia dźwięku
    np. z komputera biurowego żeby coś streamowanego posłuchać czy coś na
    jutubie obejrzeć - sprawdza się znakomicie. Mam do tego podłączone dość
    mocno wiekowe już, małe Tannoye i to bardziej one są wąskim gardłem.

  • 10. Data: 2020-11-27 19:58:12
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2020-11-25 23:13, Marek wrote:
> [...]
    > można mu przesłać dźwięk wielokanałowy? Po co te 5 kanałów do głośników,
    > czyżby tylnie grały to samo co przednie??

    Może mają cyfrowy FIR filter z rozdzielonymi torami hipass/lowpass.
    Wywalenie robiących sieczkę fazową filtrów LC z kolumn daje spory skok
    jakościowy.

    P.S> Byłem w szoku kiedy 4 lata temu udało mi się zrobić niezłe kolumny.
    Tradycyjne podejście (bełkot o usztywnianiu płyt mdf) nie ma kluczowego
    znaczenia.