  • 1. Data: 2010-06-07 10:53:53
    Temat: Telefon muszę wybrać :/
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Pytam tutaj ponieważ cechy o które mi chodzi nie są wymieniane w oficjalnych
    specyfikacjach a wy używacie telefonów i je znacie, a część z Was pewnie
    związana jest z tym rynkiem, interesuje się bądź pracuje na codzień z
    telefonami. Generalnie chodzi mi o cechy ergonomiczne, które można sprawdzić
    tylko "macając" telefon. Telefon to coś z czym się zwiążę na najbliższy rok
    i będzie to rok, w którym nie zauważę, że go mam lub rok, w którym będę go
    przeklinał. Ostatni rok był tym w którym przeklinałem, ponieważ HTC HD się
    rozleciał po 2 tygodniach. Ekran droższy od większości kompletnych
    telefonów, musiałem więc używać jakąś starą nokię z symbianem, która
    chodziła jak krew z nosa i trzymała 3-4 dni na nowej baterii 1-2 dni po 3
    miesiącach od wymiany baterii :/ Doświadczony tym, że ekran dotykowy jest
    niewygodny, niewiele w nim widać w słońcu, cały czas jest usmarowany,
    wybrudzony, porysowany (już po pierwszym tygodniu użytkowania) chcę takiego
    uniknąć. Chciałbym aby działał szybko, czyli nie wyświetlał kilkusekundowego
    komunikatu po usunięciu wiadomości jak w moim Samsungu SGH D900i (czy jakoś
    tak) bo czasem dostaję kilkadziesięt pod rząd SMSów z automatu nadzorującego
    powien system. Chciałbym, abym nie musiał czekać na cokolwiek wybierając
    dowolną funkcję w telefonie jak np. w mojej nokii E50. Istotne jest też, aby
    był w miarę wytrzymały, ale bez przesady, chodzi tylko aby się nie rozpadł
    na kawałki jak z kieszeni koszuli mi wypadnie albo aby mi go nie było żal
    jak się zepsuje jak HTC HD ;) No i dobrze aby był w ofercie orange.
    Jeśli chodzi o rodzaj obudowy to preferuję wg kolejności:
    1. Slider
    2. Klapka
    3. Klasyczny
    4. Pozostałe
    Cechy niezbędne:
    - Dobra jakość rozmowy
    - HSDPA, telefon jako modem do lapka
    - Duża szybkość działania
    - Długo trzymająca bateria
    Miło by było:
    - MP3 (slot SD)
    - Radio
    - Mała zwarta obudowa
    Nie chcę:
    - duzych ekranów dotykowych
    - produktów Apple
    - systemów Microsoftu

    Jak w kontekście powyższych mają się poniższe?
    - Sony Ericsson Yari
    - Nokia 2730 Classic
    - Nokia 6210 Navigator
    - Nokia 6700
    - Samsung Ultra Classic

    Generalnie ten sony mi podchodzi bo wszystkie mają zbliżone parametry ale
    ten yari jeszcze dodatkowo trzyma te 450h i 660 min. rozmowy no ale... to na
    czym mi zależy w tabelce producenta nie ma.

    Dzięki za rady

  • 2. Data: 2010-06-07 12:40:15
    Temat: Re: Telefon muszę wybrać :/
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    A SE Yari nie brałes pod uwage ?

  • 3. Data: 2010-06-07 12:40:51
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    A SE Elm nie brałeś pod uwagę ?

  • 4. Data: 2010-06-07 13:16:15
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Użytkownik "mz" <2...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A SE Elm nie brałeś pod uwagę ?

    He, he... no właśnie, jest na liście, na razie na 1-wszym miejscu.
    Jak on działa? Szybko? Nie trzeba czekać przechodząc przez menu?
    Bateria faktycznie tak dlugo trzyma jak tam piszą?
    Jak jest z głośnością i jakością rozmowy przez ten telefon?
    Nie trzeba instalować zbyt wiele "syfów" w kompie, gdy się go podłącza jako
    modem?
    Jakie ma bolączki?