  • 41. Data: 2018-11-27 19:46:59
    Temat: Re: To jest k@rwa tupet
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:ptk2q0$19b$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 27-11-2018 o 17:15, J.F. pisze:

    >W tradycji nordyckiej i aglosaskiej skłonność do łamania wszelkich
    >możliwych Zasad jest mniej powszechna,

    Mowisz ? A mnie sie tam wydaje, ze w tradycji nordyckiej to bylo
    napasc na druga wyspe.
    Ale moze im przez 1000 lat przeszlo :-)

    >więc pytanie czy w ogóle musieli coś wprowadzać?

    A te wysokie mandaty to po co ? :-)

    >Nawet chuligańskie wybryki, dewastacje czy śmiecenie, jest jakby
    >zauważalnie mniejsze, niezależnie od kar które za to grożą.

    Ale to o Szwecji piszesz ?
    Bo chyba nie o Anglii ?

    Ale nie odpowiedziales na personalne pytanie.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_Sweden

    "From about 1990 to 1995, Sweden lowered the limit on motorways in the
    large city provinces from 110 km/h to 90 km/h (56 mph), which was the
    lowest in Europe at the time (together with Norway), citing
    environmental reasons. The term "large city province" was defined as a
    province including one of the three large cities with suburbs. This
    meant that the west coast motorway E6 had a 90 km/h limit on its
    (then) about 250 km of motorway, but some ordinary roads in less
    densely populated provinces had a 110 km/h limit.
    This reduced limit was later removed because it was neither popular
    nor well obeyed. "

    Oni tez nie sa aniolami ... a moze to za duzo Arabow, ktorym potem
    mandatu nie dasz, bo sie okaze ze kuzyn prowadzil, a on nie pracuje i
    ma 6-ro dzieci, wiec mandat powinien byc proporcjonalny do dochodow
    :-P

    Vision Zero tez odsuneli na nieokreslona przyszlosc :-)

    J.

  • 42. Data: 2018-11-27 19:55:13
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27-11-2018 o 19:46, J.F. pisze:

    > Mowisz ? A mnie sie tam wydaje, ze w tradycji nordyckiej to bylo napasc
    > na druga wyspe.
    > Ale moze im przez 1000 lat przeszlo :-)

    > A te wysokie mandaty to po co ? :-)

    Na tą resztę imigrantów którzy przyjechali z innych krajów.

    > Ale to o Szwecji piszesz ?

    Tak ogólnie o tamtym kręgu kulturowym.
    Oni nie mieli zaborów, gdzie łamanie przepisów było robieniem na złość
    okupantowi i komunizmu, gdzie wszystko co nie prywatne było niczyje.

  • 43. Data: 2018-11-27 20:21:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Tak ogólnie o tamtym kręgu kulturowym.
    >Oni nie mieli zaborów, gdzie łamanie przepisów było robieniem na
    >złość okupantowi i komunizmu, gdzie wszystko co nie prywatne było
    >niczyje.

    Ale czemu rozszerzasz na Anglosasow ?
    Tam pijanstwo, chuliganstwo, kibole, przestepczosc to przeciez norma
    :-)

    A skad sie wzial wyraz "chuligan" ?

    A Szwecja ...
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Huliganism#Sverige

    Przeciez oni maja socjalizm dluzej niz my :-P

    J.

  • 44. Data: 2018-11-27 20:37:05
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 15.11.2018 o 21:57, Shrek pisze:

    > Tłumaczenie, że mandaty w obecnej postaci czegokolwiek, kogokolwiek
    > nauczą też jest naiwnością równą jak resocjalizacja w więzieniu;)
    > Obecnie mandat to po prostu pech i tyle. Jak się da z niego wymigać
    > odwdzięczając się państwo za jego lecenie w człona, to należy próbować.
    >
    > Zresztą zapytam jeszcze raz - w czym problem? Kobieta wybrała
    > korzystniejszą wersję kary, całkowicie dozwoloną przez prawo. O lata
    > świetlne bardziej przyzwoicie, niż państwo które legalnie leci w chuja z
    > obywatelami łamiąc lub "wygaszając" ich prawa.

    Ty pewnie z tych, co parkują pod Lidlem na kopertach dla niepełnosprawnych.

    --
    Kaczin