  • 1. Data: 2017-01-28 22:16:31
    Temat: Trolowanie w cenie 25zł
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Taka *hipotetyczna* sytuacja:
    a) kogoś nie lubie a ma telefon na kartę w orange
    b) idę do salonu i proszę o wymiane karty na nano sima
    c) mily pracownik prosi o numer telefonu i pobiera 25zł
    d) po kilkunastu minutach sim ofiary przestaje działać

    Fajne nie? Nigdzie nie ma weryfikacji czegokolwiek. Co prawda nie wiem
    czy to reguła, ale kto wie. Mi się to trafiło dzisiaj, tylko że
    wymieniłem własny numer. Ale już w trakcie procedury zastanawiałem się
    czy ktoś nie powinien wywinąc numeru np. prezesowi. W końcu nie jednemu
    psu Burek.

    Brawo Orange.

  • 2. Data: 2017-01-28 22:25:59
    Temat: Re: Trolowanie w cenie 25zł
    Od: atm <...@v...pl>

    On 28.01.2017 22:16, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > wymieniłem własny numer. Ale już w trakcie procedury zastanawiałem się
    > czy ktoś nie powinien wywinąc numeru np. prezesowi. W końcu nie jednemu

    W Playu chcieli dowod.

  • 3. Data: 2017-01-28 23:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sebastian Biały h...@p...onet.pl ...

> [...]
    > wymieniłem własny numer. Ale już w trakcie procedury zastanawiałem się
    > czy ktoś nie powinien wywinąc numeru np. prezesowi. W końcu nie jednemu

    Powaznie? Ani wejscia na konto, ani dowodu etc?
    Podałes numer i dostałes nowa karte ot tak?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 4. Data: 2017-01-28 23:02:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Sebastian Biały h...@p...onet.pl ...

    > Powaznie? Ani wejscia na konto, ani dowodu etc?
    > Podałes numer i dostałes nowa karte ot tak?

    Ja bym napisał list do działu relacji z klientem Orange...
    Na piśmie, papierowy list ze szczegółami gdzie, kiedy i jak.
    W atmosferze histerii i przymusu rejestrowania SIMów to jest dziwne.

  • 5. Data: 2017-01-29 00:26:51
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-01-28 o 23:02, Pszemol pisze:

    > W atmosferze histerii i przymusu rejestrowania SIMów to jest dziwne.

    Żeby się nie okazało, że pracownik fizycznie dostał do ręki SIM'a, wbił
    jego numer seryjny i zamienił na nano...

  • 6. Data: 2017-01-29 02:12:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Fajne nie? Nigdzie nie ma weryfikacji czegokolwiek.

    To był jeden ze sposobów robienia oszustw polegających na przełamaniu
    rachunków bankowych. Jak Ci się uda już włamać na czyjeś konto - bo
    przykładowo ma wszędzie jednakowe hasło, to znajdziesz tam w systemie
    numer telefonu. Podmieniasz kartę - a da się, bo dwa lata temu celowo
    przetestowaliśmy i dostałem kartę nano do numeru kolegi. Potem na nową
    kartę przychodzą SMS-y z banku z kodami.

    Operatorzy mieli wdrożyć procedury zaradcze, a przede wszystkim SMS na
    tarą kartę o wymianie na nową przed przełączeniem oraz oczywiście
    identyfikacja wymieniającego. W Twoim wypadku najwyraźniej coś nie
    zadziałało i przynajmniej e-mail bym do operatora wysłał, bo pół biedy,
    jak ktoś to dla hecy zrobi.

  • 7. Data: 2017-01-29 11:52:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-29 00:26, PlaMa wrote:

    > Żeby się nie okazało, że pracownik fizycznie dostał do ręki SIM'a, wbił
    > jego numer seryjny i zamienił na nano...

    Nic nie dostał poza 25zł. Ani dowodu, ani telefonu. Nawet karty nie
    wyjmowałem, dostałem tylko info że przestanie działać po max kilku
    godzinach. Przestała po kilkunastu minutach.

  • 8. Data: 2017-01-29 11:56:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-28 23:00, Budzik wrote:
    > Powaznie? Ani wejscia na konto, ani dowodu etc?
    > Podałes numer i dostałes nowa karte ot tak?

    Tak. Prepaid. No i 25zł :)

    Byłem pewny że karta zostanie zweryfikowana SMSem albo coś więc
    przychodze uzbrojony w dowód i telefon właczony i gotowy. E tam. Po co
    komu jakieś security :D

  • 9. Data: 2017-01-29 12:10:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Jan 2017 22:16:31 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > czy ktoś nie powinien wywinąc numeru np. prezesowi. W końcu nie
    jednemu
    > psu Burek.

    Serio, uważasz, że prezes ma prepaida?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2017-01-29 12:11:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Jan 2017 22:00:35 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Powaznie? Ani wejscia na konto, ani dowodu etc?
    > Podałes numer i dostałes nowa karte ot tak?

    Przecież wyraźnie napisał, że prepaid. Po co komu dowód do prepaida
    PRZED 1 lutego b.r.?

    --
    Marek