  • 1. Data: 2012-10-31 14:08:39
    Temat: Trwale DVD - co o tym myslicie?
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Witam

    "Millenniata daje aż 1000 lat gwarancji na przechowywanie danych wykutych w
    granicie.

    Nowa technologia wytwarzania płyt optycznych DVD M-Disc, która zapewnia
    wyjątkową trwałość zapisu danych, polega na zastosowaniu nieorganicznych
    materiałów odpornych na działanie światła, wysokiej i niskiej temperatury
    oraz wilgotności. Podczas zapisu następuje trwała, fizyczna modyfikacja
    struktury poprzez wiązkę laserową. Proces nagrywania takiego nośnika
    wykorzystuje o wiele wyższe temperatury, niż w wypadku tradycyjnych płyt
    optycznych.

    Firma Millenniata, producent płyt optycznych DVD M-Disc, powstała ok. 5 lat
    temu. Jej płyty zostały już wprowadzone na rynek USA, Francji i Niemiec, a
    obecnie są również dostępne w Polsce."

    http://img577.imageshack.us/img577/1822/20121031mill
    eniata1.jpg

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 2. Data: 2012-10-31 20:13:20
    Temat: Re: Trwale DVD - co o tym myslicie?
    Od: nadir <n...@h...org>

    Spytaj z 1000 lat. ;)

  • 3. Data: 2012-11-01 02:15:24
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-10-31 14:08, R.e.m.e.K pisze:
    > Witam
    >
    > "Millenniata daje aż 1000 lat gwarancji na przechowywanie danych wykutych w
    > granicie.

    Co myślę? Raczej się zastanawiam - po co to przeciętnemu ściągaczowi
    gigabajtów, które w większości lądują w temp files?

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 4. Data: 2012-11-01 06:51:53
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-01 02:15, $heikh el $hah pisze:

    > Co myślę? Raczej się zastanawiam - po co to przeciętnemu ściągaczowi
    > gigabajtów, które w większości lądują w temp files?

    Chodzi o tę mniejszość gigabajtów. Które przedstawiają jakąś wartość.

    --
    MN

  • 5. Data: 2012-11-01 08:56:24
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-01 06:51, Marcin N pisze:

    > Chodzi o tę mniejszość gigabajtów. Które przedstawiają jakąś wartość.

    No ale jaką?
    Ja mam taką partycję na zewnętrznym dysku 5 GB i tam pakuję
    najważniejsze rzeczy, oczywiście duplikując je na drugim zewnętrznym. A
    jak znajdzie się ochota, to jeszcze to przefiltruje, ładnie spakuję z
    hasłem do *.RAR i wyślę w Internety. :)

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 6. Data: 2012-11-01 11:33:00
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 01 Nov 2012 02:15:24 +0100, $heikh el $hah napisał(a):

    > Co myślę? Raczej się zastanawiam - po co to przeciętnemu ściągaczowi
    > gigabajtów, które w większości lądują w temp files?

    To, ze Ty tego nie potrzebujesz nie oznacza, ze inni nie potrzebuja.
    Kopia na nosniku optycznym pozbawiona glownej wady, czyli "ulotnosci" zapisu
    w czasie, bylaby duzo lepsza od 10 kopii na HDD.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 7. Data: 2012-11-01 12:01:20
    Od: dato <d...@w...pl>

> [...]
    > temu. Jej płyty zostały już wprowadzone na rynek USA, Francji i Niemiec, a

    a do tego trzeba jakąś specjalną nagrywarę ???

    drogie te dyski, 5 sztuk 80zł

  • 8. Data: 2012-11-01 12:17:33
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-01 11:33, R.e.m.e.K pisze:

    > To, ze Ty tego nie potrzebujesz nie oznacza, ze inni nie potrzebuja.
    > Kopia na nosniku optycznym pozbawiona glownej wady, czyli "ulotnosci" zapisu
    > w czasie, bylaby duzo lepsza od 10 kopii na HDD.

    Dobrze. To teraz napisz, co masz na HDD takiego cennego, co by
    potrzebowało aż takiej ochrony. Zwykła płyta DVD, byle nie najtańsza z
    Biedronki, ma raczej wystarczającą 'żywotność'. Zdublować ją na płycie
    innej firmy, na jakimś flashu i możesz spać spokojnie. Ale jak rozumiem
    - Ty jesteś nie nieprzeciętnym ściągaczem gigabajtów i chcesz zostawić
    swoim pra-, pra-, pra-, [...], -wnukom swoje focie, tylko pewnie będą
    mieć problem, bo za 1000 lat optyczne czytniki będą co najwyżej w
    muzeach i może w jakichś państwowych instytucjach...

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 9. Data: 2012-11-01 12:34:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "$heikh el $hah" napisał w wiadomości grup
    > Dobrze. To teraz napisz, co masz na HDD takiego cennego, co by
    > potrzebowało aż takiej ochrony.

    Dane klientów kluczowych?
    Ja swoje arcyważne pliki trzymam na stacjonarnym i dwóch laptopach (drugi
    nie jest w tym samym mieszkaniu), płycie DVD-RAM, pamięci flash i na
    serwerze.

  • 10. Data: 2012-11-01 12:38:33
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 01 Nov 2012 12:17:33 +0100, $heikh el $hah napisał(a):

> [...]
    > mieć problem, bo za 1000 lat optyczne czytniki będą co najwyżej w
    > muzeach i może w jakichś państwowych instytucjach...

    Nie mierz wszystkich swoja miara. Naprawde myslisz, ze wszyscy komputerow
    uzywaja do zabawy i sciagania pirackich gier?
    Innymi slowy rzucasz sie jak piskorz w siatce i naprawde nie wiem o ch... Ci
    biega. Nie masz nic do powiedzenia w watku to zmilcz.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K