  • 1. Data: 2021-04-24 18:33:41
    Temat: Tworzywa sztuczne odporne na 200-300 ° C
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Cóż to za wynalazek? Przecież nie poliamid ani teflon.
    Więc co?

    cyt.
    Rękaw do pieczenia i Torebki do pieczenia ryb, pyszne i aromatyczne ... Wytrzymałość
    termiczna: do 225° C

    Mięknie to to przy 240-245 stopniach, sprawdziłem.

  • 2. Data: 2021-04-24 18:58:01
    Temat: Re: Tworzywa sztuczne odporne na 200-300 ° C
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-04-24 o 18:33, Astralny Rębajło pisze:
> [...]
    Wytrzymałość termiczna: do 225° C

    > Mięknie to to przy 240-245 stopniach, sprawdziłem.

    Dlaczego odrzucasz możliwość teflonu?

    WM

  • 3. Data: 2021-04-24 19:41:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 25 April 2021 at 01:33:42 UTC+9, Astralny Rębajło wrote:
> [...]
    Wytrzymałość termiczna: do 225° C

    > Mięknie to to przy 240-245 stopniach, sprawdziłem.

    Wikipedia twierdzi że to nylon albo PET. tiny.pl/rsj7m

  • 4. Data: 2021-04-24 20:45:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Astralny Rębajło" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]
    > ... Wytrzymałość termiczna: do 225° C
    >Mięknie to to przy 240-245 stopniach, sprawdziłem.

    A nie podali materialu ?
    Hm, czy nie ma obowiazku podac ?

    Dupont na 240C znajduje troche materialow
    https://dupont.materialdatacenter.com/

    Crastin PBT Polybutylene Terephthalate
    Hytrel TPC Polyester
    Rynite PET-GF50 50% Glass Reinforced Polyethylene Terephthalate
    Zytel PA6T Polyamide

    Co ciekawe - nie znajduje tego
    https://en.wikipedia.org/wiki/Kapton

    https://www.dupont.com/products/kapton-hn.html

    I jeszcze sporo innych - np taki Zylon - gdzie nie chca podac
    temperatury, ale ponoc wysoka :-)

    J.

  • 5. Data: 2021-04-25 01:18:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-24, Astralny Rębajło <a...@g...com> wrote:
> [...]
    Wytrzymałość termiczna: do 225° C

    > Mięknie to to przy 240-245 stopniach, sprawdziłem.

    Taka jednorazówka?
    https://sklep.stella.com.pl/gotowanie/pieczenie/reka
    wy-do-pieczenia/sp-rekaw-do-pieczenia-4m-box.html

    BOPET. Raczej nie wytrzyma 240C. 220C maks.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2021-04-25 10:08:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2021-04-24, Astralny Rębajło <a...@g...com> wrote:

    >Taka jednorazówka?
    >https://sklep.stella.com.pl/gotowanie/pieczenie/rek
    awy-do-pieczenia/sp-rekaw-do-pieczenia-4m-box.html

    >BOPET. Raczej nie wytrzyma 240C. 220C maks.

    220 "wytrzyma" wiec "mieknac" nie powinna :-)

    https://janniezbedny.pl/produkty/rekawy-do-pieczenia
    /rekaw-do-pieczenia-3-m-szer-35-cm
    tu nawet 225 C deklaruja ... tylko materialu nie podali :-(

    J.

  • 7. Data: 2021-04-25 12:34:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 24 kwietnia 2021 o 18:58:04 UTC+2 WM napisał(a):

    Wytrzymałość termiczna: do 225° C

    > Dlaczego odrzucasz możliwość teflonu?
    >

    > WM
    Znajdź w necie torebki do pieczenia kurczaków z teflonu. Od pewnego czasu czekam aż
    ktoś zapyta czy można prać papier toaletowy. Doczekam się, to pewne.

  • 8. Data: 2021-04-25 13:33:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
> [...]

    >Znajdź w necie torebki do pieczenia kurczaków z teflonu. Od pewnego
    >czasu czekam aż ktoś zapyta czy można prać papier toaletowy. Doczekam

    Skoro nie napisali z czego zrobione, to skad wiesz, ze nie z teflonu ?

    Ale ... od czego google:

    https://orionagd.pl/product-eng-2779-ORION-Teflon-fo
    il-paper-for-baking-40x33-cm.html

    https://www.amazon.com/Chef-Collection-Teflon-Foil-S
    heet/dp/B00R0D5TGU

    https://allegro.pl/oferta/folia-teflonowa-papier-do-
    pieczenia-wielorazowy-10193186672

    https://gippslandunwrapped.com/2015/11/27/replace-di
    sposable-baking-paper-and-aluminium-foil/

    Na torebki jeszzcze nie wpadli, ale ekologiczne sa - wielorazowego
    uzytku, mozna prac :-)

    J.

  • 9. Data: 2021-04-25 13:44:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 25 kwietnia 2021 o 13:33:45 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    sposable-baking-paper-and-aluminium-foil/

    > Na torebki jeszzcze nie wpadli, ale ekologiczne sa - wielorazowego

    Bo miałem w ręku takie folie do pieczenia i wiem że nie z teflonu. Jako mistrz Googla
    oczywiście znalazłeś coś innego. Ważne że w tytule teflon napisali. Widziałeś ty
    chociaż raz w życiu jak wygląda teflon do powlekania? Oczywiście że nie ale pewno
    wiesz o nim wszystko. Teflon do powlekania papieru, garnków i wszystkiego co chce się
    nim powlec to emulsja wodna. Taka farba jak do malowania.

  • 10. Data: 2021-04-25 14:51:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
> [...]

    pieczenia-wielorazowy-10193186672
    sposable-baking-paper-and-aluminium-foil/

    >Bo miałem w ręku takie folie do pieczenia i wiem że nie z teflonu.

    Ale kolega nie napisal, jakie to dokladnie torebki, to skad wiesz, ze
    takie same jak wszystkie, ktore macales ? :-)

    >Jako mistrz Googla oczywiście znalazłeś coś innego.

    Ale jak widac - jest i zbyt na teflonowe folie/maty do pieczenia

    >Ważne że w tytule teflon napisali.

    A to owszem - niekoniecznie musi tam byc teflon.

> [...]
    >powlekania papieru, garnków i wszystkiego co chce się nim powlec to
    >emulsja wodna. Taka farba jak do malowania.

    Ale folie tez sa. Np do uszczelniania gwintow.

    J.