  • 11. Data: 2021-04-25 15:03:08
    Temat: Re: Tworzywa sztuczne odporne na 200-300 ° C
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-04-25 o 14:51, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    >>> https://orionagd.pl/product-eng-2779-ORION-Teflon-fo
    il-paper-for-baking-40x33-cm.html

    heet/dp/B00R0D5TGU
    >>> https://allegro.pl/oferta/folia-teflonowa-papier-do-
    pieczenia-wielorazowy-10193186672

    sposable-baking-paper-and-aluminium-foil/

    > Ale kolega nie napisal, jakie to dokladnie torebki, to skad wiesz, ze
    > takie same jak wszystkie, ktore macales ? :-)

    > Ale jak widac - jest i zbyt na teflonowe folie/maty do pieczenia

    > A to owszem -  niekoniecznie musi tam byc teflon.

    > Ale folie tez sa. Np do uszczelniania gwintow.

    Są i woreczki teflonowe do pieczenia.

    https://archiwum.allegro.pl/oferta/folia-teflonowa-r
    ekaw-worek-papier-do-pieczenia-i7741092338.html

    WM

  • 12. Data: 2021-04-25 22:10:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 25 kwietnia 2021 o 14:51:38 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    > A to owszem - niekoniecznie musi tam byc teflon.
    > Ale folie tez sa. Np do uszczelniania gwintow.

    Ale te folie do gwintów nie są używane do robienia torebek do pieczenia. Poza tym
    folie do gwintów są robione metoda skrawania. Tak zrobionej folii nie da się zgrzać,
    klejenie za drogie, żeby torebkę zrobić. Ale kombinuj dalej.

  • 13. Data: 2021-04-25 22:16:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 25 kwietnia 2021 o 22:10:49 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
> [...]
    ..

> [...]
    folie do gwintów są robione metoda skrawania. Tak zrobionej folii nie da się zgrzać,
    klejenie za drogie, żeby torebkę zrobić. Ale kombinuj dalej.
    To co na allegro to nie folia tylko tkanina impregnowana teflonem. Na osłony drutu w
    zgrzewarkach do folii się podobnej tkaniny używa. Wiem że grasz w chuja z
    odpowiedziami. Od teraz musisz znaleźć kogoś innego do talumudystycznej dyskusji.

  • 14. Data: 2021-04-26 02:27:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale kolega nie napisal, jakie to dokladnie torebki, to skad wiesz, ze
    > takie same jak wszystkie, ktore macales ? :-)

    Problem z teflonem jest taki, że w cienkiej warstwie jest miekki i
    plastyczny, w dodatku raczej nie będzie to tanie.

    > Ale jak widac - jest i zbyt na teflonowe folie/maty do pieczenia

    Większość produktów tego typu to silikon.

    > Ale folie tez sa. Np do uszczelniania gwintow.

    Trudno to nazwac folią. Bardziej film zrobiony z lużnych, cienkich
    kłaczków.

    No i z PTFE jest jeszcze ten problem, że nowoczesne, eko-zdrowo gotujące
    gospodynie i gospodarze, unikają wszystkiego co ma PTFE jak ognia.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2021-04-26 02:35:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-25, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >>

    > Są i woreczki teflonowe do pieczenia.
    >
    > https://archiwum.allegro.pl/oferta/folia-teflonowa-r
    ekaw-worek-papier-do-pieczenia-i7741092338.html

    To nie jest film teflonowy, a rodzaj impregnatu (kompozytu) z powłoką
    PTFE lub wprasowanym PTFE pomiędzy włókna.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2021-04-26 21:42:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 26 kwietnia 2021 o 02:36:08 UTC+2 Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    ..

> [...]
    > To nie jest film teflonowy, a rodzaj impregnatu (kompozytu) z powłoką
    > PTFE lub wprasowanym PTFE pomiędzy włókna.

    Nie da się gotowego teflonu wprasowac. Za śliski i się wyprasuje a na pewno się
    zniszczy w czasie wprasowywania. Poza tym on się nie topi. Jedyna metoda powlekania
    np. tkanin to np. umoczenie w dyspersji wodnej " surowego" teflonu a następnie
    obróbka w celu uzyskania teflonu właściwego. Garnki najczęściej aluminiowe maluje się
    najpierw specjalnym podkładem, a podobno amelinium się nie pomaluje, a następnie
    dyspersja wodna teflonu i wygrzewa żeby stopić z podkładem. Proces stapiania można
    zrobić tylko raz. Oczywiście mogę czegoś nie wiedzieć bo teflon rozpracowywalem z 15
    lat temu i coś się mogło zmienić.

  • 17. Data: 2021-04-27 10:06:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Apr 2021 12:42:13 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    > stopić z podkładem. Proces stapiania można zrobić tylko raz.
    > Oczywiście mogę czegoś nie wiedzieć bo teflon rozpracowywalem z 15

    Ale to tak lekko sam sobie przeczysz.
    Teflon sie nie topi (istotnie, w prawie nie), a garnek sie podgrzewa,
    aby teflon sie stopil i zwiazal.

    No to trzeba nalozona na tkanine dyspersje podgrzac i wprasowac :-)

    J.

    P.S. https://www.youtube.com/watch?v=BbfYHqmmeQA
    https://www.youtube.com/watch?v=TdUq7RiZNhQ

    Co oni robia w tej drugiej maszynie i tych pionowych "kominach"?

    https://www.youtube.com/watch?v=yOcQnnTPi7U
    fajna drabina :-)

  • 18. Data: 2021-04-27 11:21:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 27 kwietnia 2021 o 10:06:48 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=TdUq7RiZNhQ
    >
    > Co oni robia w tej drugiej maszynie i tych pionowych "kominach"?

    Może podkład się topi i w niego wtapiają się drobinki teflonu z dyspersji. Kiedyś
    widziałem amerykański film jak więźniowie drogę robili. Przejechało takie coś co
    rozlało asfalt a więźniowie sypali piach na gorący asfalt. Podejrzewam że piach się
    wtopił w asfalt chociaż się nie rozpuscil bo temperatura za mała. Udajesz że nie
    wiesz co za proces jest na filmach czy naprawę nie wiesz. Jesteś mistrzem
    wyszukiwarki. Wyszukaj sobie w wikipedii teflon. Powinny być tam metody
    przetwarzania.

  • 19. Data: 2021-04-27 12:31:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Apr 2021 02:21:52 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    > piach na gorący asfalt. Podejrzewam że piach się wtopił w asfalt
    > chociaż się nie rozpuscil bo temperatura za mała.

    Temperatura za mala, ale pomysl na droge ... chyba taki sobie.
    Normalnie droga powinna byc z jakiegos twardego materialu posklejanego
    asfaltem. Masa asfaltowa sie to nazywa, a glownym skladnikiem sa male
    kamyki. W/w metoda nie wydaje mi sie dobrym sposobem osiagniecia celu.
    Moze sypneli piaskiem, zeby walec sie nie przyklejal.

    > Udajesz że nie
    > wiesz co za proces jest na filmach czy naprawę nie wiesz.

    Ja tam mysle, ze wiem.
    Odpowiednio podgrzany teflon moze sie nie topi, ale mieknie na tyle,
    ze daje sie zmieniac ksztalt. I sie troche przy tym skleja - prawie
    tak, jak ta dyspersja do patelni.

    > Jesteś
    > mistrzem wyszukiwarki. Wyszukaj sobie w wikipedii teflon. Powinny
    > być tam metody przetwarzania.

    A pisza tam o walcowaniu ?

    https://www.youtube.com/watch?v=aA5T7dObmJs

    P.S. Jesli dobrze widze, to teflon jest tu grzany, wyciskamy pret czy
    wąż, potem chlodzimy w wodzie, potem podgrzewamy i walcujemy.

    Teflon lubi takie cykle, czy przemysl sie nie zastanawia po co dwa
    razy grzac ... bo widac grzanie tanie ...

    To samo dotyczy czasem przetwarzania metali.
    Grzeja, walcuja, chlodza, grzeja, walcuja, ..

    Albo - wychodzi jakas czesc z maszyny produkujacej.
    Wychodzi uporzadkowana, jak to po automacie, ale wpada do pojemnika.
    Na nastepnej maszynie podajnik wibracyjny wyciaga czesci z pojemnika i
    ustawia rowno ...

    J.

  • 20. Data: 2021-04-27 13:49:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 27 kwietnia 2021 o 12:31:20 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    > Wychodzi uporzadkowana, jak to po automacie, ale wpada do pojemnika.
    > Na nastepnej maszynie podajnik wibracyjny wyciaga czesci z pojemnika i

    Przeczytaj a nie pytaj bez sensu.