  • 1. Data: 2022-11-23 09:35:10
    Temat: UPS APC BX700U-FR - nie włącza się z mocno rozładowanym akumulatorem
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Jest sobie stary, wygrzebany z magazynu UPS firmy APC - model BX700U-FR
    (taka niewielka kostka). Egzemplarz ten nie włącza się. Podłączony do
    sieci i pozostawiony na kilkadziesiąt godzin po tych kilkudziesięciu
    godzinach również nie daje oznak życia, gdy wciśnie się na obudowie
    przycisk włączania zasilania.

    Dobrałem się do akumulatora w środku. Był tam jakiś marki Long 12V 7Ah.
    Zmierzyłem jego napięcie - poniżej 5V. Czy wystarczy wymienić akumulator
    i UPS powinien ruszyć, czy też to, że się nie włącza - nie daje oznak
    życia nawet na chwilę z tym wyładowanym aku w środku to objaw
    poważniejszej usterki?

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

  • 2. Data: 2022-11-23 10:34:21
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 23/11/2022 08:35, Krystek wrote:
> [...]
    > i UPS powinien ruszyć, czy też to, że się nie włącza - nie daje oznak
    > życia nawet na chwilę z tym wyładowanym aku w środku to objaw

    Wiele UPSów właśnie tak się zachowuje. Jedne tylko sprawdzają czy
    bateria jest OK i startuje, inne startują tylko z baterii i potem
    przełączają sie na sieć.

    Wymień baterie i powinno być ok. Nie próbuj jej ratować bo to nic nie da.

    c.

  • 3. Data: 2022-11-23 11:10:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 23.11.2022 o 10:34, Cezar pisze:

    > Wiele UPSów właśnie tak się zachowuje. Jedne tylko sprawdzają czy
    > bateria jest OK i startuje, inne startują tylko z baterii i potem
    > przełączają sie na sieć.

    Dziękuję. Tak. Chodziło mi o sprawdzenie - zapytanie potencjalnych
    właścicieli UPS-ów APC (bo na pewno są tu tacy, co mieli styczność ze
    sprzętem tej marki), czy taki objaw jest normalny.

    > Wymień baterie i powinno być ok. Nie próbuj jej ratować bo to nic nie da.

    To mi nawet nie w głowie. Każda bateria akumulatora, która daje poniżej
    10,5V nadaje się do wymiany / na śmietnik (a na pewno nie do montowania
    w UPS-ie, który ma zabezpieczać zasilanie jakiegoś urządzenia).

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

  • 4. Data: 2022-11-23 12:18:22
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 23.11.2022 o 11:10, Krystek pisze:
    > Dziękuję. Tak. Chodziło mi o sprawdzenie - zapytanie potencjalnych
    > właścicieli UPS-ów APC (bo na pewno są tu tacy, co mieli styczność ze
    > sprzętem tej marki), czy taki objaw jest normalny.

    Smarty startują bez akumulatora (przynajmniej te starsze), ale nie wiem czy z
    zajechanym
    do 5V też czy nie.

    Generalnie do testu możesz podłączyć tam dowolny aku 12V zanim ew. kupisz docelowy.

  • 5. Data: 2022-11-23 12:28:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 23 listopada 2022 o 12:18:27 UTC+1 m4rkiz napisał(a):
> [...]
    > do 5V też czy nie.
    >
    > Generalnie do testu możesz podłączyć tam dowolny aku 12V zanim ew. kupisz docelowy.

    A jakby podłączyć na zaciski akumulatora zasilanie 12V to jak zareaguje?

  • 6. Data: 2022-11-23 12:46:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/11/2022 12:28, Dawid Rutkowski wrote:
    > A jakby podłączyć na zaciski akumulatora zasilanie 12V to jak zareaguje?

    Nie wiadomo, niektóre z nich robią złozone testy bateri przed jej
    użyciem. Jeden (ale nie APC) w ten sposób określał zasilacz jako
    uszkodzony akumualtor.

  • 7. Data: 2022-11-23 19:24:35
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 23.11.2022 12:28, Dawid Rutkowski wrote:

    > A jakby podłączyć na zaciski akumulatora zasilanie 12V to jak zareaguje?
    Musi być odpowiednia wydajność prądowa.

    Podładuj po prostu akumulator,
    ZTCP APC po zimnym restarcie włącza na chwilę przetwornicę i o ile
    akumulator to zniesie - przełącza się na sieć i zaczyna ładować.
    Jeżeli akumulator "przysiądzie" za bardzo to UPS się wyłącza i nie
    będzie go nawet ładował.

    --
    Mirek.