  • 11. Data: 2022-01-10 09:47:15
    Temat: Re: USB 2.0 - jaki dysk zewnętrzny bez zewnętrznego zasilania?
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.01.2022 o 14:13, klakier pisze:
    > Z tego co poczytałem USB 2.0 daje 5V i 0,5A, USB 3.0 5V i 0,9A.
    >
    > Mam jeden HDD 1TB, który potrzebuje 0,55A, więc może jakoś by działał
    > pod USB 2.0 albo i nie.
    >
    > Z ciekawości sprawdziłem SSD - potrzebuje 1A. No i zdziwienie,
    > przecież USB 3.0 daje tylko 0,9A. Myślałem, że na USB 3.0 wszystkie
    > dyski 2,5" bez problemu sobie poradzą.
    >
    > Działają u Was dyski zewnętrzne (bez zasilacza) na USB 2.0?

    HDD chodzi bezproblemowo na obu standardach.

  • 12. Data: 2022-01-10 11:09:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeżeli obok masz drugie gniazdo USB 2.0, to kup rozdwojony kabelek ("Y" dla
    zasilania).

    -----

  • 13. Data: 2022-01-12 02:38:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" 61daf2b4$0$558$6...@n...neostrada.pl

    > Dyski sprzedawane jako zewnętrzne (2,5cala) startują bez
    > problemu na USB2.0. Sprawdzone na Toshibach 1 i 2 TB.

    Prowokacja.

    Toshiba (chyba 320 GB) sprzedana w obudowie (Transcend?) pod
    USB 2.0 nie chce pracować w trybie USB 2.0 -- przeskakuje na
    tryb USB 1.coś, czyli schodzi z szybkością... Wrażliwy jest
    start -- energetyczny pik.

    -=-

    Ważne są gniazda USB, przewody, a nawet temperatura dysku...

    -=-

    Start wymaga dużego prądu -- zazwyczaj po wystartowaniu
    można wyjąć jedną z wtyczek przewodu Y. Także szarpanie
    dyskiem (czasami aż głowica zaryje po dysku, ale
    jakikolwiek ruch dyskiem -- zwłaszcza obrót)
    potrafi zażyczyć sobie energii...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2022-08-17 11:33:04
    Od: klakier <k...@e...net>

    W dniu 09.01.2022 o 18:38, Irokez pisze:

    > Mam różnych z 10 i kilkanaście mi przez łapy przeszło zarówno USB2 jak i
    > USB3, firmowe jak i składaki.
    > Raz użyłem dodatkowego zasilania (znaczy z rozgałęzienia na drugą
    > wtyczkę USB2.0) w jakiejś starej dziczy. Nigdy poza tym problemów z
    > żadnym dyskiem czy to komputer, czy laptop czy TV.
    >
    > Te prądy to max przy rozruchu. Mało co ma faktycznie limity 0,5A
    > zrobione na portach, bo po co dokładać elementy za kilka centów aby
    > stracić niepotrzebnie miliony dolarów

    Kupiłem obudowę dysku 2,5" Natec NKZ-0941. Włożyłem tam dysk 1TB, na
    którym jest napisane, że potrzebuje 0,55A.

    Dopiero po ok. 30-40 sekundach od momentu podłączenia dysk zostaje
    rozpoznany w dekoderze (USB 2.0). W komputerze (również USB 2.0) dysk
    rozpoznaje znacznie szybciej, ale dostęp do niego mam dopiero może po
    20-30 sekundach.

    Czy te opóźnienie może być spowodowane tym, że dysk nie otrzymuje
    odpowiedniego natężenia prądu na starcie?

    Czy może to negatywnie wpłynąć na trwałość dysku twardego? Zainwestować
    w kabelek Y (w dekoderze mam 2 wejścia USB)?

  • 15. Data: 2022-08-17 21:07:24
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 17 sie 2022 o 11:33, klakier pisze:

    > Czy te opóźnienie może być spowodowane tym, że dysk nie otrzymuje
    > odpowiedniego natężenia prądu na starcie?

    U mnie brak amperów skutkował niewchodzeniem na USB_2 -- dysk
    pracował w USB_1 z konsekwencją, czyli transfer był w okolicy 1 MB/s.

    > Czy może to negatywnie wpłynąć na trwałość dysku twardego?

    Brak prądu może źle poskutkować, ale chyba Ci nie brakuje.

    > Zainwestować w kabelek Y (w dekoderze mam 2 wejścia USB)?

    Pożycz od kogoś i zobacz, co uzyskasz...
    Wg mnie nie uzyskasz niczego ciekawego.

    --