  • 1. Data: 2012-09-26 10:40:39
    Temat: Umieszczenie elementow z Facebook na stronie www
    Od: "MK" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jest wykonana prosta strona firmowa. Chcialem aby nie przepisujac jej kodu
    umiescic w prawym gornym rogu dwa elementy z Facebook (FB Like i FB Send)
    pod ostatnia pozycja menu o nazwie "Kontakt". Obecnie wstawilem te bloki za
    pomoca ustawien w .css:

    <CODE>
    .fbsend {
    position: absolute;
    top: 34px;
    left: 1036px;
    }
    </CODE>

    i potem:

    <CODE>
    </CODE>

    Problem jest taki, ze na tej samej przegladarce (np. Firefox) raz jest
    idealnie wpasowane pod pozycja menu "Kontakt", a na innym komputerze z inna
    rozdzielczoscia juz jest przesuniete. Wpisywanie zamiast parametru "left:"
    "right:" powoduje, ze te elementy przy zmianie rozmiaru okna przegladarki
    tez przesuwaja sie i nie sa przyczepione do menu "Kontakt". Jestem
    nowicjuszem i nie chce zabardzo ruszac kodu calej strony. Czy jest jakis
    sposob jak wlasciwie taki blok osadzic ?

    Za wszelka odpowiedz serdecznie dziekuje.

    Pozdrawiam
    M.K.

  • 2. Data: 2012-09-26 12:13:43
    Od: TOUDIdel <t...@o...pl>

    position: absolute? konieczne? bo to chyba przez to...
    --
    td

  • 3. Data: 2012-09-26 13:38:05
    Od: "MK" <s...@p...onet.pl>

    tzn. bez tego to te bloki <div> z elementami z FB w caly swiat lataja wtedy.
    Czy jest mozliwosc za pomoca .css i blokow <div> tak przypiac go do jakiegos
    innego bloku/elementu, aby przy zmianie jego polozenia on tez sie z nim
    przesuwal ?

    M.K.

  • 4. Data: 2012-09-26 19:51:17
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie.invalid>

    W dniu 2012-09-26 10:40, MK pisze:
> [...]
    > pod ostatnia pozycja menu o nazwie "Kontakt". Obecnie wstawilem te bloki za

    Nie wstydź się i podaj adres, ewentualnie wrzuć niedziałający fragment
    kodu do http://jsfiddle.net/ lub czegoś podobnego.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 5. Data: 2012-09-27 07:48:19
    Od: TOUDIdel <t...@o...pl>

    Paweł P. ma rację - pokaż kod
    --
    td

  • 6. Data: 2012-09-27 13:22:19
    Od: "MK" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Adres strony na ktorej chce umiescic elementy FB to: http://www.shirtex.eu/
    (nie jest to moja strona).

    Dziekuje za pomoc.
    M.K.

  • 7. Data: 2012-09-28 14:25:46
    Od: "MK" <s...@p...onet.pl>

    Witam

  • 8. Data: 2012-10-04 20:26:46
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie.invalid>

    W dniu 2012-09-27 13:22, MK pisze:
    > Adres strony na ktorej chce umiescic elementy FB to: http://www.shirtex.eu/
    > (nie jest to moja strona).

    Przepraszam, najpierw poprosiłem o adres a potem przez tydzień nie
    odpisuję :/
    Ustaw sobie dla .fb_container { position:relative; } wówczas Twoje
    przyciski będą pozycjonowane wg tego kontenera. Później wystarczy
    dopasować im left (albo nawet lepiej zamień na right) i już nie będą
    latały przy różnych rozdzielczościach.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 9. Data: 2012-10-22 10:19:22
    Od: "MK" <s...@p...onet.pl>

    Witam i bradzo dziekuje za pomoc.

    Wstawiłem w kod css:
    <CODE>
    .fb_container {
    position: relative;
    }

    .fblike {
    position: absolute;
    top: 2px;
    right: -42px;
    }

    .fbsend {
    position: absolute;
    top: 2px;
    right: 112px;
    }
    </CODE>

    Wszystko jest OK. Moje pytanie jest tylko takie:
    Jezeli zmienilem wpis left na right to wzgledem czego przegladarka wylicza
    ta pozycje? Musialem wpisac wartosc ujemna (-42px) aby element pojawil sie w
    okreslonym miejscu pozycji menu o nazwie "Kontakt" (www.shirtex.eu).

    Pozdrawiam
    M.K.

  • 10. Data: 2012-10-22 10:26:46
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2012-10-22 10:19, MK pisze:
> [...]
    > ta pozycje? Musialem wpisac wartosc ujemna (-42px) aby element pojawil sie w

    W tym przypadku względem fb_containe (position:relative). Ogólnie
    względem najbliższego "rodzica" z position:relative;

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/, http://www.jscode.info/