  • 1. Data: 2009-06-15 20:24:12
    Temat: Ustawianie D700
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    Czesc.

    Kolega moj, nie tak mlody i doswiadczony w temacie fotografii cyfrowej,
    wrecz zatwardzialy analogowiec, pekl w koncu kupil D700.
    Sam nie uzywa intrnetu ale wspomnialem, ze mozna sie tu poradzic w wielu
    sprawach. Poprosil mnie wiec, zebym sie spytal jak najkorzystniej
    ustawic owego nikona. Chodzi o kontrast, nasycenie, profil kolorow i
    inne, o ktorych sam nie mam pojecia. Jesli bylby ktos sklonny cos
    poradzic, to bardzo prosze. Wydrukuje pozniej i przekaze
    zainteresowanemu.

    Zdrowka.
    --
    http://robertkresa.com

  • 2. Data: 2009-06-15 20:36:00
    Temat: Re: Ustawianie D700
    Od: "miotla" <m...@w...pl>

> [...]
    > inne, o ktorych sam nie mam pojecia. Jesli bylby ktos sklonny cos
    > poradzic, to bardzo prosze. Wydrukuje pozniej i przekaze

    Nie ma czegos takiego jak "najkorzystniejsze ustawienie"
    wszystko zależy od tego co fotografuje i jakiego efektu oczekuje,
    jest to bardzo indywidualne.
    Najlepiej robić zdjęcia w RAWie,
    wtedy mozna dowolnie zmieniac w/w ustawienia i nie ma problemu z balansem
    bieli

    miotla

    http://rajdy.interecho.com/

  • 3. Data: 2009-06-15 20:36:13
    Od: "Zgubior" <z...@g...com>

    Użytkownik "_rK_" <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawach. Poprosil mnie wiec, zebym sie spytal jak najkorzystniej
    > ustawic owego nikona. Chodzi o kontrast, nasycenie, profil kolorow i

    Ja co prawda mam tylko d40 ale chyba analogicznie w tych sprawach będzie w
    d700.
    Oczywiście wszystko zależy od preferencji ale jeśli będzie potem obrabiał w
    photoshopie to :
    - profil Adobe RGB (czyli bodajże drugi do wyboru)
    - kontrast na -1 albo - 2
    - odszumianie i wyostrzanie OFF
    - nasycenie na 0

  • 4. Data: 2009-06-15 20:40:09
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Zgubior napisał tak:

    > - profil Adobe RGB (czyli bodajże drugi do wyboru)

    masz monitor ktory potrafi wyswietlic pelny gamut AdobeRGB?
    bo jak nie to efekty przy odbitkach zapewne beda gorsze niz przy sRGB...

    --
    http://www.demotywatory.pl/komentarze/2330
    W tablicę kluczyk raz i dwa

  • 5. Data: 2009-06-15 20:40:47
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    _rK_ wrote:
    > Poprosil mnie wiec, zebym sie spytal jak najkorzystniej
    > ustawic owego nikona. Chodzi o kontrast, nasycenie, profil kolorow i
    > inne, o ktorych sam nie mam pojecia.

    Na tryb "zielony".

    d.

  • 6. Data: 2009-06-15 20:53:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    _rK_ pisze:
> [...]
    > inne, o ktorych sam nie mam pojecia. Jesli bylby ktos sklonny cos
    > poradzic, to bardzo prosze. Wydrukuje pozniej i przekaze

    Ciężko tu cokolwiek radzić nie znając aparatu i gustów pytającego
    kolegi. Rozumiem, że chodzi o ustawienia JPG. W moim przypadku, aparatu
    o stosunkowo małej dynamice i słabym wyostrzaniu jpg, ustawiam kontrast
    na minimum, wyostrzanie na maksa i saturację na 0. Trzeba po prostu
    popróbować. Tryb pomiaru światła też powinien wybrać taki jaki lubi, ale
    to się nie różni od analoga. Sugeruję 1-2 sekundowy podgląd po zrobieniu
    zdjęcia z histogramem (sic!). Na ekraniku na prawdę trudno ocenić
    przepały, albo sytuację, kiedy można by spokojnie podciągnąć ekspozycję
    o 0,5 do 1 EV i uratować w ten sposób cienie.

    No i jak radził Kombajn Bizon - jeśli kolega nie ma LCD wyświetlającego
    pełnego gamutu adobeRGB, lepiej przestawić aparat w sRGB.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-06-15 20:53:34
    Od: "JD" <j...@g...com>

> [...]
    > inne, o ktorych sam nie mam pojecia. Jesli bylby ktos sklonny cos
    > poradzic, to bardzo prosze. Wydrukuje pozniej i przekaze

    po co mu taki ułomny korpus, niech se kupi deczszyiks

    > Zdrowka.

    Zdrówka

  • 8. Data: 2009-06-15 21:30:01
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Paweł W. pisze:

    Hej

> [...]
    > przepały, albo sytuację, kiedy można by spokojnie podciągnąć ekspozycję
    > o 0,5 do 1 EV i uratować w ten sposób cienie.

    W D700 można sobie ustawić podgląd przepałów wyświetlający przepały z
    kanału czerwonego, który najczęściej pierwszy się urywa. To daje szybkie
    i pewne informacje o przepaleniach.

    A jeśli kolega zdecyduje się robić jednak w RAWach to niewielkich
    przepałów nie musi się wcale obawiać. W D700 praktycznie zawsze można
    2EV ze świateł odzyskać pod warunkiem ustawienia zapisu RAW z kompresją
    bezstratną.

    W sumie głupia sprawa bo sam używam intensywnie dwóch D700tek ale nigdy
    nie robiłem JPGów i nie mam pojęcia jakie ustawienia są optymalne :)
    Pewnie można zaimportować gotowe profile z D2x, wielu ludzi je chwali.

    Na co jeszcze radzę zwrócić uwagę to na ustawienia funkcji a4 - "Focus
    tracking with lock-ON" odpowiadającej za szybkość reakcji układu AF i
    przeostrzania przy zmianie odległości do celu.
    Wielu okazjonalnych "testerów" wyrokowało słabość układu AF nie mając
    pojęcia o tej funkcji i jej ustawieniach :)
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 9. Data: 2009-06-15 21:43:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kontrast minimalny, ostrzenie raczej słabe, kolor na środek, sRGB. Tak
    sie ustawia aparaty bez rawa, w razie potrzeby można zawsze później
    kontrast podbić.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 10. Data: 2009-06-15 21:51:34
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Kombajn Bizon wrote:

    > masz monitor ktory potrafi wyswietlic pelny gamut AdobeRGB?
    > bo jak nie to efekty przy odbitkach zapewne beda gorsze niz przy
    > sRGB...

    mylisz 2 bajki...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk