  • 1. Data: 2013-06-14 19:56:35
    Temat: WD 500GB 7mm - wyłączanie talerzy co chwila
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    Od niedawna mam taki WD Blue - 500GB 7mm co od samego rozpakowania
    dzinie się zachowuje, przy nieużywaniu natychmiast się zatrzymuje - a
    jeżeli tylko pojawi się żądanie zapisu/odczytu to startuje talerze. To
    normalne zachowanie? Trzeba coś ustawić?
    Trzeba przyznać, że to wyłączanie talerzy (nawet parę razy na minutę)
    to po pierwsze sprawia, że czasami robi się ciszej - ale po drugie
    spowalnia system, każde rozpędzenie talerzy trwa trochę...

    Jak to wpływa na trwałość takiego dysku?

  • 2. Data: 2013-06-14 20:12:37
    Temat: Re: WD 500GB 7mm - wyłączanie talerzy co chwila
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    Jak to wpływa na trwałość takiego dysku?

    ja się nie znam, ale podobno nowe samochody na światłach wyłączają silnik...
    to chyba sam tusk musiał wykombinować...

  • 3. Data: 2013-06-14 20:46:06
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    On Jun 14, 8:12 pm, "identyfikator: 20040501"
    <N...@g...pl> wrote:
    > ja się nie znam, ale podobno nowe samochody na światłach wyłączają silnik...

    hybrydowe?

    > to chyba sam tusk musiał wykombinować...

    ale śmieszne

  • 4. Data: 2013-06-14 20:50:40
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2013-06-14 20:46, Yerine Ictimai napisał/a:

    > hybrydowe?

    Nie tylko

    > ale śmieszne

    W jego przypadku śmieszność nie występuje, została już tylko bezdenna
    głupota.

    --
    Czarek

  • 5. Data: 2013-06-14 21:10:20
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/14/2013 1:56 PM, Yerine Ictimai wrote:
> [...]
    > spowalnia system, każde rozpędzenie talerzy trwa trochę...
    >
    > Jak to wpływa na trwałość takiego dysku?

    niekorzystnie. jesli tego jeszcze nie robiles, zarzadzaniu energia, czy
    nie masz czegos dziwnego, odnosnie wylaczania dyskow. <rs>

  • 6. Data: 2013-06-14 21:22:17
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    On Jun 14, 9:10 pm, rs <n...@n...spam.info> wrote:

    > niekorzystnie. jesli tego jeszcze nie robiles, zarzadzaniu energia, czy
    > nie masz czegos dziwnego, odnosnie wylaczania dyskow. <rs>

    To sie wlasnie samo nasuwa - tylko jak i gdzie to poprzelaczac? Jakies
    zworki czy software'owo?
    Portal WD w "downloads" niczego innego nie oferuje poza:

    Acronis True Image WD Edition
    Data Lifeguard Diagnostic for Windows
    oraz:
    AcronisAlignTool_s_e_2_0_111.exe

  • 7. Data: 2013-06-14 21:25:23
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    On Jun 14, 8:50 pm, Czarek <c...@n...fm> wrote:

    > Nie tylko

    To ma sens, w przypadku samochodow - pod warunkiem, ze zuzycie
    DODATKOWEJ energii na wlaczenie silnika zamyka sie w marginesie...

    To sam zreszta obowiazuje w przypadku dysku, z tym ze dodatkowo
    wlasnie ta watpliwosc co do trwalosci silniczka w dysku troche
    niepokoi...

  • 8. Data: 2013-06-14 21:32:50
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    On Jun 14, 9:10 pm, rs <n...@n...spam.info> wrote:
    > niekorzystnie. jesli tego jeszcze nie robiles, zarzadzaniu energia, czy
    > nie masz czegos dziwnego, odnosnie wylaczania dyskow.

    a, pewnie przypuszczasz, ze to jakies opcje w Windows'owym
    "zarzadzeniu energia"?

    Otoz wlasnie nie nie! To siedzi w samym dysku! Pod roznymi systemami
    (np. Linuksem) tak samo sie zachowuje. Jakies opcje z poziomu tzw.
    firmware odpowiadaja za to wylaczanie.

    (Jeszcze raz wyraznie napisze: tak sie zachowuje od momentu
    przyslowiowego wyjecia z pudelka, niezaleznie od systemu
    operacyjnego!)

    Przypuszczalnie producent wyposazyl ten model w taka ceche dla osiagow
    w kategorii halasu i zuzucia energii.

  • 9. Data: 2013-06-14 21:35:39
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/14/2013 3:22 PM, Yerine Ictimai wrote:

> [...]
    > zworki czy software'owo?
    > Portal WD w "downloads" niczego innego nie oferuje poza:

    mialem na mysli panel zarzadzania w systemie, zakladajac (moze
    nieslusznie) ze to windows. <rs>

  • 10. Data: 2013-06-14 22:13:32
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
    g2000vbv.googlegroups.com...
    > Przypuszczalnie producent wyposazyl ten model w taka ceche dla osiagow
    > w kategorii halasu i zuzucia energii.

    Poszukaj pod PM, APM, IPM i AAM.