  • 71. Data: 2018-06-25 15:31:26
    Temat: Re: Warto kontrolować kamerkę...
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    kk <k...@o...pl> wrote:

    > Piszesz o umyślności a nie o winie.

    Możnaby się kłócić, że winnym jest ten, kto odpowiada za stan drogi. Na
    miejscu domniemanego sprawcy nie wziąłbym na siebie winy, sąd by ocenił.

    --
    [ Yaris I FL 1.3 '04 & Hayabusa '00 & Yamaha YP-125R '07 ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 72. Data: 2018-06-25 15:35:32
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > Tak swoją droga to takie wyłączanie kamerek to jednak bezczelnosc troche.
    > Mi kiedys zrobili to samo.

    Pewnie że bezczelność. Partacze, którzy regenerowali mi maglownicę
    (partacze, bo zniszczyli przy okazji czujnik ABS), wzięli po naprawie
    samochód na jazdę testową, też z odłączoną kamerą. Nikt ich k...wa nie
    prosił o ruszanie czegokolwiek w samochodzie ani nie pozwolił na to.

  • 73. Data: 2018-06-25 18:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam Wysocki g...@s...invalid ...

> [...]
    > naprawie samochód na jazdę testową, też z odłączoną kamerą. Nikt ich
    > k...wa nie prosił o ruszanie czegokolwiek w samochodzie ani nie

    Ogladałem ostatnio program na TVN Turbo gdzie dają auto do naprawy i
    ukrywaja kamerkę.
    Laska oddała BMW - to co kolesie robili z tym autem na drodze to...
    Najsmieszniejsze było to ze własnego szefa tez oszukiwali, jezdzili sobie
    po miescie a mu dzwonili ze tu sprawdzili komputerem, tu jakis
    specjalista od bmw etc.
    Mam nadzieje, ze spotkała ich za to odpowiednia nagroda.

    Wkurza mnie w sumie w tym programie to, ze wracaja po auto, koles kłamie
    oszukuje - oni płaca i wychodzą zamiast od razu wołac policję i oskarzac
    o probe oszustwa...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 74. Data: 2018-06-25 20:08:35
    Od: j...@i...pl

    On 24 Jun 2018 17:59:45 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Ja w busie oporcz czujników, mam tez specjalny brzeczyk, zeby
    >zasygnalizowac pieszym, ze mogę ich nie widziec z tyłu.

    W autach do 3,5t DMC jest to nielegalne :P

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 75. Data: 2018-06-25 22:42:18
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-25 o 15:28, Adam Wysocki pisze:

    > Lub niech kupi kamerkę cofania.

    50% postów to głosi, choć dyskusja zupełnie nie o tym :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 76. Data: 2018-06-25 22:53:29
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-24 o 19:59, Budzik pisze:

    > Suma sumarum jednak ukarzesz, bo ty dostaniesz nowa szybe a on zwyzki w
    > polisie.
    > Wiec sprawca w cudzysłowie a konsekwencje juz nie...
    > Słabe to... i przyznaje ze ja tego nie rozumiem.
    >
    > Swoja szosa, kojarze jak ktos tu kiedys przytaczał inna sprawe ktora
    > pokazywała dokładnie coś odwrotnego - ze bez winy nie ma sprawy z OC.
    > Chodziło o takie sytuacje ze ktos np. zasłabnie za kierownicą i spowoduje
    > wypadek.
    > Czy do tej sytuacji tamte przepisy się nie odnoszą?

    Jak pisałem - prawnikiem nie jestem. Ale na 100% wiem, że "sprawcą" jest
    ten, kto zasłabł. Z jego OC zostaną pokryte straty.

    Teraz postaw się w sytuacji odwrotnej. Auto zatrzymało się w Twoim
    salonie bo kierowca zasłabł. Koszt naprawy domu będzie baaardzo wysoki.
    I co wtedy zrobisz? Pójdziesz po kredyt do banku? A gdy kolejny kierowca
    zdemoluje nowo postawioną ścianę? To drugi kredyt weźmiesz?

    Sorry, ale właśnie taka filozofia życiowa jest słaba. Tu nie chodzi
    tylko o ścianę ale ogólnie podejście do życia. Właśnie m.in. z takich
    powodów kiedyś wymyślono instytucję ubezpieczenia. Dzięki niej obie
    strony zostaną zamortyzowane finansowo w przypadku nagłych i kosztownych
    incydentów. Tak działa świat. Jeśli nie widzisz się w tym schemacie, to
    pozostaje Ci palić budki pod ambasadami.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 78. Data: 2018-06-26 06:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik j...@i...pl ...

    > W autach do 3,5t DMC jest to nielegalne :P

    Jak widac zdrowy rozsadek jedno, przepisy drugie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 77. Data: 2018-06-26 06:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Jak pisałem - prawnikiem nie jestem. Ale na 100% wiem, że "sprawcą"
    > jest ten, kto zasłabł. Z jego OC zostaną pokryte straty.

    A dałbys rade wpisac ta fraze w google i sprawdzic?

> [...]
    > wysoki. I co wtedy zrobisz? Pójdziesz po kredyt do banku? A gdy
    > kolejny kierowca zdemoluje nowo postawioną ścianę? To drugi kredyt

    Jest jeszcze coś takiego jak PFG - moze on ma tutaj zastosowanie?

> [...]
    > i kosztownych incydentów. Tak działa świat. Jeśli nie widzisz się w
    > tym schemacie, to pozostaje Ci palić budki pod ambasadami.

    Hmm, cóż za nteresujący sposób merytorycznej dyskusji...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 79. Data: 2018-06-26 11:11:15
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 21.06.2018 o 22:33, Marek S pisze:
    > Lusterka boczne ustawiłem tak, że w polu
    > widzenia stały się widoczne klamki tylnych drzwi. Jechałem w korku
    > i obserwowałem widoczność auta za mną. Gdy stało ono 3m ode mnie
    > w ogóle go nie widziałem.

    Zgadza się, natomiast w kwestii lusterek bocznych, ja poszedłem o krok
    dalej. Ustawiłem je tak, że własny bok widzę dopiero po
    obróceniu/odchyleniu głowy, dzięki czemu w ogóle nie mam "martwego pola"
    dla pasów sąsiednich.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 80. Data: 2018-06-26 11:35:17
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 25.06.2018 o 18:59, Budzik pisze:
    > Wkurza mnie w sumie w tym programie to, ze wracaja po auto, koles kłamie
    > oszukuje - oni płaca i wychodzą zamiast od razu wołac policję i oskarzac
    > o probe oszustwa...

    Bo nagrania sprawdzili dopiero po odebraniu auta.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk