  • 1. Data: 2009-09-13 23:57:02
    Temat: Wartość starych akumulatorów ?
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

    Witam
    dokumentnie pada akumulator do stareńkiego Siemensa ME45.
    Jest używany przez osobę która przyzwyczaiła się do niego (menu, klawisze) i
    nie chciałaby się z nim rozstać.
    Można kupić oryginalne akumulatory do tego aparatu ale czy ma to sens ? Czy
    akumulator, który musiał być wyprodukowany dobrych kilka lat temu ma
    jakąkolwiek wartość użyteczną ? Czy przyszedł czas na dziarskiego staruszka
    ?

    Piotrek

  • 2. Data: 2009-09-14 05:25:45
    Temat: Re: Wartość starych akumulatorów ?
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Piotrek napisał(a):

    > dokumentnie pada akumulator do stareńkiego Siemensa ME45.
    > Jest używany przez osobę która przyzwyczaiła się do niego (menu,
    > klawisze) i nie chciałaby się z nim rozstać.

    I ma rację. Wiem, bo mam :-)

    > Można kupić oryginalne akumulatory do tego aparatu ale czy ma to sens ?

    A po co oryginalne? Kup dobrej jakości zamiennik i będzie OK.
    Nie naklejkowe 5000 mAh LiPo, ale zwykłe uczciwe 700-800.
    Z lepszej chińszczyzny mogę polecić TF1 (dawniejszy Forever).
    Niedawno nawet do swojego ME45i kupiłem, działa sprawnie, trzyma
    ponad tydzień (używam mało- zapasowy telefon).

    > Czy akumulator, który musiał być wyprodukowany dobrych kilka lat temu ma
    > jakąkolwiek wartość użyteczną ? Czy przyszedł czas na dziarskiego
    > staruszka ?

    Na sprawne oryginalne bym nie liczył (nawet przechowywane prawidłowo).
    Ale telefonu szkoda! :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 3. Data: 2009-09-14 09:24:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h8k0lt$20r$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > sens ? Czy akumulator, który musiał być wyprodukowany dobrych
    > kilka lat temu ma jakąkolwiek wartość użyteczną ?

    Trudno powiedziec - fachowcy twierdza ze i przechowywane ogniwo
    sporo traci. Szczegolnie przechowywane w niewlasciwych warunkach.
    A Siemens nie mal baterii zbyt dobrych - poltora roku uzywania i
    zostawala polowa. Panasonic nie potrafi dobrych Li-ion :-)

    >Czy przyszedł czas na dziarskiego staruszka

    Przeciez bez problemu mozesz kupic nieoryginalna baterie. Pytanie
    tylko na ile ona bedzie "nowa".

    Co prawda sam wlasnie kupilem, i teraz mam zagwozdke - telefon na
    granicy zasiegu dziala lepiej po podlaczeniu ladowarki.
    Kwestia przeciwwagi do anteny, czy za duzy opor wewnetrzny
    bateryjki ?

    Pytanie czy nie kupic od razu dwoch i jednej nie schowac do
    lodowki - bo co zrobisz za poltora roku ?
    Telefon nadal bedzie odpowiadal :-)

    J.

  • 4. Data: 2009-09-14 21:35:56
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

> [...]
    > Czy akumulator, który musiał być wyprodukowany dobrych kilka lat temu ma
    > jakąkolwiek wartość użyteczną ? Czy przyszedł czas na dziarskiego

    Jesli masz duzo czasu, mozesz tez sprobowac starego tricku z zamrazalnikiem
    http://www.gsmservice.pl/2693,Jak_zregenerowac_stara
    _baterie,faq.html

    Pozdrawiam
    Michal

  • 5. Data: 2009-09-15 21:21:44
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@i...com>
    napisał w wiadomości news:h8kk4p$mmu$1@inews.gazeta.pl...
    > A po co oryginalne? Kup dobrej jakości zamiennik i będzie OK.

    Problem w tym, że "zamienniki" też są stare - nie sądzę aby teraz
    produkowano jeszcze akumulatory do tych aparatów. Tak więc to co na rynku to
    złogi magazynowe bez dwóch zdań.
    Pytanie więc jest takie - czy warto inwestować w taki "złóg" ? Koszt nie
    jest wielki, ale .... zawsze to kilkadziesiąt złotych z przesyłką

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-09-16 05:15:20
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Piotrek napisał(a):

    > Problem w tym, że "zamienniki" też są stare - nie sądzę aby teraz

    Niekoniecznie. Ogniwa nie są dedykowane do jednego typu telefonu.
    Póki jest zbyt, Chińczyk może je pakować w takie "pudełeczko",
    jakie nabywca sobie życzy.

    > produkowano jeszcze akumulatory do tych aparatów. Tak więc to co na
    > rynku to złogi magazynowe bez dwóch zdań.

    Ale i tak są o wiele nowsze od oryginałów,
    jeśli gdziekolwiek taki kupisz.

    > Pytanie więc jest takie - czy warto inwestować w taki "złóg" ? Koszt nie
    > jest wielki, ale .... zawsze to kilkadziesiąt złotych z przesyłką

    Przecież napisałem, że "złóg" kupiłem (właśnie do przedmiotowego telefonu)
    i działa prawidłowo. Pojemność mierzona w menu serwisowym też się zgadza.
    Ale jeśli szukasz na siłę argumentu do wymiany telefonu- wymieniaj.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP