  • 11. Data: 2022-11-24 15:34:25
    Temat: Re: Więc tak się to robi...
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 24 listopada 2022 o 09:02:08 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):

    > To se przewiń ręcznie silnik od roweru BLDC 3 fazowy. Żaden zakład nie
    > chciał mi tego zrobić :D Żodyn.
    >
    > Żeby nie było niedomówień. Przewijałem nie dlatego że był spierdolony
    > ale potrzebowałem podwoić uzwojenie drutem max grubym, żeby zyskać
    > większe napięcie (silnik użyty później jako prądnica). Podpowiem tylko,
    > że naprężenie drutu musi być maksymalne a uzwojenia nawinięte, muszą być
    > perfekcyjnie.
    >
    > Generalnie pierdolisz jak zwykle farmazony, nie mając pojęcia o
> [...]
    O problenie jaki masz z głową mam pojęcia, wiele razy o tym pisałem.

  • 12. Data: 2022-11-24 15:52:32
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > O problenie jaki masz z głową mam pojęcia, wiele razy o tym pisałem.

    Napisz to po polsku, może ci się uda:)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 13. Data: 2022-11-24 15:58:25
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > To do tej elektrowni wiatrowej? Sprawdza się to? :)

    Zajebiście. Problemem jedynie jest...brak wiatru w moich rejonach od
    lipca :D

    > Mam silnik od hulajnogi, zastanawiam się czy by go nie użyć w takiej roli.

    Można. Cały myk polega na mocowaniu do wiatraka. Ja użyłem całych kół
    28'' bo aż się prosiło o tak proste rozwiązanie. Z kołem od hulajnogi
    jest więcej zabawy ale elektrycznie idealnie pasuje.

    > Z drugiej strony panel słoneczny na działce postawiłem i... stoi, już
    > drugi rok po prostu stoi, niepodłączony do niczego. Plan jest, nadal tylko
    > w formie planu.

    Też mam panele ale wiatrak jest dodatkiem np. na teraz aż do wiosny. Z
    paneli (100W+280W) od 2 tygodni nie mam nawet 8%, pomijając już śnieg.

    W zeszłym roku było całkiem znośnie a teraz pustynia energetyczna (Wlkp).

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 14. Data: 2022-11-24 17:31:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 24 listopada 2022 o 15:53:14 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    > Napisz to po polsku, może ci się uda:)
    > --
    > LordBluzg(R)??
    > <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
    tobie się rzadko udaje to skąd będziesz wiedział że dobrze?

  • 15. Data: 2022-11-24 19:47:17
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > tobie się rzadko udaje to skąd będziesz wiedział że dobrze?

    Logikę też sobie kup na Aliexpress. Skoro wiedziałem poprzednio, to
    znaczy że nadal wiem. Teraz też ci się nie udało:

    https://dobryslownik.pl/kompendium/regula/260/

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 16. Data: 2022-11-24 20:33:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 24 listopada 2022 o 19:48:17 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):

    > Logikę też sobie kup na Aliexpress. Skoro wiedziałem poprzednio, to
    > znaczy że nadal wiem. Teraz też ci się nie udało:

> [...]
    Zaraz wiedziałeś. Nie wiedziałeś. Bo skąd miałbyś wiedzieć.

  • 17. Data: 2022-11-24 20:42:33
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Zaraz wiedziałeś. Nie wiedziałeś. Bo skąd miałbyś wiedzieć.

    Ja zawsze wiem :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 18. Data: 2022-11-24 22:28:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 24 listopada 2022 o 20:43:18 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):

    > Ja zawsze wiem :]
    > --
    > LordBluzg(R)??
    > <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
    Raczej za wsze.

  • 19. Data: 2022-11-25 09:49:54
    Od: robot <r...@o...pl>

    > Ale to stojan, nie wirnik.

    Właśnie.

  • 20. Data: 2022-11-25 10:44:24
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > To do tej elektrowni wiatrowej? Sprawdza się to? :)
    >
    > Mam silnik od hulajnogi, zastanawiam się czy by go nie użyć w takiej roli.

    Jak lubisz czytać, to tutaj opisałem problemy i rozwiązania.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3849923.html

    Co do przewiniętego wirnika, to w sumie odpadł po testach. Miał zbyt
    małą ilość magnesów i cewek. Rodzi się później całe stado paradoksów jak
    to odpalasz.
    Zmieniłem na inne silniki/prądnice. Przy budowie takiego wiatraka, niby
    idzie przewidzieć problemy, zrobić wyliczenia itd...ale w praktyce
    pojawiają się inne problemy, które na początku nie są oczywiste.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>