  • 1. Data: 2010-05-24 06:13:19
    Temat: Re: Wiek a przebieg
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-05-24, Carramba <c...@o...pl> wrote:
    > Jakie elementy bierzecie pod uwage przy "sprawdzaniu, potwierdzaniu"
    > prawdopodobnego przebiegu motoru?

    Do jakiegos tam przebiegu powiedzmy 20-30kkm gdzie jeszcze nic z czesci
    eksploatacyjnych nie zostalo wymienione to mozna rzucic okiem na opony,
    klocki hamulcowe, naped, wytarcia gum na podnozkach.

    W Polsce to sie czesto widzi sztuke 20kkm - po wymianie rozrzadu, opon,
    klockow, napedu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 2. Data: 2010-05-24 06:18:27
    Temat: Wiek a przebieg
    Od: "Carramba" <c...@o...pl>

  • 3. Data: 2010-05-24 08:44:32
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-24 08:13:19 +0200, AZ <a...@g...com> said:

    > wytarcia gum na podnozkach.

    Z tym to ostrożnie, bo dzięki szacownym księgowym projektującym
    motocykle, gumy podnóżków w 5-letniej Japonii mogą wyglądać gorzej niż
    te w 15-letniej z 3-krotnie większym przebiegiem. Zdaje się Fazer jest
    tego sztandardowym przykładem.

    de Fresz

  • 4. Data: 2010-05-24 08:50:22
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-05-24, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

> [...]
    > motocykle, gumy podnóżków w 5-letniej Japonii mogą wyglądać gorzej niż
    > te w 15-letniej z 3-krotnie większym przebiegiem. Zdaje się Fazer jest

    A to akurat wzialem ze swojego przykladu, przy kupnie z przebiegiem
    16 kkm gumy byly prawie jak nowe, po zrobieniu 30 kkm wygladaja juz lekko
    zmeczone. Druga sprawa to taka ze jak madry handlarz to moze kupic nowe
    dla uwiarygodnienia...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2010-05-24 09:19:10
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-24 10:50:22 +0200, AZ <a...@g...com> said:

    > Druga sprawa to taka ze jak madry handlarz to moze kupic nowe
    > dla uwiarygodnienia...

    Tymbardziej że nierzadko przy szlifie podnóżki lecą w cholerę, więc i
    tak są do wymiany. A sprytny klepacz (bądź esteta) i tak może wymienić
    po obu stronach. Czyli za nowe - też niedobrze, o ile sprzedający tego
    jakoś nie uwiarygodni.

    W każdym razie przy ocenie gum warto wiedzieć jak to jest normalnie w
    danym modelu.

    de Fresz

  • 6. Data: 2010-05-24 11:58:25
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Jakie elementy bierzecie pod uwage przy "sprawdzaniu, potwierdzaniu"
    > prawdopodobnego przebiegu motoru?

    Ja kupilem niedawno Virago 535 z 1995. Przebieg 30 tys. Na potwierdzenie mam
    opony - obie maja po 10 lat i jeszcze bieznik jest. Oprocz tego mam kilka
    papierow z niemieckiego przegladu z przed 3 lat - licznik zatrzymal sie na
    24 tys. Wiec imho moze tak byc, ze moje moto ma te 30 tys pomimo swojego
    wieku.

    Dysiek

  • 7. Data: 2010-05-24 20:50:56
    Od: ditron <t...@g...com>

    On 24 Maj, 13:58, "Dysiek" <b...@b...pl> wrote:

    > 24 tys. Wiec imho moze tak byc, ze moje moto ma te 30 tys pomimo swojego
    > wieku.

    albo wszystko jest tak pomyslane zebys w to uwierzyl ;]

  • 8. Data: 2010-05-25 06:38:27
    Od: "Carramba" <c...@o...pl>

    Hm, a ja nie wiem!!! Moj brat ma Shadowke , kupil nowa w salonie, robi sobie
    5kkm rocznie, ma 5 lat i niecale 23kkm, moze to jednak nie jest regula, ze
    ktos kto kupuje motor do rekreacji, jezdzi tylko w cieple i sloneczne dni
    dla przyjemnosci, w tym naszym zimnym i wilgotnym klimacie wyjezdzi wiecej
    niz te 5-6 tys.km ? Podobnie z moim BMW, pochodzi z Belgii, koles kupil ja ,
    wyjezdzal sobie na wycieczki w wolnym czasie, teraz oddal i kupil nowa
    Honde. Ot takie hobby, nie praca. Sam widzialem w garazu w Essex BMW R1200 ,
    szesc lat i 4 tys.mil na liczniku. Pozdrawiam i zycze wiecej luzu w
    podejsciu do moto. Dla mnie motor to przyjemne spedzanie wolnego czasu, nie
    zas zarabianie na losiach.
    Taka sama przyjemnosc z jazdy motorkiem 5 letnim z niewielkim przebiegiem,
    kupionym abroad za 25 kzl, jak tym z salonu za 75kzl.
    A oszczedzone pieniazki moze na hospicjum dac?????

  • 9. Data: 2010-05-25 09:04:14
    Od: "PanAdol" <a...@g...pl>

    Tak dodam jeszcze od siebie ze jak sprzet sprowadzany np z UK to po Vinie i
    jeszcze jednym numerku na stronie (adres trzeba wygooglac :) ) mozna
    sprawdzic wszystkie okresowe przeglady w stacji diagnostycznej i tam wpisuja
    tez przebieg.
    Pzdr
    Triumph Tiger T709

  • 10. Data: 2010-05-25 11:13:36
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > albo wszystko jest tak pomyslane zebys w to uwierzyl ;]

    Juz widze jak komus (prywatna osoba, nie handlarz) chce sie odpicowywac 15
    letnie moto, zmieniac opony, cofac licznik i pucowac chromy, zeby wygladaly
    na nowe. A wszystko po to, zeby dostac 500 zl wiecej przy sprzedazy. Nie
    dajmy sie zwariowac.

    Poza tym jezeli ktos jezdzi rekreacyjnie (a Virago 535 raczej nie jest
    motorem na eskapady przez kontynent) to przebiegi po kilka tysiecy na sezon
    uwazam za normalne. Sam robie max 5 tysiecy na sezon. Jezdze tylko jak
    swieci slonce i jest cieplo.

    Pozdrawiam
    Dysiek