  • 21. Data: 2021-09-16 20:05:47
    Temat: Re: Windy towarowe/osobowe - sterowanie i napęd.
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > To się cieszę :)

    No ba, ja też :)

    > Powiadasz, że radzi sobie z hamowaniem?

    Wyśmienicie. Nawet robiłem pomiary prędkości podnoszenia, gdzie masa
    pomagała i opuszczania, gdzie masa przeszkadzała (masa to około 50%
    możliwości podnoszenia/opuszczania napędu, więc przeszkadzanie raczej
    mocne). Różnica prędkości poniżej 10%. Reaguje na zmiany prędkości jak
    należy, bez przeciągania. Dla mnie bomba.

    > Uszczkniesz rąbka tajemnicy? ;)
    > Mam ochotę wykorzystać do pewnej rzeczy taki napęd, ale jakoś falownik
    > LG z którym się bawiłem nie chciał się dogadać. Myślałem, że jest to
    > niemożliwe do zrobienia.

    Miał być Omron serii Q2V lub Q2A (z możliwością podłączenia FB), ale z
    racji dostępności (nie było wyboru w zasadzie) stanęło na tanim MX2.
    Dodany opornik hamowania, skonfigurowany tak, aby był używany w 100% (to
    jakaś paranoja, że falownik woli odłączyć opornik bo mu wyszło, że czas
    z hamowaniem na oporniku jest "znaczący" w stosunku do czasu pracy jako
    napęd, skoro daje radę to nie rozumiem dlaczego miał by odłączać).
    Zrobić autotuning, a jeżeli się nie da albo silnik jest kiepski, to
    przejść na tryb skalarny.

    U mnie udało się ustawić tak, aby falownik pracował cały czas na
    oporniku, model silnika w falowniku zadziwiająco dobrze zgadza się z tym
    co mam fizycznie, a ponieważ nie mogłem zrobić autotuningu bez
    obciążenia, to wyjątkowo mi to spasowało i w efekcie jadę na trybie
    wektorowym.

    Jak widać poza tym opornikiem żadna filozofia. :)

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. dostałem ofertę na dźwigowy ABB. Nawet nie taka tragedia, ale skoro
    zagadało ze zwykłym... :)

  • 22. Data: 2021-09-16 22:27:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-09-16 o 20:05, Irek.N. pisze:

> [...]
    > mocne). Różnica prędkości poniżej 10%. Reaguje na zmiany prędkości jak
    > należy, bez przeciągania. Dla mnie bomba.

    A widzisz. Czyli jednak falownik z możliwością podłączenia opornika
    hamującego.

    Ale o starcie od zera to chyba trzeba zapomnieć?

    Choć przy reduktorze to chyba nie ma takiego znaczenia.

> [...]
    > pracy jako napęd, skoro daje radę to nie rozumiem dlaczego miał by
    > odłączać). Zrobić autotuning, a jeżeli się nie da albo silnik jest

    Dostrojenie regulatora PID to podstawa.

> [...]
    > wektorowym.
    >
    > Jak widać poza tym opornikiem żadna filozofia. :)

    Rewers robisz na falowniku czy stycznikami?

    > ps. dostałem ofertę na dźwigowy ABB. Nawet nie taka tragedia, ale
    > skoro zagadało ze zwykłym... :)
    Dźwigowy będzie miał dodatkowo odwzorowanie szybu i położenia kabiny. To
    zależy czy Ci to będzie potrzebne czy też nie.

  • 23. Data: 2021-09-16 23:11:48
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > A widzisz. Czyli jednak falownik z możliwością podłączenia opornika
    > hamującego.

    A są takie bez możliwości podłączenia falownika (nie mam na myśli
    jakiegoś absurdalnie taniego chinola)? Czekaj, chyba ATV12 małych mocy
    nie mają, ale pewny nie jestem. Tutak mamy 4kW, więc nie wyobrażam sobie
    braku podłączenia.

    > Ale o starcie od zera to chyba trzeba zapomnieć?

    2Hz już trzyma pozycję, więc tragedii nie ma.

    > Choć przy reduktorze to chyba nie ma takiego znaczenia.

    Dla mnie kompletnie. Nie poruszam się wolniej niż 10Hz.

    > Rewers robisz na falowniku czy stycznikami?

    A po cholerę stycznikami? Falowniki obrażają się jak im obciążenie zdjąć
    :) Poza tym jak zrealizować sensownie przerampowanie?

    > Dźwigowy będzie miał dodatkowo odwzorowanie szybu i położenia kabiny. To
    > zależy czy Ci to będzie potrzebne czy też nie.

    Mam kontrolę pozycji na enkoderze, ale nie z napędu. Służy do czegoś
    innego niż w typowej windzie.

    Miłego.
    Irek.N.