  • 1. Data: 2018-02-10 13:43:06
    Temat: Wodoodporna kamera fullHD/4k na motocykl.
    Od: g...@g...com

    Moje drogie Precle,

    poszukuję jakiejś małej wodoodpornej kamery fullHD/4k. Ideałem niemalże dla mnie jest
    Gopro session 5 ale cena jest nie do zaakceptowania. 200 GPB to dla mnie sporo jak za
    taki gadżet. Podejrzewam, że nasi bracia z Azji posiadają coś w swoim portfolio w
    przystępniejszej cenie. Może ktoś już coś ma przetestowanego? Nie upieram się przy 4k
    ale chociaż niech fullHD nagrywa w dobrej jakości. Posiadam kamerkę Quer KOM0558 ale
    ona jest tylko HD i to i tak średnio jej wychodzi. Dodatkowa wada to format QT. Ważne
    żeby nowa kamera stawiała mały opór czołowy. Właśnie coś jak mój Quer. Czyli dłuższa
    niż szersza. Nie musi mieć wyświetlacza.

    podsumowując kryteria główne:
    format fullHD 30/60fps - mile widziane 4k,
    wodoodporność - możliwość pracy w deszczu,
    mały opór czołowy - bo też chcę ją wykorzystać przy modelach RC,
    karta sd 64GB i większe,
    możliwość montażu różnych uchwytów,

    dodatkowo by się przydało ale niekoniecznie:
    praca na zewnętrznym zasilaniu,
    rozpoczęcie nagrywania po pojawieniu się zasilania,

    Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.

    ---
    Sprint 955i/02, Revere 600/89 i inny gruz w piwnicy.

  • 2. Data: 2018-02-10 17:13:39
    Temat: Re: Wodoodporna kamera fullHD/4k na motocykl.
    Od: Grzegorz Rogala <a...@S...pl>

    W dniu 10-02-2018 o 13:43, g...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.
    >
    > ---
    > Sprint 955i/02, Revere 600/89 i inny gruz w piwnicy.

    Pan se zerknie na produkty firmy Drift, zaleta przekrecany obiektyw i
    nie jest kwadratowa.

    --
    Pozdr!
    Rogal

  • 3. Data: 2018-02-11 01:12:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-10, g...@g...com <g...@g...com> wrote:
    > poszukuję jakiejś małej wodoodpornej kamery fullHD/4k. Ideałem
    > niemalże dla mnie jest Gopro session 5 ale cena jest nie do
    > zaakceptowania. 200 GPB to dla mnie sporo jak za taki gadżet.
    [..]
> [...]
    > wodoodporność - możliwość pracy w deszczu,
    > mały opór czołowy - bo też chcę ją wykorzystać przy modelach RC,

    Używam od ponad 2ch lat SJCAM M10. Bardzo przyzwoity stosunek jakoś do
    ceny (kupiłem na ebayu za ca 200zł), większośc sprzetu z gopro do niej
    pasuje, dodatkowo zaskoczyła mnie zaliczając beton z 1.5m bez
    wodoodpornej obudowy i nic.
    https://sjcam.com/product/m10/

    Zobacz sobie ich inne bardziej współczesne modele (np. M20), może coś
    bardziej podpasi.

    > dodatkowo by się przydało ale niekoniecznie:
    > praca na zewnętrznym zasilaniu,

    Tak, ale nie w obudowie.

    > rozpoczęcie nagrywania po pojawieniu się zasilania,

    By może tak, bo ma zdaje się dashboard mode.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-02-16 12:37:18
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    g...@g...com wrote:

    > poszukuję jakiejś małej wodoodpornej kamery fullHD/4k.

    Powiedzmy, że dołączę się do pytania, ale :)

    a) potrzebuję rejestratora a nie kamery sportowej
    b) potrzebuję, żeby dało się go zabudować (np. do lusterka albo pod
    czachę, wiercąc tylko otwór na obiektyw), czyli musi mieć małe wymiary
    c) musi być przycisk zamrożenia nagrania
    d) wystarczy mi 720p, chociaż dziś fhd to już standard...
    e) cena do 200 zł

    Czy ktoś rozbierał lusterko motocyklowe? Czy jest tam pusta przestrzeń,
    w którą można wrzucić kamerę?

    Mam w samochodzie G1WH i jestem zadowolony, ale kiepsko widzę umieszczenie
    jej w motorze... tym bardziej, że to nie jest zbyt stabilny rejestrator,
    czasem się wiesza, czasem trzeba go zresetować, czasem pokazuje błąd
    karty... w samochodzie to spoko, bo mam go na widoku, ale jak schowam go w
    motorze to chcę, żeby działał.

    Druga opcja to kamera na USB i raspberry (oprogramuję sobie to i dorobię
    elektronikę, która odpowiednio to zasili), tylko czy są kamerki na USB z
    kątem widzenia i rozdzielczością taką, jak ma rejestrator?

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 5. Data: 2018-02-16 14:54:19
    Od: "Leszek Karlik" <l...@g...com>

    On Fri, 16 Feb 2018 12:37:18 +0100, Adam Wysocki <g...@s...invalid>
    wrote:

    [...]
> [...]
    > c) musi być przycisk zamrożenia nagrania
    > d) wystarczy mi 720p, chociaż dziś fhd to już standard...

    Mobius spełnia te wymagania za wyjątkiem c).

    Trochę nie wiem, w jaki sposób chcesz zabudować kamerę w lusterku czy pod
    czachą i jednocześnie mieć przycisk zamrożenia nagrania.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    http://leslie.hell.pl/

  • 6. Data: 2018-02-16 16:12:44
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 16 lutego 2018 11:37:21 UTC użytkownik Adam Wysocki napisał:

> [...]
    > [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    > [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

    Hej,

    W Twoim przypadku chyba będzie łatwiej. Znalazłem gotowe zestawy do moto z dwiema
    kamerkami do zabudowy i monitorkiem. Poszukaj na ebaju 'motorcycle dvr'. Sam się na
    tym zacząłem mocno zastanawiać po moich ostatnich doświadczeniach drogowych. Nawet w
    UK idiotów nie brakuje. I lepiej mieć jakiekolwiek nagranie niż nie mieć nic. Bo jak
    na razie niczego podobnego do gopro session nie znalazłem. Jak coś ma dobre parametry
    w dobrej cenie to nie jest wodoodporne albo nie ma takiej obudowy. Chociaż propozycja
    Marcina jest ciekawa. Ceny kamer Drift na poziomie gopro.

    Idąc dalej jak chcesz coś montować samemu to zobacz ofertę firmy
    http://www.runcam.com/ zwłaszcza Runcam2 albo kamerkę Hawkeye Firefly Q6. O Hawkeye
    też myślałem i może skończy się na niej i dorobieniu wodoszczelnej obudowy.

    Na raspberrym i kamerami usb do moto też rozważałem ale takie cudo z dużym dyskiem to
    sobie robie do samochodu. Dwie kamery spokojnie pociągnie malinka zero W. Jedna do
    złącza na płycie fullhd, druga na usb. Jak masz doświadczenie w tym temacie to
    chętnie bym wymienił się pomysłami.
    Trzeba też pośledzić fora ziomków co latają FPV. Może nie trzeba będzie wynajdywać
    koła na nowo.

    Jeśli chodzi o wnętrze lusterek to zazwyczaj jest tam sporo miejsca. Obiektyw z
    przetwornikiem śmiało zmieścisz.

    BTW: co rozumiesz pod pojęciem "zamrożenie nagrania" i po co to potrzebne?

    Pozdrawiam

    ---
    Sprint 955i/02, Revere 600/89 i inny gruz w piwnicy

  • 7. Data: 2018-02-20 12:36:53
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Leszek Karlik <l...@g...com> wrote:

    > Mobius spełnia te wymagania za wyjątkiem c).

    To niestety warunek konieczny :(

    Mobius naprawdę nie ma przycisku "zapisz to nagranie i nie kasuj go w
    trybie DVR"?

    > Trochę nie wiem, w jaki sposób chcesz zabudować kamerę w lusterku czy
    > pod czachą i jednocześnie mieć przycisk zamrożenia nagrania.

    Nikt nie powiedział, że przycisk musi być integralną częścią kamery. Nawet
    jeśli kamera ma fabrycznie wbudowany przycisk, to go sobie wyprowadzę.

  • 8. Data: 2018-02-20 12:52:45
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    g...@g...com wrote:

    > W Twoim przypadku chyba będzie łatwiej. Znalazłem gotowe zestawy do moto
    > z dwiema kamerkami do zabudowy i monitorkiem.

    Tak, to widziałem... cena też bardzo słuszna. Tylko że ja nie potrzebuję
    monitorka... ani nawet go nie chcę. Chcę coś małego i dyskretnego, coś
    czemu nie trzeba będzie poświęcać uwagi po zamontowaniu i podczas jazdy.

    > I lepiej mieć jakiekolwiek nagranie niż nie mieć nic.

    Zdecydowanie. Mi G1WH w samochodzie uratował... może nie życie, ale
    polisę. W kolizji, w której byłem poszkodowany, sprawa bez rejestratora
    byłaby z miejsca przegrana. Na szczęście, jak się okazało, dla policji
    film ze zdarzenia ma większą wartość, niż zeznania dwóch podstawionych
    świadków. Czy dla sądu też, to się okaże.

    Dlatego właśnie chcę mieć rejestrator też w moto. Nigdy nie wiemy, na
    jakiego świra trafimy.

> [...]
    > http://www.runcam.com/ zwłaszcza Runcam2 albo kamerkę Hawkeye Firefly
    > Q6. O Hawkeye też myślałem i może skończy się na niej i dorobieniu

    Widzę, że modelarskie... czyli z założenia małe i bezobsługowe. I niezbyt
    drogie. To dobrze.

    > Na raspberrym i kamerami usb do moto też rozważałem

    Znalazłem Widecam F100 (120 stopni) i to w sumie tyle, jeśli chodzi o
    szerokokątne webcamy. Tylko nie jest małe :(

    https://www.amazon.com/Genius-120-degree-Conference-
    Webcam-WideCam/dp/B0080CE5M4

    Na plus byłoby to, że wtedy wszystko mogę zrobić dokładnie tak, jak chcę.

    > ale takie cudo z dużym dyskiem to sobie robie do samochodu.

    Mi duży dysk niepotrzebny. Tak naprawdę jakbym robił to sam, to
    zrealizowałbym inną ideę. Nie przekonuje mnie zapisywanie nagrania w
    pętli, tak jak robią to tradycyjne rejestratory. Wolałbym przycisk, który
    zrzuci mi ostatnie 30 sekund nagrania i kolejne 60, dodatkowo to samo po
    wyłączeniu zapłonu (i niech trzyma pięć takich ostatnich zrzutów, czy tam
    ileś).

    > Jak masz doświadczenie w tym temacie to chętnie bym wymienił się
    > pomysłami.

    Mam, tylko nadal zastanawiam się, czy w ogóle to robić. Wolałbym gotowca.
    Coś "własnego" to druga opcja, jak nie znajdę gotowca...

    > Trzeba też pośledzić fora ziomków co latają FPV. Może nie trzeba będzie
    > wynajdywać koła na nowo.

    No proszę, nie wiedziałem, że coś takiego jest. Tylko to raczej nie są
    rejestratory...

    > Jeśli chodzi o wnętrze lusterek to zazwyczaj jest tam sporo miejsca.
    > Obiektyw z przetwornikiem śmiało zmieścisz.

    To dobrze. Może nie będzie idealnie centralnie, ale lepiej przed sprzedażą
    wymienić lusterko, niż całą czachę (jakbym sprzedawał moto bez kamery).
    Zakładając, że kiedyś je sprzedam, ale pewnie kiedyś tak.

    Z drugiej strony, jeśli lusterko, to raczej rejestrator musiałby być
    osobno od kamery, chociażby przez konieczność dostępu do karty.

    W samochodzie jest o tyle łatwiej, że przyklejamy go pod szybą i raczej
    nikt nam jej nie zbije, żeby dostać się do rejestratora. Rejestrator w
    motorze na wierzchu raczej długo nie pobędzie...

    > BTW: co rozumiesz pod pojęciem "zamrożenie nagrania" i po co to potrzebne?

    Może nieprecyzyjnie to nazwałem, chodzi o zablokowanie pliku przed
    usunięciem podczas nagrywania w pętli. Chyba każdy samochodowy DVR to ma.

    Pozdr.

  • 9. Data: 2018-02-22 11:01:58
    Od: krak <s...@g...pl>

    Może rejestrator samochodowy z kamerą tylną, która zabudujesz w owiewce.
    Są modele właśnie z przyciskiem lub g-sensorem archiwizującym daną scenę.
    Pozdrawiam
    PS. To dobre, co napisałeś "Mam w samochodzie G1WH i jestem zadowolony

  • 10. Data: 2018-02-28 23:07:04
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]

    > posiadają coś w swoim portfolio w przystępniejszej cenie. Może ktoś już

    Polecam Xiaomi Mijia 4K -
    http://www.moto-opinie.info/?action=show&id_produktu
    =11178 - pod względem
    jakości nagrań w dzień nie ustępuje Gopro 5 Black i co BARDZO ważne - ma
    rewelacyjną baterie. Niestety większość chińskich produktów pod tym względem
    srogo przegrywa. Są też pewne kompromisy jak słabszy dźwięk i nieco gorsza
    jakość w nocy, ale sumarycznie w tej cenie nie da się znaleźć nic lepszego.
    No i co ważne 4k to faktycznie 4k, a nie interpolowana rozdzielczość.

    --
    Drzewo