  • 11. Data: 2021-04-03 15:06:01
    Temat: Re: Wodór to przyszłość? Elektryki to ślepa uliczka? Pudło!
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-03-kwietnia-2021 o 12:34, RadoslawF pisze:

    > Droższe, cięższe, głośniejsze i bardziej awaryjne.

    Od elektryka czy ele-wodornika ;-) ? DROŻSZE?

    > Dotacje są na prace nad źródłami a nie nad magazynami.

    To chyba BŁĄD bo Słońce nie świeci cały czas a i wiatr nie wieje cały czas.

    Do tej pory magazynuje się w bateriach. DROGO I NIEEFEKTYWNIE

    > Mało kogo naprawdę interesują małe miejskie auta.
    > Powiedział bym że poza nielicznymi fanatykami kupują je biedacy
    > którzy muszą.

    UUUUU. Widzę kolejny Cesarz. Wołałeś już salową? ;-)

    A myślałem że przynajmniej inżynier ;-)

  • 12. Data: 2021-04-03 15:06:46
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-03-kwietnia-2021 o 13:47, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > A sprawność o rząd wielkości niższa.

    Piszesz to po obejrzeniu tego filmu?

    Chyba nie.

  • 13. Data: 2021-04-03 15:45:38
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-04-03 o 15:06, _Master_ pisze:

    > Od elektryka czy ele-wodornika ;-) ? DROŻSZE?

    Od elektryka droższe na kilometr.
    Na wodór wtedy jeszcze nie było.

    > To chyba BŁĄD bo Słońce nie świeci cały czas a i wiatr nie wieje cały czas.

    Ale ludziom finansującym chodzi o coś innego niż zapewnienie ci prądu
    przez 24h razy siedem dni w tygodniu.

    > Do tej pory magazynuje się w bateriach. DROGO I NIEEFEKTYWNIE

    I działa tylko w wersji mikro.
    Czyli na poziomie kampera czy przyczepy kempingowej.
    Na poziomie budynku już tylko jako zasilanie awaryjne umożliwiające
    bezpieczne wyjście z budynku i czasem do podtrzymania komputerów na
    studencki kwadrans.

    > UUUUU. Widzę kolejny Cesarz. Wołałeś już salową? ;-)

    A ty? No chyba że tak ci już odbiło że nie uznajesz prawa rozmówcy
    do własnej opinii.

    > A myślałem że przynajmniej inżynier ;-)

    Nie myśl, sprawdzaj zamiast błędnie oceniać.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2021-04-03 20:35:30
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-03-kwietnia-2021 o 15:45, RadoslawF pisze:
    > A ty? No chyba że tak ci już odbiło że nie uznajesz prawa rozmówcy
    > do własnej opinii.

    Miałem nadzieję że masz aktualną wie a Ty piszesz że kiedyś jak nie było
    wodorowych to ... ;-)

  • 15. Data: 2021-04-03 23:52:42
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.04.2021 o 10:25, _Master_ pisze:
    > I pewnie wychodzisz na ZERO ;-)

    Zależy od ilości zgrzewek

  • 16. Data: 2021-04-03 23:56:49
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.04.2021 o 15:06, _Master_ pisze:

    > Od elektryka czy ele-wodornika ;-) ? DROŻSZE?

    > To chyba BŁĄD bo Słońce nie świeci cały czas

    Kiedy właśnie świeci :-) Kwestia dystrybucji jego energii.

    > a i wiatr nie wieje cały czas.
    >
    > Do tej pory magazynuje się w bateriach. DROGO I NIEEFEKTYWNIE

    A po co magazynować? Grzeje słońce to się pracuje, nie grzeje to idzie
    spać itp. :-)

  • 17. Data: 2021-04-04 01:04:56
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-04-03 o 20:35, _Master_ pisze:

    > Miałem nadzieję że masz aktualną wie a Ty piszesz że kiedyś jak nie było
    > wodorowych to ... ;-)

    "Eksperymentowali z tym w indiach ze dwadzieścia lat temu".
    A ja miałem nadzieję że rozmawiam z kimś kto rozumie czytany tekst.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2021-04-04 01:08:24
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-04-03 o 23:56, ii pisze:

    > Kiedy właśnie świeci :-) Kwestia dystrybucji jego energii.

    Imperium w którym słońce nie zachodzi już nie istnieje.

    > A po co magazynować? Grzeje słońce to się pracuje, nie grzeje to idzie
    > spać itp. :-)

    Idioci bełkoczący o twizzy tak uważają.
    Normalni ludzie zakładają że jak pójdą spać to żaden bełkoczący
    idiota nie odetnie prądu od ich lodówki i innych pracujących
    urządzeń.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2021-04-05 17:25:30
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-04-03 o 10:29, _Master_ pisze:
    > A co w takim kontekście z magazynowaniem sprężonego powietrza?
    >
    > Jeśli manipulacje z wodorem są tak stratne i ogromnie DROGIE to dlaczego
    > nie gromadzić powietrza przy którym też są STRATY ale koszty o rząd
    > wielkości mniejsze a technologia dostępna na wyciągnięcie ręki?

    Wytworzenie sprężonego powietrza to olbrzymie koszty. Sprawność takiego
    układu jest koszmarnie niska - od 85 do 95% energii włożonej na
    sprężenie powietrza idzie na ciepło. A to ciepło jest trudne do
    odzyskania w innej formie energii niż ta potrzebna do ogrzewania
    pomieszczeń. To po prostu olbrzymie marnotrawstwo energii.

    https://glowny-mechanik.pl/2020/04/07/odzysk-ciepla-
    ze-sprezarek/

    T.

  • 20. Data: 2021-04-06 14:51:22
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-04-kwietnia-2021 o 01:04, RadoslawF pisze:
    > A ja miałem nadzieję że rozmawiam z kimś kto rozumie czytany tekst.

    A ja miałem nadzieję że słuchałeś Zachara.

    W tym kontekście jest pytanie a nie który napęd "lepszy"