  • 61. Data: 2021-04-09 15:28:37
    Temat: Re: Wodór to przyszłość? Elektryki to ślepa uliczka? Pudło!
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Apr 2021 13:50:04 +0200, J.F.

    > Na razie nie ma wzorcow, aby sie wytrenowac.
    > No i jak pojedziesz 45km/h ?

    W miastach, gdzie piesi chodzą, tak się jeździ.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 62. Data: 2021-04-09 15:43:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Fri, 9 Apr 2021 13:48:53 +0200, J.F.

    >Tym czym inni.

    Swieczkami? :-)

    >O godzinie 19 nie ma 2T i nigdy nie było, głównie dlatego że to czas
    >uznawany nadal za szczyt zużycia.

    Bo to jest obecnie w Polsce dominujaca godzina szczytu.

    Czyli elekrownie musza byc przygotowane, abys mial prad o 19-tej, a PV
    juz prawie nie pracuje.

    >Jak żaden, skoro nie muszą wchodzić na pełne obroty?

    Obroty akurat maja stale te same :-)

    >Pomijając oczywiście
    >ułomność technologii węglowej -- dlatego trzeba od niej uciekać na
    >rzecz
    >elektrowni gazowych,

    bardziej regulowalne ... ale ciagle smrodza.
    No i cos trzeba dac Rosjanom za ten gaz :-)

    >wodnych

    Nie u nas.

    >czy magazynów.

    I tu sie robi problem technologiczny - jak je zrobic.

    Co prawda jak sie kiedys dorobimy 15mln samochodow elektrycznych ...
    to czemu nie mielibysmy miec z 600GWh magazynow.

    Tylko pytanie - starcza te baterie ze starych samochodow, czy bedzie
    potrzeba nowych ... a one drogie :-)

    >Może i miał inne cele, a reszta "motoryzacji" to też tympe barany co
    >się
    >nie doliczyły korzyści i idą jak barany za móskiem?

    Reszta to proponowala - 100km zasiegu, 200km zasiegu ...

    >Oczywiście, bo w praktyce to wszyscy w EV stoją na poboczach.

    Ma tez troche wad.

    J.

  • 63. Data: 2021-04-09 15:46:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Fri, 9 Apr 2021 13:56:56 +0200, J.F.

    >Przy większej prędkości i tak "humienie" jest wyłączane,
    >bo większy hałas dają już opony czy inne opory.

    >No widzę, potwierdza to że się promuje świete krowy
    >i mimo hałasu niektórzy włażą pod koła.

    Widac halas jest niewielki, ale on bardzo umiejetnie korzysta z
    wiekszego :-)

    Lepszy przyklad:
    https://www.youtube.com/watch?v=4h0bIWe7j_M

    J.

  • 64. Data: 2021-04-09 15:50:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 09-04-2021 o 14:45, J.F. pisze:

    >No właśnie.
    >Zresztą nikt nie mówi że backupowm źródłem energii mają być
    >elektrowni węglowe.

    Na razie mamy weglowe.

    >No może poza pisem - oni zawsze gadają wyłącznie głupio.

    Beda musieli miec zbyt na norweski gaz lada rok.

    >Oglądam i nie widzę nic specjalnie złego w tej marce.

    Marka jest znakomita.
    Ale wady elektrykow jednak czasem widac, chocby ta dwudniowa podroz do
    Chorwacji.

    J.

  • 65. Data: 2021-04-09 19:29:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Apr 2021 15:46:59 +0200, J.F.

    > Widac halas jest niewielki, ale on bardzo umiejetnie korzysta z
    > wiekszego :-)

    Dla mnie takie popiardywanie silnikiem jest na maksa irytujące, trąci mi
    buractwem. Poza tym to jest motocykl omijający inne pojazdy na jakimś
    deptaku typu Przedmieście krakowskie w Wawie.

    > Lepszy przyklad:
    > https://www.youtube.com/watch?v=4h0bIWe7j_M

    Nie wiem na co to jest lepszy przykład, jak widać nijak hałas silnika na
    tych ludziach wrażenia nie robi -- to są właśnie tzw. święte krowy,
    bezmyślne i tyle.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 66. Data: 2021-04-09 19:38:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Apr 2021 15:43:48 +0200, J.F.

    > Swieczkami? :-)

    Będziesz się zasilać świeczkami?

    > Bo to jest obecnie w Polsce dominujaca godzina szczytu.
    > Czyli elekrownie musza byc przygotowane, abys mial prad o 19-tej, a PV
    > juz prawie nie pracuje.

    Ale Ty twierdziłeś, na podstawie wieczornego szczytu, że mi skasują G12.

    > Obroty akurat maja stale te same :-)

    Obroty na bloku, owszem, a bloków mają pare.

    > bardziej regulowalne ... ale ciagle smrodza.

    Ale mają właśnie regulację, więc docelowo mniej smrodzą.

    > No i cos trzeba dac Rosjanom za ten gaz :-)

    Węgiel teraz też od ruskich ciągniemy.

    > Nie u nas.

    Ale przepompownie możemy robić, możemy zeń "kupować".

> [...]
    > to czemu nie mielibysmy miec z 600GWh magazynow.
    > Tylko pytanie - starcza te baterie ze starych samochodow, czy bedzie

    Masowa produkcja zawsze skutkuje spadkiem cen produktu.
    Co pokazuje Tesla, która w 10 lat zbiła cenę baterii o ponad połowę.

    > Reszta to proponowala - 100km zasiegu, 200km zasiegu ...

    Co proponowała? Kto? Gdzie? Jak?

    > Ma tez troche wad.

    Tak samo jak spaliniak. Spaliniak ma IMHO więcej.
    Jedyna zaleta to szybkość tankowania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 67. Data: 2021-04-10 08:27:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-04-2021 o 15:50, J.F. pisze:

    > Na razie mamy weglowe.

    No i?
    Chodzi właśnie o to, żebyśmy ich nie mieli.

    > Beda musieli miec zbyt na norweski gaz lada rok.

    I bardzo dobrze.
    Przyda się właśnie w takim celu.

    > Marka jest znakomita.
    > Ale wady elektrykow

    To Tobie chodzi o wady elektryków czy tesli konkretnie?

    >chocby ta dwudniowa podroz do Chorwacji.

    A co z nią było nie tak?
    Bo jak dla mnie modelowy przykład, że akurat teslą da się tanio,
    przyjemnie, i czasowo zupełnie jak benzyniakiem.

  • 68. Data: 2021-04-11 08:18:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-04-2021 o 15:43, J.F. pisze:

    > Ma tez troche wad.

    Z naciskiem na trochę.
    Spaliniaki mają ich więcej.
    Tylko trzeba przejechać się ev żeby to pojąć.
    Ten gość pojął:

    https://moto.pl/MotoPL/7,170318,26962877,tydzien-na-
    zielonych-tablicach-juz-tesknie-za-piecioma-rzeczami
    .html#s=BoxMotImg1

  • 69. Data: 2021-04-11 22:06:05
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 09.04.2021 o 15:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup
    > Fri, 9 Apr 2021 13:56:56 +0200, J.F.

    > Widac halas jest niewielki, ale on bardzo umiejetnie korzysta z
    > wiekszego :-)
    >
    > Lepszy przyklad:
    > https://www.youtube.com/watch?v=4h0bIWe7j_M

    Taki ... kogucik