  • 1. Data: 2010-02-15 00:08:16
    Temat: Wordpress i katastrofa bloga
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Od jakiegoś czasu był prowadzony blog w oparciu o oprogramowanie Wordpress.
    Po jakimś czasie program zaczął dość ociężale reagować na interakcję
    użytkowników aż w końcu zatrzymał sie na dobre. Okazuje się, że samo wejście
    na nieobciążonego wizytami bloga wymaga 20 sekund pracy bazy danych. W końcu
    po paru wejściach provider odcina bazę jako mulącą serwer. Nie ma szans na
    diagnostykę: ze 3 odświeżenia strony i przez kolejną godzinę bazy nie
    będzie. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem lub wie co się
    mogło stać z Wordpressem ?

  • 2. Data: 2010-02-15 08:28:47
    Temat: Re: Wordpress i katastrofa bloga
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@s...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > godzinę bazy nie będzie. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem
    > lub wie co się mogło stać z Wordpressem ?

    wejdz bezposrednio na baze, zoptymalizuj, spradz indeksy..itp

  • 3. Data: 2010-02-15 10:27:50
    Od: Krzysztof Warunek <k...@t...pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 01:08:16 +0100 Marek <m...@s...interia.pl> napisał:
> [...]
    > użytkowników aż w końcu zatrzymał sie na dobre. Okazuje się, że samo wejście
    > na nieobciążonego wizytami bloga wymaga 20 sekund pracy bazy danych.
    coś w tym systemie skopałeś, nigdy nie spotkałem się z taką sytuacją,
    wordpress nie jest jakiś super, ale liczbę zapytań/user/strona nie jest
    tragiczna, struktura samych relacji w bazie też nie jest najgorsza.

    > po paru wejściach provider odcina bazę jako mulącą serwer. Nie ma szans na
    > diagnostykę: ze 3 odświeżenia strony i przez kolejną godzinę bazy nie
    > będzie.
    czyli szklana kula... a logi (i bazy i php) co robią?

    --
    pozdrawiam,

    Krzysztof Warunek
    http://tocheckserver.pl

  • 4. Data: 2010-02-15 14:17:12
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > czyli szklana kula... a logi (i bazy i php) co robią?

    Leżą o providera, z którym moze kontaktować się właściciel bloga jedynie.
    Średnio po tygodniu otrzymuję odpowiedź na zapytanie więc marna szansa na
    sprawne rozwiazanie problemu w ten sposób.

  • 5. Data: 2010-02-15 14:21:00
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > wejdz bezposrednio na baze, zoptymalizuj, spradz indeksy..itp

    Czyli WordPress zakłada bazę z pominieciem podstawowych struktur jakimi są
    indeksy??

  • 6. Data: 2010-02-15 15:58:14
    Od: Colin <m...@g...com>

    On 2010-02-15 15:21, Marek wrote:
    > Czyli WordPress zakłada bazę z pominieciem podstawowych struktur jakimi
    > są indeksy??

    Nie, ale większość pluginów do WordPressa korzysta z bazy w niewłaściwy
    sposób - często pluginy nie tworzą indeksów, używają funkcji w ORDER BY itp.

  • 7. Data: 2010-02-15 16:32:22
    Od: |<ońrad <k...@g...com>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 01:08:16 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > kolejną godzinę bazy nie będzie. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym
    > przypadkiem lub wie co się mogło stać z Wordpressem ?

    do odciazenia serwera: plugin 'w3 total cache' (odradzam 'wp super
    cache'), tylko trzeba mu dac troche czasu bo dopiero po jakims czasie
    zaczyna dzialac wydajnie. i dobrze go skonfiguruj

    do diagnostyki co tak naprawde zamula (a wlasciwie ktory plugin): plugin
    wptuner

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 8. Data: 2010-02-17 15:28:23
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Nie, ale większość pluginów do WordPressa korzysta z bazy w niewłaściwy
    > sposób - często pluginy nie tworzą indeksów, używają funkcji w ORDER BY
    > itp.

    Ahh, rozumiem. Wobec tego zwrócę szczególną uwagę na nie. Czy w Wordpressie
    pluginy są w jakimś konkretnym katalogu?
    A tak na marginesie: niewielkie mam doświadczenia z MySQLee i moze zadaję
    banalne pytania. Czy w tej bazie da się utworzyć indeksy funkcyjne? Chodzi o
    zindeksowanie umożliwienie sprawnego działania ORDER BY funkcja() gdyby to
    okazało się powodem usterki. Czy orientujesz się czy pluginy podczas
    instalowania zakładają własne struktury w bazie?

  • 9. Data: 2010-02-17 15:29:51
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > do diagnostyki co tak naprawde zamula (a wlasciwie ktory plugin): plugin
    > wptuner

    Super, dzięki!
    To mam punkt wyjściowy do dalszych działań :)